Wysłany: Pon 25 Mar, 2013 Czy są z nami miłośnicy Jaw?
Czy są może na sali osoby obyte z Jawami? Pytam, ponieważ mam opcję zakupić Jawę model 353 z 1962 roku w oryginalnym malowaniu niebieskoszarym, identycznym jak na zdjęciu znalezionym w necie:
Czy ktoś mógłby coś więcej powiedzieć na temat tego malowania, w jakich wersjach/latach występowało? Dodam, że stan lakieru jest dobry, nie wymaga lakierowania. No i oczywiście, czy za taką wersję cena 2200zł jest opłacalna (w zasadzie przepłaca się za sam lakier)?
Może ktoś dysponuje danymi dotyczącymi liczby sztuk motocykli w takim lakierowaniu? Ciekaw jestem, gdyż może się okaże że to taki sam biały kruk jak zielona WFM-ka.
Sprzedający twierdzi, że jest to wersja policyjna ale akurat on jest najmniej wiarygodnym źródłem, znam go nie od dziś.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Jawy 353 i 354 były lakierowane na wiśniowo o nr 8850, CZty 351, 352 były czarne. Takie "zielone" to były Ogary. Ale od modelu 353/2 i 354/2 na rynek wewnętrzny były dwie wersje wykończeń, a na eksport to jest dopiero jazda, nie wiem czy da się to usystematyzować.
A w stosunku do zwykłej wersji, są jakieś różnice?? prócz malowania rzecz jasna. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba powinna mieć tabliczkę po germański
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Są gusta i guściki osobiście uważam że to jeden z piękniejszych motocykli wyprodukowanych po tej stronie kurtyny. Estetyczna, technicznie niezawodna, elegancka i z klasą. Taka Czeszka A Czeszki jak Polki fajne są
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Dziwaczny sprzęt szczerze mówiąc, sądziłem, że tylko CZ miały wydech na 1 stronę chyba, że to jakiś patent... Ogólnie poszperałem m.in. na forum i tak jak pisał Albert, eksportowa wersja na Niemcy.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Roy, Miałem kiedyś taką Jawę ale model 175. Wdzięczny sprzęt i miło go wspominam.
Co do samego tematu Jaw polecam http://www.jawacz.pl/ to taka Jawowa baza wiedzy Co prawda większość posiada 'nowe" Jawy ale i miłośnicy starszych z bagażem wiedzy tez się znajdą
A na fotach jakie wstawił szary07, nie jest to CZ tyle że ze zbiornikiem sygnowanym Jawa. To by wyjasniało całą zagadkę 1 rury. Sam tez nie spotkałem się z 1-rurową Jawą, z CZ owszem
_________________ [MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
Również uważam że to fajne i wdzięczne motocykle. Zachęca dostępność części i jak już wspomniałem, estetyka wykonania.
Swoją drogą czeska motoryzacja podobnie jak sowiecka długo była i nadal jeszcze jest ignorowana (choć sądząc po cenach np. Peraków można mieć inne wrażenie), jednak sądzę że niesłusznie.
_________________ FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
Ale mnie Roy rozbawiłeś, sowiecka motoryzacja to kopie i zacofane konstrukcje. Czeska, a w zasadzie Czechosłowacka i Austrowęgierska to morze konstrukcji, nowinek i patentów, wykorzystywanych nawet w "japonii"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach