IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Iż] Awarie, awarie i AWARIE
Autor Wiadomość
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sro 30 Cze, 2021   

Jak Norton 16H sie do ciebie zglosi to znaczy ze twoja kandydatura wygrala. No ale zawsze mozesz go cena przepedzic. :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 30 Cze, 2021   

Jeszcze z dwa piwa więcej w sobotnie popołudnie i kto wie czy by nie wylądował w moim garażu, ale miał też silną konkurencję w postaci MG :)
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 01 Lip, 2021   

Jakos tak bez przekonania zapala i pracuje. Ewidentnie potrzebuje troche pieszczot.
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 01 Lip, 2021   

Drogi Marku a co to ma wspólnego z awarią? Proszę nie spamuj w temacie ;P :rotfl:
A teraz tak serio to ten norton petarda!!!!
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3301
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 09 Lip, 2021   

Nie wiem, czy nazwałbym to awarią, ale nie ma chyba lepszego miejsca na takie sprawy. Otóż odszczurzając junaka po Pikniku zauważyłem oliwę na cylindrze tuż pod głowicą. Zdjąłem zbiornik, odkręciłem głowicę i zobaczyłem taki widok:

Nie, przyczyną nie były luźne, niedokręcone śruby. Wydmuchało mi uszczelkę, chyba po prostu ją zajeździłem.

Przy okazji zrobiłem inspekcję tłoka:

i komory spalania. Myślałem, że będzie gorzej (bardzo długo tam nie zaglądałem), ale nie ma tragedii.

Temat już został ogarnięty, jutro testy.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

Jestes pewien ze to byl Junak? :)
Czy przylgnie cylindra i glowicy nie wymagaja po takiej przygodzie wyrownania na plycie traserskiej?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

mcfrag napisał/a:
zrobiłem inspekcję tłoka

Widać idealnie zestrojony gaźnik z zapłonem i wręcz perfekcyjne obchodzenie się z manetkami na kierownicy. Takie zanagarowanie po tylu tysiącach przejechanych kilometrów to większość użytkowników angielskich motocykli brałaby z pocałowaniem, nie wspomnę o ownersach amerykańskich pojazdów :thumbup:

mcfrag napisał/a:
Wydmuchało mi uszczelkę, chyba po prostu ją zajeździłem.

Zasada w uszczelkach jest taka, że im cieńsza tym lepsza, a najlepsze uszczelnienie to metal-metal. Zgodnie z tą zasadą ja robię uszczelkę z blachy aluminiowej gr. 0,1-0,2 mm, wykorzystując do tego tackę do grillowania. Uszczelka taka ma kilka zalet: jest odporna na pełzanie, nie ma praktycznie powierzchni czołowej narażonej na żarzenie, można stosować bez obawy większe naciski montażowe oraz lepiej odprowadza ciepło ze strefy ogniowej cylindra do głowicy. Uszczelka miękka nie ma żadnych tych zalet, a przy jej stosowaniu łatwo wykrzywić głowicę.

PS sprawdź jeszcze hamulce, zawieszenie, amortyzatory, światła oraz refleks kierownika przed zbliżającym się Piknikiem AWO, ze znanych względów ;D
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 946
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

nickeledon napisał/a:
wykorzystując do tego tackę do grillowania

Serio?
Czyżbym uprawiał takie marnotrawstwo wyrzucając je do kosza?
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3301
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

Adam M. napisał/a:
Jestes pewien ze to byl Junak?

Oczywiście, że junak. Dziesiątki ludzi, mówiących "fajny junak!", których spotkałem trasie nie mogły się mylić. :)

Adam M. napisał/a:
Czy przylgnie cylindra i głowicy nie wymagają po takiej przygodzie wyrównania na płycie traserskiej?

Ależ oczywiście, powinno się to przynajmniej sprawdzić.

nickeledon napisał/a:
Zasada w uszczelkach jest taka, że im cieńsza tym lepsza, a najlepsze uszczelnienie to metal-metal. Zgodnie z tą zasadą ja robię uszczelkę z blachy aluminiowej gr. 0,1-0,2 mm, wykorzystując do tego tackę do grillowania.

Niestety, u mnie to nie przejdzie. Założyłem, że nie modyfikuję rozwiązań fabrycznych w żaden sposób. Zamiast tego prowadzę długofalowy eksperyment pt. "Ile można wycisnąc z konfiguracji fabrycznej". :)

A co do uszczelki, to nie mam do niej zastrzeżeń. Zużyła się, ale długo dzielnie służyła, no i parę dobrych motogodzin wytrzymała.

nickeledon napisał/a:
PS sprawdź jeszcze hamulce, zawieszenie, amortyzatory, światła oraz refleks kierownika przed zbliżającym się Piknikiem AWO, ze znanych względów

Nie ułatwiasz. Ale tak, zaraz będę sprawdzać. Cały dzień. :D
 
 
Jancur
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 355
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

Tez kiedys wycinalem uszczelki, ale z blachy miedzianej, ktora wygrzewalem na palniku kuchenki. Jak wiemy z aluminium jest ten problem, ze pu ;D chnie w wysokiej temperaturze, co moze wypaczyc glowice. Nie watpie jednak, ze tacki sa wygrzane w oleju roslinnym z jakas wzmacniajaca marynata. :D
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Sob 10 Lip, 2021   

Ten nierównomiernie rozmieszczony nagar sugeruje przebieg spalania i propagacje płomienia (obszary o dobrym i złym spalaniu). Szkoda, że nie obfotografowałeś tego bardziej. W tak ukształtowanej dużej komorze i niekorzystnie umieszczonej świecy aż prosi sie o umieszczenie drugiej świecy w miejscu odprężnika. Ciekawe jakie by były efekty.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 433
Skąd: Malczyce
Wysłany: Nie 11 Lip, 2021   

Takie tam pęknięcie linki, ale na niemieckiej ziemi.

Motocykl Fraga, żeby nie było. ;)
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 946
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 11 Lip, 2021   

Statystyka jest nieubłagana. W ciągu ostatnich 7 dni zerwały się 2 linki sprzęgła w naszych jeżach daleko od bazy.

A czy Ty posiadasz w sakwie zapasową linkę sprzęgła? :letssin:
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 433
Skąd: Malczyce
Wysłany: Nie 11 Lip, 2021   

Ja tak.
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 886
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Nie 11 Lip, 2021   

W sakwie, również ja :lmao:
 
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 946
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 12 Lip, 2021   

nickeledon napisał/a:
Widać idealnie

Marek rozwiń temat po czym wnioskujesz (może warto w innym wątku). Może nauczę się czegoś mądrego od starszego kolegi :]
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 13 Lip, 2021   

Łukasz Hawryluk napisał/a:
rozwiń temat

Łukaszu, to są takie niuanse że ciężko ubrać je w słowa :chillout:
 
 
SaS
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 13 Lip, 2021   

Ja znalazłem przyczynę słabego, piknikowego, odpalania na ciepłym mojego iża.

Okazało się nim połączenie konektorowe Masy do akumulatora.




Już na pikniku zauważyłem, że jest ciepłe, ale dopiero po odwinięciu taśmy izolacyjnej ukazało się jaka tam temp była. Lewa osłonka plastikowa się roztopiła :O . Same konektory ciasno siedziały. Natomiast przewód przykręcony do masy cały zaśniedział w środku, a w tym od akumulatora puścił lut i się ruszał w konektorze.
_________________
ИЖ-49к - granaciak, ИЖ-56 ('58), wózek BP-56
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2021   

Taka sobie awaryjka z niedzielnego objazdu, swoją drogą jednak jest moc w tych starych prądnicach, cdi klękłoby od razu :chillout:
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2021   

No tak trochę go przeładowało :) Żelowy akumulator tak średnio się nadaje do prądnic i niezbyt dokładnych regulatorów mechanicznych.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna