IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
NSU 251 OSL
Autor Wiadomość
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1492
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 12 Sty, 2021   

Dziękuję Spikerze. Ale nie łam się, może ktoś jeszcze będzie na forum Iża miał takiego anglika dla biednych czyli małą OSL i myślę, że chętnie się czegoś dowie. :thumbup:
 
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 151
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Wto 12 Sty, 2021   

Wał powinien być wy dystansowany na 0,2 mm
Oryginalnie nie było uszczelki, ale jeśli kartery noszą ślady życia,
proponuję dać cienką uszczelkę np. z papieru pakowego (0.1-0.15)
+ szczeliwo - uważam, że loktite czarny seri 59 bedzie lepszy niż zwykły silikon
 
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1492
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 12 Sty, 2021   

Jednak już złożone na czarny silikon 300C, pomimo, że cały motocykl miał m in sztukowaną ramę itp itd, to kartery silnika są w stanie bajkowym. Ale ogólnie zaskoczyło mnie górne połączenie skrzyni korbowej ze zbiornikiem oleju.
 
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 13 Sty, 2021   

Brawo suchy. Czekam na finalne odpalenie :mrgreen:
Składaj go i podsyłaj więcej fotek :P

Co do forum NSU to ciężko się tam bardzo zarejestrować ;( Miałem kiedyś dawno temu konto i wygasło. Teraz myślę nad zakupieniem NSU i wysłałem zapytanie do admina i cisza od końca listopada :hihi:
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 516
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Sro 13 Sty, 2021   

andryś napisał/a:
Teraz myślę nad zakupieniem NSU


Yyyhmm !!! A Iża nie łaska ?
 
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

motolis napisał/a:
andryś napisał/a:
Teraz myślę nad zakupieniem NSU


Yyyhmm !!! A Iża nie łaska ?

A na co mi taki problem na głowie :hihi: :rotfl: :mrgreen:

A tak serio to ze względu na forumowych purystów czy rasistów to kto wie czy nie bedę też musiał zakupić żeby chociaż raz w roku te wasze fajne forumowe buźki zobaczyć. Bo klimat i ludzie tu zacni :letssin:
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1096
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

andryś napisał/a:

Co do forum NSU to ciężko się tam bardzo zarejestrować ;( Miałem kiedyś dawno temu konto i wygasło. Teraz myślę nad zakupieniem NSU i wysłałem zapytanie do admina i cisza od końca listopada :hihi:

Hmmm, dziwne to co piszesz. Sprawdź PW. Daj znać np. w czym problem. Sprawa jest do załatwienia od ręki. Wszystkie podobne zgłoszenia zawsze załatwiam na bieżąco.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

Dzięki za reakcję ;) Zobaczymy jak to się uda ogarnąć. Tak teraz myślę czy to nie była lista mailingowa przypadkiem?
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1096
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

andryś napisał/a:
Tak teraz myślę czy to nie była lista mailingowa przypadkiem?

Aaaa, to zmienia postać rzeczy :letssin: . Stare polskie motocyklowe listy mailingowe (nie tylko nasza, ale i ta DzikiegoJunaka czy inne lokalne) przestały działać kilka lat temu ze względu na wycofanie się z tego interesu Madmaxa z riders.pl. Jest co prawda nowa lista mailingowa NSU (bo była taka opcja w obecnym hostingu), ale zalecane jest korzystanie z forum i ruch jest na niej niewielki. Generalnie lista mailingowa to bardzo archaiczne rozwiązanie i nawet ostatnio Yahoo wycofało je ze swojej oferty. Staroświecki odłam Junakowców z DJ wciąż z rozpędu korzystaj z usługi googlegroups, ale ja pomimo, że nie zrezygnowałem z abonamentu tej listy, to wolę Forum SFM.

Przy okazji całego zamieszania są i dobre skutki. Zostałeś właśnie andryś użytkownikiem Forum NSU :] . Szczegóły na emaila.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

Wielkie dzięki Spiker ;D I juz nie spamuję Suchemu. Admin jak uzna za stosowne niech wyczyści Suchemu temat ;)
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1492
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

Można spamować. Nie obrażam się. :] A tym czasem Enesio otrzymał silnik. Generalnie upierdliwie się go montuje i to po raz drugi w życiu.

Jednak ostanie 5 lat jakie NSU stało nie poszło na marne, bo poza zespołem odprężnika, to kupiłem przedwojenne podnóżki pasażera. A w zeszłym tygodniu zaimprowizowałem stopkę boczną od jakiegoś skutera.
 
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

Nie no Suchy weź nie montuj takich części od chińskich parnuchli do takiego zacnego motocykla! :no: Jeszcze z jakiegoś demoluda to bym zdzierżył ale chinol :O profanacja!

Ale poza tym to ciesze się że powstaje do żywych. :thumbup:
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1492
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

A Ty myślisz, że to tak łatwo kosę dopasować? Rama jest nisko, więc stopka musi być możliwe krótka. Ta podeszła od Yamahy Aerox.
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Ręce mi opadły.
Do czego Ci ta kosa jak masz "centralkę" na tylnej osi?
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1096
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

radarator napisał/a:
Ręce mi opadły.
Do czego Ci ta kosa jak masz "centralkę" na tylnej osi?

Nie przesadzajmy, sam co prawda nie mam bocznej podstawki, ale wiem, że kilku zacnych kolegów enesiarzy, którzy dużo jeżdżą dokręciło coś takiego. Najważniejsze, żeby nie wiercić dodatkowych otworów i po złożeniu nie rzucała się w oczy. Stawianie na tylnej podstawce nie jest zbyt wygodne, wierzcie mi. Musisz motocykl "zajść od tyłu" cały czas balansując nim w równowadze, pół biedy jak bez bagażu. A w drugą stronę trzeba zamknąć podstawkę noga albo ręką tez trzymając motocykl w pionie (Anglicy stosowali sprężyny podnoszące podstawkę). Ja się przyzwyczaiłem, ale dla drobniejszych kierowców to może być jakieś wyzwanie. Jeszcze jednym aspektem sprawy jest to, że podstawka w wersji cywilnej jest dosyć słaba, dlatego tez ja intencjonalnie założyłem do swojego wersje WH z dodatkowymi zastrzałami umożliwiającymi nawet bezpieczne siadanie na motocykl stojący na podstawce.

Uprzedzę Skrzydlatego i pokażę jego "szczypiora":


P.S: 5:13? Radar, co ty w nocy nie śpisz? ;)
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

No tak, jak już
Spiker napisał/a:
kilku zacnych kolegów enesiarzy dokręciło coś takiego

To
Spiker napisał/a:
Nie przesadzajmy

A jakbyś był pierwszy, mniej zacny i z mniejszym levelem prestiżu, to się nie godzi.
Osobiście wolałbym dokręcić wózek boczny niż takiego obrzyna :D
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1096
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

nickeledon napisał/a:
A jakbyś był pierwszy, mniej zacny i z mniejszym levelem prestiżu, to się nie godzi.

Zacny to według słownika PWN "godny szacunku i zaufania". I to według mojej osobistej oceny. Argument, jak argument, do niektórych trafia. :chillout:
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
andryś
Fundator


Motocykl: IFA
Posty: 177
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Spiker może i racja z tym stawianiem na centralkę. W mojej ifie po kilku postawieniach na centralkę krzyż mi odpada. NSU nie stawiałem jeszcze ale widziałem, że jest trochę manewrowania przy tym. Nie jest to WSK i trzeba uważać wiadomo. O ile tak jak piszesz nie ma tam dodatkowych otworów to można to jakoś przeżyć :P Suchy trochę mnie pocieszyłeś, że to chociaż od japońca jest a nie chinola.

Ale jak już się nim przejedziesz i przypomnisz jaki to niewygodny motorek jest i mi go sprzedasz :rotfl: to ja to i tak zdemontuje bądź pewny :lmao:
_________________
IFA BK350 1956,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930 x2
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1492
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Spikerze to przed wojną były stopki boczne w NSU czy tylko od WH? Ci którym nie pasuje akcesoryjna i BEZINWAZYJNA stopka boczna, to widać z daleka, że teoretycy i NSU widzieli tylko na YT. :]
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1096
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Suchy napisał/a:
A tym czasem Enesio otrzymał silnik. Generalnie upierdliwie się go montuje i to po raz drugi w życiu.

Przyznaję, że montaż "angielskiej" OSL-ki jest dosyć upierdliwy. Najpierw osobno silnik i skrzynia do ramy, dodatkowe blachy łączące, dopiero później przeniesienie napędu, sprzęgło, prądnicę, automat zmiany biegów i to wszystko w odpowiedniej przemyślanej kolejności. W większych modelach dochodzą jeszcze rurki olejowe (i sam zbiornik oleju na samym początku). Później w eksploatacji naciągnięcie łańcucha sprzęgłowego wymaga każdorazowej korekty naciągu łańcucha napędowego.

Na tym tle widać jasno jakim przełomem był "zblokowany" silnik DKW RT i NZ (a wcześniej SB ze skrzynia przykręcaną do silnika) i dlaczego to rozwiązanie zaczęli wszyscy kopiować.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna