IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
DKW NZ 350
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

Należało dokonać przeszczepu brakujących organów (żeberek), za dawcę posłużył garnek iżowy w którym to kiedyś dawno zabezpieczenia uciekły wydechem a sworzeń chciał pójść ich śladem (aby nie posądzać mnie o świętokradztwo)

spoina po lewej przed :piwo: po prawej po (żart oczywiście)


uzupełniłem również niektóre ubytki w karterach

i tu mam pytanie (na forum Dykty, albo nie wiedzą albo nie chcą powiedzieć :) ) otwór w lewym karterze (mocowanie podstawy) powinien być przelotowy czy gwintowany ? W moim Ersatzteile nie mogę dopatrzyć niestety.

z trzech wałów nie udało się zrobić nawet jednego dobrego, więc nie pozostało nic innego jak kombinowanie

wiem, za ładnie, ale mam nadzieję iż szybko się przybrudzi

Silnik będzie teraz zamykany i w sierpniu biorę się za budę.
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

nickeledon napisał/a:
spoina po lewej przed :piwo: po prawej po (żart oczywiście)
Znałem takich co potrzebowali trochę więcej niż jedne :piwo: , aby im dobrze szło :D
nickeledon napisał/a:
uzupełniłem również niektóre ubytki w karterach
Jaką metodą spawałeś Alu?
Zaciekawiło mnie coś - co to za "kanał"?
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

Alu spawane migiem w argonie.

fred8012 napisał/a:
co to za "kanał"?


Tajne tunele III Rzeszy :) , nieprzelotowy i tylko w jednej połówce, sam nie mam pojęcia do czego, w cylindrze w tym miejscu jest płasko.
 
 
Peterispetro


Motocykl: Iż-49
Posty: 7
Skąd: Latvia
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

Super
:thumbup:
Что za
подшипников коленчатого вала
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

nickeledon napisał/a:
otwór w lewym karterze (mocowanie podstawy) powinien być przelotowy czy gwintowany ? W moim Ersatzteile nie mogę dopatrzyć niestety.

W mojej DKW nie przypominam sobie by był tam nawet rozkalibrowany gwint. Sprawdź w katalogu czym zakończone są taśmy mocujące akumulator - rozwiejesz swoje wątpliwości.

nickeledon napisał/a:
Tajne tunele III Rzeszy, nieprzelotowy i tylko w jednej połówce, sam nie mam pojęcia do czego, w cylindrze w tym miejscu jest płasko.

Otwór ten pełnił funkcję komory na cyjanek potasu, który podczas beznadziejnej awarii (zatarcie uniemożliwiające dalszą jazdę) należało zażyć by nie narażać się na konsekwencję porzucenia pojazdu. Ciekawe jest również to, że wszystkie znane mi egzemplarze miały ten otwór pusty, czyżby każdy ówczesny kierowca DKW NZ wykazywał się tchórzostwem Himmler'a czy Göring'a? ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

:rotfl: Gaca! Miszcz!
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Peterispetro napisał/a:
Что za подшипников коленчатого вала

NA 4905


Achtung! ! Uwaga!


Gaca napisał/a:
Otwór ten pełnił funkcję komory na cyjanek potasu, który podczas beznadziejnej awarii (zatarcie uniemożliwiające dalszą jazdę) należało zażyć by nie narażać się na konsekwencję porzucenia pojazdu

Gaca poszedł po bandzie, tak mi do głowy przyszło, że w radzieckim wojsku sprawę rozwiązywali granatem (niet motocykla i kierownika), ale wiadomo tchórze to nie byli :)
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

otwór pod mocowanie akumulatora nie jest gwintowany . wkłada się w niego dużą zawleczke lub kawałek preta np z gwozdzia 100.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Wybieram zawleczkę :)
 
 
Peterispetro


Motocykl: Iż-49
Posty: 7
Skąd: Latvia
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

спасибо!

где шатун Подшипники получить
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Peterispetro napisał/a:
где шатун Подшипники получить


ремонтная база
 
 
KM
Fundator


Motocykl: SHL
Posty: 87
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Trochę czegoś tutaj nie rozumiem - wał będzie podparty na trzech łożyskach igiełkowych typu NA, w których bieżnia wewnętrzna jest ruchoma. W jaki więc sposób wał będzie unieruchomiony w karterach? Przecież nie możesz zostawić go swobodnie przesuwnego, jedna podpora musi być stała, inaczej wał będzie pływał między powierzchniami skrzyni korbowej skutecznie je szlifując? :hmm:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 10 Lip, 2013   

Na krótszym czopie jest podparty na czwartym łożysku kulkowym (tak jak w Iżu) i tam jest ustalany .
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Na czym to skończyłem? A tak, tak to wygląda dalej :

kartery z otwartymi ramionami przyjęły wał


tryby w proszku

też znalazły dla siebie miejsce


jakże dobrze znane widoki Iżowcom, tylko te wszechobecne cztery kółka eh

itd.

po drodze dyktowe prądy



i już prawie



koniec początku drogi...
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Zapomniałeś założyć wielką podkładkę pod sprężynę kickstartera. Do poprawki! :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013   

mcfrag napisał/a:
Do poprawki!

Poprawka zrobiona tylko się na foto nie załapała.

6 za wychwytywanie baboli! Rutyna gubi. :)
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013   

Grunt, że przed zalaniem olejem. :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013   

Ciąg dalszy relacji z walki na froncie zachodnim:

Do Berlina jeszcze daleko, ale tak jak w żabojadzie główne elementy ramy zostały wyśrutowane i pomalowane podkładem proszkowym







przy użyciu mocnych argumentów (finansowych, ale ci informatycy to mają stawki) młody Kojot został nakłoniony do pomocy Ojcu przy przygotowaniu powierzchni pod lakier







po jedno roboczodniu udało się, teraz trzeba wybrać między beżem, a kawą z mlekiem czy coś w tym rodzaju
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1115
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013   

nickeledon, no i elegancko, wreszcie robota Ci ruszyła.
Muszę Cie zasmucić ale tzw klucze od amortyzatora ciernego nr kat 122635-1, które opierają się o kierownicę masz od DKW SB, w DKW NZ są takie jak poniżej.



Wrzuć coś u nas na forum bo Twój temat trochę się zaniedbał, obiecałeś relację z postępów i nić a postępy są i to spore :P
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3825
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 08 Gru, 2013   

Ozzy napisał/a:
klucze od amortyzatora ciernego nr kat 122635-1, które opierają się o kierownicę masz od DKW SB,


Dzięki za informację, tak to bywa gdy składa się motocykl z części produkowanych przez dziesięciolecie w Chemnitz (modeli,odmian i typów to oni mieli co nie miara), muszę kopać głębiej w tym składzie fabrycznym :D

Ozzy napisał/a:
Wrzuć coś u nas na forum


Jak już będzie co nieco grubiej, na razie normalnie brak czasu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna