IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy są z nami miłośnicy Jaw?
Autor Wiadomość
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   Czy są z nami miłośnicy Jaw?

Czy są może na sali osoby obyte z Jawami? Pytam, ponieważ mam opcję zakupić Jawę model 353 z 1962 roku w oryginalnym malowaniu niebieskoszarym, identycznym jak na zdjęciu znalezionym w necie:

Czy ktoś mógłby coś więcej powiedzieć na temat tego malowania, w jakich wersjach/latach występowało? Dodam, że stan lakieru jest dobry, nie wymaga lakierowania. No i oczywiście, czy za taką wersję cena 2200zł jest opłacalna (w zasadzie przepłaca się za sam lakier)?

Może ktoś dysponuje danymi dotyczącymi liczby sztuk motocykli w takim lakierowaniu? Ciekaw jestem, gdyż może się okaże że to taki sam biały kruk jak zielona WFM-ka. :mrgreen:

Sprzedający twierdzi, że jest to wersja policyjna ale akurat on jest najmniej wiarygodnym źródłem, znam go nie od dziś. :mrgreen:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Jawy 353 i 354 były lakierowane na wiśniowo o nr 8850, CZty 351, 352 były czarne. Takie "zielone" to były Ogary. Ale od modelu 353/2 i 354/2 na rynek wewnętrzny były dwie wersje wykończeń, a na eksport to jest dopiero jazda, nie wiem czy da się to usystematyzować. :no:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Albert


Motocykl: Iż-49
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Ogólnie można powiedzieć, że jest to wersja eksportowa. Głównie do Niemiec, ale także między innymi do Kanady czy Indonezji.
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

A w stosunku do zwykłej wersji, są jakieś różnice?? prócz malowania rzecz jasna. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba powinna mieć tabliczkę po germański :?:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Ja mam oryginała o pojemności 175 ccm i nawet z papierami ale jakoś mnie ten motor nie podnieca. Oczywiście wiśniowego jak wino keleris.
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Są gusta i guściki ;D osobiście uważam że to jeden z piękniejszych motocykli wyprodukowanych po tej stronie kurtyny. Estetyczna, technicznie niezawodna, elegancka i z klasą. Taka Czeszka :) A Czeszki jak Polki fajne są :mrgreen:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
szary07


Motocykl: Iż-49
Posty: 29
Skąd: Koło/Poznań
Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Zobacz to... Będziesz miał jakiś pogląd.








Szparunek myślę że sobie ktoś domalował. Kiedyś widziałem już jawę w tym kolorze na Allegro lecz nie pamiętam za ile poszła.
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Dziwaczny sprzęt szczerze mówiąc, sądziłem, że tylko CZ miały wydech na 1 stronę chyba, że to jakiś patent... Ogólnie poszperałem m.in. na forum i tak jak pisał Albert, eksportowa wersja na Niemcy.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
rastuch


Motocykl: MZ
Posty: 163
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

Roy, Miałem kiedyś taką Jawę ale model 175. Wdzięczny sprzęt i miło go wspominam.
Co do samego tematu Jaw polecam http://www.jawacz.pl/ to taka Jawowa baza wiedzy :mrgreen: Co prawda większość posiada 'nowe" Jawy ale i miłośnicy starszych z bagażem wiedzy tez się znajdą :rotfl:

A na fotach jakie wstawił szary07, nie jest to CZ tyle że ze zbiornikiem sygnowanym Jawa. To by wyjasniało całą zagadkę 1 rury. Sam tez nie spotkałem się z 1-rurową Jawą, z CZ owszem
_________________
[MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Również uważam że to fajne i wdzięczne motocykle. Zachęca dostępność części i jak już wspomniałem, estetyka wykonania.

Swoją drogą czeska motoryzacja podobnie jak sowiecka długo była i nadal jeszcze jest ignorowana (choć sądząc po cenach np. Peraków można mieć inne wrażenie), jednak sądzę że niesłusznie.
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Ale mnie Roy rozbawiłeś, sowiecka motoryzacja to kopie i zacofane konstrukcje. Czeska, a w zasadzie Czechosłowacka i Austrowęgierska to morze konstrukcji, nowinek i patentów, wykorzystywanych nawet w "japonii" :mrgreen: :mrgreen:
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Moskit1


Motocykl: K-125
Posty: 34
Skąd: Łańcut
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2013   

Siema
Co do forum to jednak polecam tu :) zaglądnąć http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,40/
ale tam chyba Roy kotleta odgrzał ;) i nie wiele się dowiedział !?
Ale spróbować warto !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna