IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Bokser - oryginał czy przeszczep?
Autor Wiadomość
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   Bokser - oryginał czy przeszczep?

"Kasia" mi pasuje do wojska i w teren. Mam rok do zastanowienia co kupić, ma być z wozem, bo Jeża mi szkoda do ciągania kosza. Ale ruski podobają mi się suwakowe, myślałem o BMW R50/5 ale ta seria to brzydale. Co tu zrobić, pewnie jeszcze sto razy zmienię zdanie, jak moja żona w sklepie z butami.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości części bokserów wydałbym kasę raz a porządnie, czyli kupiłbym ruchola z silnikiem od BMW.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   

Roy napisał/a:
ruchola z silnikiem od BMW

Całkowite nieporozumienie, jak dla mnie.
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   

Też nie uważam tego za dobry pomysł, ale gorszym wg mnie jest cioranie oryginalnego ruska w terenie (mam na myśli K-750 M72 ural w starej ramie etc.) bo Dniepra czy drabiniaka nie byłoby mi szkoda :mrgreen:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 26 Gru, 2012   

Przykład ruska i niemca razem upchanego. Pomijając fakt, że motocykl przemyślany i zrobiony porządnie to pomimo zastosowania napędu kosza to za bardzo nim nie "pociurasz". Silnik od R 100 dysponujący trzykrotnie większą mocą i momentem nie ma litości dla układu przeniesienia. Zakres rozsądnego wykorzystania silinka to max. 50%, jak cię poniesie nie będzie co zbierać.

 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

Pisząc w teren, nie miałem na myśli Camel Trophy, tylko miejsce do jakiego ten motocykl jest przeznaczony. Iżem też troszkę po łąkach i lasach pojeździłem, ale marzył mi się wózek, a w terenie z wozem Iż miałby problem, nawet z pasażerem na tylnym siodle jazda jest "mało stabilna". Pasuje tylko rusek, ale jaki, inne niż suwakowce nie za bardzo mi się podobają. Ale jeżeli będzie Kasia, to nie żaden kundel z sercem BMW.

Ps. Myślę, że cena odegra rolę wiążącą. :S
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

KOZA napisał/a:
Ale jeżeli będzie Kasia, to nie żaden kundel z sercem BMW.


I tu popieram w całej rozciągłości.
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

co do skrzyni to owszem. właściwa. szły 2 modele kaszanek. na krótkiej ramie ze skrzynią bez wstecznego i w długiej ramie ze skrzynia od dniepra. Zwykła i prosta jak cep, dzięki temu nie do zajechania są te skrzynie poki masz olej w środku wlany. Modele w długiej ramie maja oznaczenie "M". Wie to każdy kto siedzi w dużych ruskach i jeżeli ktoś mówi iż jest inaczej to jest idiotą i sie nie zna :) Co do stanu to malować i albo na czarno albo na wojskowo, inne ruski po prostu nie wyglądają jak ruski. Może za 10 lat kaśka lub dniepr będą uznawane za weterana jak ładna emka teraz ale na tą chwilę to rusek jak każdy inny. Ma jeździć a nie wyglądać i mój tak jest eksploatowany i nie zamierzam tego zmieniać póki części są. A będą przynajmniej pół wieku jeszcze. Nie wchodź zbytnio w temat remontu silnika bo jak nic wyjdzie cie ze 2000 zł jak się rzucisz na robienie nowego wałka rozrządu, zębatki rozrządu z poliamidu by wyciszyć rozrząd (nie wiem po co ale każdy ma swojego pierdolca jak rozmawiam z ludźmi), szlify garów i nowe zawory. Póki silnik jest na chodzi i nie są zbytnio wyrobione łożyska i wał to po prostu wymienić uszczelki i składać spowrotem. Dolniak pojedzie nawet i bez pierścieni (u nas jeden jeździł tak ale oleju wciagało mu prawie tyle co paliwa). Co do jazdy terenowej to tylko dolniak. Te silniki są stworzone do terenu ze względu na duży moment na niskich obrotach. Dniepra musisz piłować na obrotach a dolniak się po prostu kula i to jest ich mega zaleta. Łatwiej jest też wylać wodę z silnika gdy ci stanie w błocie :) :)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

crovaxus napisał/a:
to malować i albo na czarno albo na wojskowo


A podobno co komu do czyjego sprzęta :)
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

mówię jakie jest moje zdanie, nie narzucam nikomu jak ma robić
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

Ja kiedyś chciałbym jakiegoś rosyjskiego niezabytkowego boxera żeby pobawić się w przeróbki właśnie, widziałem w internecie dinepra z silnikiem diesla V2, i szczerze powiedziawszy bardzo mi się taka przeróbka podobała.



Montują również siniki diesla jednocylindrowe ale moc trochę słaba, ale do rekreacyjnej jazdy czemu nie.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

zawsze możesz kupić niemiecką wersję dniepra z silnikiem diesla. były prosdukowane chyba na początku lat 90tych. do standardów też należy montowanie silnika od garbusa 1.3 ale trzeba ramę wydłużyc wtedy, tak samo montowanie silnika od zaporożca. Taki przykładowy z trójmiasta którego spotkałem w Janowie w 2010
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   

Zgodzę się z crovaxusem, oprócz silnika cała reszta ruska, też jest przeznaczona na teren i bezdroża, a nie na przemierzanie długich tras jak Route 66. Oczywiście nie potępiam customów, ale wtedy raczej parada wchodzi w grę, no chyba, że ktoś do rekonstrukcji błotnik w Dnieprze osadzi "na dole" to wtedy też jest ok.
Chociaż na zachodzie kupowali Dniepra, oddawali zaprzęg do specjalistycznych zakładów "wtykali" silnik BMW serii 5 i jeździli, a to na Alaskę, albo w bezdroża Norwegii i też było to dobre rozwiązanie i bądź tu mądry :S
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
agrupa


Motocykl: Iż-49
Posty: 1111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

Roy założył wątek o ładnym oryginalnym motocyklu, ba! nawet jasno sprecyzował swoje dalsze kroki a Wy koledzy nasraliście mu w wątek jakimiś śmieciami co pod płotem powinny stać.
_________________
Pozdr, Marcin
IŻ 49 1955r
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

Przepraszamy.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

już nie powiem kto powinien stać pod płotem kolego ale mniejsza z tym bo kolejne kłótnie się zaczną. Wracając już do tematu zmienionego "na siłę" to jakie jeszcze silniki widzieliście wstawione w ruskach? Fiata 126p też już widziałem, nawet pare lat temu na alledrogo stał ale nie wiem czy ktoś się skusił na niego.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

Ja widziałem Mkę z dieslem, wyglądała tak:

Zdjęcie małe, ale łatwo ją odszukać w internecie.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

nie wiem co tak tych ludzi kręci w tych dieslach w motocyklu..
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

crovaxus, idea posiadania diesla w motocyklu ich tak kręci :D
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012   

być może. taki LANS zajechać na CPN i wlewać ropę. Tak samo butla z gazem w Junaku. ponoć tylko 5litrów gazu brało na 100km. Szkoda że wyszło tylko kilka sztuk tych emek zasilanych na gaz drzewny...
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Radziecki bokser
do oceny
sztyga20 Hyde Park 13 Sob 29 Lis, 2014
Ozzy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna