Nie wiem, czy nazwałbym to awarią, ale nie ma chyba lepszego miejsca na takie sprawy. Otóż odszczurzając junaka po Pikniku zauważyłem oliwę na cylindrze tuż pod głowicą. Zdjąłem zbiornik, odkręciłem głowicę i zobaczyłem taki widok:
Nie, przyczyną nie były luźne, niedokręcone śruby. Wydmuchało mi uszczelkę, chyba po prostu ją zajeździłem.
Przy okazji zrobiłem inspekcję tłoka:
i komory spalania. Myślałem, że będzie gorzej (bardzo długo tam nie zaglądałem), ale nie ma tragedii.
Widać idealnie zestrojony gaźnik z zapłonem i wręcz perfekcyjne obchodzenie się z manetkami na kierownicy. Takie zanagarowanie po tylu tysiącach przejechanych kilometrów to większość użytkowników angielskich motocykli brałaby z pocałowaniem, nie wspomnę o ownersach amerykańskich pojazdów
mcfrag napisał/a:
Wydmuchało mi uszczelkę, chyba po prostu ją zajeździłem.
Zasada w uszczelkach jest taka, że im cieńsza tym lepsza, a najlepsze uszczelnienie to metal-metal. Zgodnie z tą zasadą ja robię uszczelkę z blachy aluminiowej gr. 0,1-0,2 mm, wykorzystując do tego tackę do grillowania. Uszczelka taka ma kilka zalet: jest odporna na pełzanie, nie ma praktycznie powierzchni czołowej narażonej na żarzenie, można stosować bez obawy większe naciski montażowe oraz lepiej odprowadza ciepło ze strefy ogniowej cylindra do głowicy. Uszczelka miękka nie ma żadnych tych zalet, a przy jej stosowaniu łatwo wykrzywić głowicę.
PS sprawdź jeszcze hamulce, zawieszenie, amortyzatory, światła oraz refleks kierownika przed zbliżającym się Piknikiem AWO, ze znanych względów
Oczywiście, że junak. Dziesiątki ludzi, mówiących "fajny junak!", których spotkałem trasie nie mogły się mylić.
Adam M. napisał/a:
Czy przylgnie cylindra i głowicy nie wymagają po takiej przygodzie wyrównania na płycie traserskiej?
Ależ oczywiście, powinno się to przynajmniej sprawdzić.
nickeledon napisał/a:
Zasada w uszczelkach jest taka, że im cieńsza tym lepsza, a najlepsze uszczelnienie to metal-metal. Zgodnie z tą zasadą ja robię uszczelkę z blachy aluminiowej gr. 0,1-0,2 mm, wykorzystując do tego tackę do grillowania.
Niestety, u mnie to nie przejdzie. Założyłem, że nie modyfikuję rozwiązań fabrycznych w żaden sposób. Zamiast tego prowadzę długofalowy eksperyment pt. "Ile można wycisnąc z konfiguracji fabrycznej".
A co do uszczelki, to nie mam do niej zastrzeżeń. Zużyła się, ale długo dzielnie służyła, no i parę dobrych motogodzin wytrzymała.
nickeledon napisał/a:
PS sprawdź jeszcze hamulce, zawieszenie, amortyzatory, światła oraz refleks kierownika przed zbliżającym się Piknikiem AWO, ze znanych względów
Nie ułatwiasz. Ale tak, zaraz będę sprawdzać. Cały dzień.
Tez kiedys wycinalem uszczelki, ale z blachy miedzianej, ktora wygrzewalem na palniku kuchenki. Jak wiemy z aluminium jest ten problem, ze pu chnie w wysokiej temperaturze, co moze wypaczyc glowice. Nie watpie jednak, ze tacki sa wygrzane w oleju roslinnym z jakas wzmacniajaca marynata.
Ten nierównomiernie rozmieszczony nagar sugeruje przebieg spalania i propagacje płomienia (obszary o dobrym i złym spalaniu). Szkoda, że nie obfotografowałeś tego bardziej. W tak ukształtowanej dużej komorze i niekorzystnie umieszczonej świecy aż prosi sie o umieszczenie drugiej świecy w miejscu odprężnika. Ciekawe jakie by były efekty.
_________________ prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
Ja znalazłem przyczynę słabego, piknikowego, odpalania na ciepłym mojego iża.
Okazało się nim połączenie konektorowe Masy do akumulatora.
Już na pikniku zauważyłem, że jest ciepłe, ale dopiero po odwinięciu taśmy izolacyjnej ukazało się jaka tam temp była. Lewa osłonka plastikowa się roztopiła . Same konektory ciasno siedziały. Natomiast przewód przykręcony do masy cały zaśniedział w środku, a w tym od akumulatora puścił lut i się ruszał w konektorze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach