IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Terrot 500 RGST
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 16 Paź, 2013   Terrot 500 RGST

Ćwierćwieczny rozbrat z czterotaktami (od czasów 07) zakończył się w dniu dzisiejszym, przytarganiem francuskiej kawalerii.



W 70 r. sprowadzony do Polski i stał prawie pod moim bokiem. Żal było aby go wypuścić w nieznane.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 16 Paź, 2013   

Ładny francuzik, podoba mi się jego silnik. Co to za skrzynka na tylnym błotniku nad lampą?

Gratulacje.
_________________
jarcco
 
 
ArturM


Motocykl: Iż-49
Posty: 115
Skąd: Sanok
Wysłany: Sro 16 Paź, 2013   

Śliczny 'inny".
Widać zapożyczenia z anglików ale to nie kopia anglika. Ciekawa sztuka.
_________________
Iż 49 - zaczynam dłubać :-)
Royal Enfield Bullet 500 (współczesna skamielina)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 16 Paź, 2013   

ArturM napisał/a:
Śliczny 'inny".
Widać zapożyczenia z anglików ale to nie kopia anglika. Ciekawa sztuka.

Nie da się chyba żeby motocykle nie były w jakimś tam stopniu do siebie podobne... trzeba by silnika na węgiel i 5 kół, aby nie dało się odnaleźć podobieństw ;)
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Interesująca maszynka, bez dwóch zdań. I, co równie ważne, kompletna i zadbana. Dobry strzał!

ArturM napisał/a:
Widać zapożyczenia z anglików ale to nie kopia anglika.

Oj, chyba projektanci Terrota rozglądali się w wielu kierunkach, Dla mnie to wygląda jak kompilacja angielskiego napędu z niemieckim nadwoziem (błotniki z płetwami w stylu art-deco, żywcem zdarte z wczesnego NZ czy BMW) dosmaczona szczyptą ekstrawagancji (te narzędziówki, kształtem i położeniem raczej rozwalające linię motocykla). Taki eklektyzm kojarzy mi się trochę z koncepcją ruskiego Podolska. W obu przypadkach efekt końcowy mnie nie przekonuje. ;)

Duży prześwit pod dolną półką sugeruje, że kółka są mniejsze niż 19". Dobrze widzę?

Patrzę sobie teraz na Twojego motorka i zastanawiam się, jak sobie radzisz z "problemem" ogarnięcia tylu maszyn (dwie 49-tki, Puch, o ile pamiętam budujesz też niemieckiego sztywnego Iża). I nie chodzi mi o remont, uruchomienie czy rejestrację - to w sumie jest bułka z masłem. Bardziej nurtuje mnie taka kwestia: jak równolegle użytkować kilka sprawnych motocykli bez poczucia, że traktuje się je "po łebkach". Każdy motocykl przecież musi się wybiegać a wolnego czasu nie da się dokupić...

Piszę o tym, bo jest to problem, który dotyczy także mojego złomu. Zaznaczę, że w żadnym razie nie czuję się "kolekcjonerem". W tej chwili mam w ciągłym ruchu dwa motocykle. Bez najmniejszego problemu w krótkim czasie mógłbym podwoić stan sprzętu gotowego do jazdy, jednak instynkt samozachowawczy każe mi się z tym nie spieszyć - coś mi mówi, że wzrost ilości spowodowałby spadek jakości całej zabawy. A chodzi o to, żeby to jednak była zabawa a nie napinka czy wyścig zbrojeń. Lub niedajboże smutny obowiązek...

Całkiem poważnie sobie teraz myślę, że lepiej dla mnie byłoby mieć tylko jeden motocykl (marka nie ma znaczenia) i jemu poświęcać całą uwagę. Tylko, że to nie jest wcale takie łatwe... :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

jarcco napisał/a:
Co to za skrzynka na tylnym błotniku nad lampą?

Co to za lampa pod tą skrzynką? Współczesna doczepka od traktora :)

W tej skrzyneczce kiedyś montowano tablice rejestracyjne które były jednocześnie podświetlane żarówką postojową.

ArturM napisał/a:
Widać zapożyczenia z anglików ale to nie kopia anglika.

Fakt nie jest to kopia, ale raczej też nie zapożyczenia. Taki światopogląd wówczas obowiązywał w pewnych rejonach świata.

mcfrag napisał/a:
Oj, chyba projektanci Terrota rozglądali się w wielu kierunkach, Dla mnie to wygląda jak kompilacja angielskiego napędu z niemieckim nadwoziem (błotniki z płetwami w stylu art-deco, żywcem zdarte z wczesnego NZ czy BMW) dosmaczona szczyptą ekstrawagancji

Co kreślarze widzieli na swoich deskach to nie mam pojęcia. Jak dla mnie jest to kolejny przykład źle rozumianej idei unowocześnienia, usprawnienia, polepszenia bez sensownej wizji delikatnie mówiąc. Nic przy tym dziwnego, że z tych dziesiątków europejskich wytwórni motocykli nie przetrwało praktycznie nic. Poniżej zdjęcie wcześniejszego modelu, aby każdy mógł zobaczyć jak można popsuć całkiem fajny motocykl:

mcfrag napisał/a:
(te narzędziówki, kształtem i położeniem raczej rozwalające linię motocykla)

Wersja którą nabyłem to najprawdopodobniej RGST - a (army), które to pojazdy służyły w wojsku, w służbach municypalnych i te malowane na czarno w gwardii czyli pod żandarmami. W związku z powyższym miały jako dodatkowe wyposażenie duże torby z tyłu (których mi brak, a kiedyś były), gmole oraz podstawkę boczną. W komplecie powinno wyglądać tak i tak zapewne będzie wyglądało i u mnie:

mcfrag napisał/a:
Taki eklektyzm kojarzy mi się trochę z koncepcją ruskiego Podolska.

Widziałem w akcji, słyszałem i mnie również nie przekonuje

mcfrag napisał/a:
Duży prześwit pod dolną półką sugeruje, że kółka są mniejsze niż 19". Dobrze widzę?

Kółka 19 a na nich jeszcze oryginalne Michały!:) Przody są źle złożone i "wyciągnęły kopyta", tu już trochę inaczej co nie znaczy, że elegancko bo przód tego motocykla to porażka ( w sensie estetycznym jak na razie).

mcfrag napisał/a:
budujesz też niemieckiego sztywnego Iża

Ten projekt to efekt uboczny mojego zaangażowania w różne dziwne rzeczy, nie koliduje

mcfrag napisał/a:
Bardziej nurtuje mnie taka kwestia: jak równolegle użytkować kilka sprawnych motocykli bez poczucia, że traktuje się je "po łebkach". Każdy motocykl przecież musi się wybiegać a wolnego czasu nie da się dokupić...

Nie da się równolegle/sprawiedliwie tego zrobić. Czasy gdy wszystkim po równo już minęły. :)

mcfrag napisał/a:
Zaznaczę, że w żadnym razie nie czuję się "kolekcjonerem"

Ja również, gdyby było inaczej pewnie pokazywałbym sprzęt typu "motocyklos lawetos", to ma normalnie być użytkowane tak jak zostało do tego stworzone.

mcfrag napisał/a:
Bez najmniejszego problemu w krótkim czasie mógłbym podwoić stan sprzętu gotowego do jazdy, jednak instynkt samozachowawczy każe mi się z tym nie spieszyć - coś mi mówi, że wzrost ilości spowodowałby spadek jakości całej zabawy.

Nie rozumiem, dlaczego. To masz coś dla samego "miecia". Według mnie właśnie chodzi o to, aby przywrócić te pojazdy światu, a nie trzymać po komórkach, strychach etc. i się podniecać ja to mam to i to. Widziałem już kilka garaży i stodół wypchanych po dach powoli popadającymi w dewastację motocyklami, i nic z tego nie wynikało, sprzedać nie sprzedam, a zrobić też się jakoś nie daje. Porażka. Wrzucę niedługo zdjęcie dykty E 250 i co z niej zostało po takiej przechowalni.

mcfrag napisał/a:
Całkiem poważnie sobie teraz myślę, że lepiej dla mnie byłoby mieć tylko jeden motocykl (marka nie ma znaczenia) i jemu poświęcać całą uwagę.

Nic nie stoi na przeszkodzie mieć tą jedyną i coś na boku! :D

Nakreślę chociaż tak ogólnie co mi przyszło do głowy, aby popchać się w kolejny motocykl ( w cale nie piękny, już sam go nazywam brzydkim francuzem). Nie była to chęć powiększenia kolekcji, bo takowej niem mam i świadomie nie buduję ani nic w tym względzie. Specjalnie też nie rozglądałem się za niczym, ot traf.
W skrócie można tak opisać co mną powodowało:

- pokazał się w moim mieście (zawsze psioczę, że u nas po tych PEGERACH to tylko zajechane WSK zostało)
- motocykl z dokumentami, pominę fakt, że z ważnym przeglądem i opłacony oc
- nie skundlony, w dużym stopniu oryginalności (niestety już odświeżany)
- nie wygórowana cena jak za motocykl bądź co bądź klasy 500
- poza tym 0, słownie: zero zdrowego rozsądku
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   

Jak to dobrze mieć kolegów u których demencja starcza nie poczyniła jeszcze takiego jak u mnie spustoszenia w pamięci, i są zdolni przypomnieć sobie, że mój nowy nabytek swoją premierę w ŚM to miał już 12 lat temu (dzięki Wojtek)







Co prawda pojawiają się rozbieżności w zeznaniach, ale tak to już bywa z mediami :)

PS

Nic się cholera nie zmieniła od tamtego czasu. To dobrze.
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

widzę że dołączyłeś w końcu do grona poczciwych żabojadów :) :)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

crovaxus napisał/a:
widzę że dołączyłeś w końcu do grona poczciwych żabojadów

Ba, mam już nawet kilku kolegów Frankonów, a młodego Kojota próbuję zmusić do ćwiczenia francuskiego na żywo. :D
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013   

Skoro marazm taki to trochę po terroryzuję.

Parę detali









osprzęt i gaźnik Amac





oryginalna tektura na łączeniu nitowana :]



może zrobimy sobie bobera



prysznic



serducho od środka



skrzynia pracuje w towocie, pozbycie się smaru bez grzania to tona szmat i litry ropy



łaźnia





naprawa zerwanego gwintu





stylowe Michały



i oryginalne czerwone Dunlopy !



i po kółkach



i po motocyklu



części przygotowane do piaskowania/śrutowania i malowania podkładowego. Chromami zajmie się Alladyn, wiele ich nie ma





Dziś rozkawałkowanego brzydala rozesłałem po Polsce to mam chwilę wytchnienia :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 19 Lis, 2013   

Pomału zaczyna żabojad wracać



zaczęła się licytacja kto ile dał, to ja dałem 250 za śrutowanie (pod proszek jest to lepsze rozwiązanie od piaskowania) i podkład proszkowy oraz niektóre detale już na czarno.
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013   

Nie chciałbym wyjść w tym momencie na hejtera, ale nie wiem co Cię podkusiło lakierować motocykl zachowany w takim stanie i o takiej unikatowości. Jak dla mnie ten motocykl stracił o połowę na swojej wartości, mechanika wiadomo ale lakier był cacy. No ale... nie mój cyrk, nie moje małpy...
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013   

Roy napisał/a:
co Cię podkusiło lakierować motocykl zachowany w takim stanie i o takiej unikatowości


Niestety, miałem nadzieję iż będzie to w farbie fabrycznej, wówczas nic bym nie dotknął. Niestety 50 lat w naszym kraju zrobiło swoje i motocykl ten przeszedł swoją kurację odmładzającą co najmniej dwukrotnie na niektórych elementach więc nie było sentymentów. Oryginalna farba zachowała się na zbiorniku oleju wraz z kalkomanią i tylnym siodle które również jest oklejone i te elementy nie zostały poddane renowacji i zostaną w stanie fabrycznym zamontowane z powrotem na motocyklu. Niby mój cyrk i moje małpy, ale starać się trzeba. :)
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Nooooo a już myślałem i miałem się gniewać :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: swoją drogą dzisiaj odkpoałem przypadkiem starego SM z twoim Terrootem :D ide poczytać :thumbup:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Po terroryzujmy więc dalej

Skrzynia biegów wymagała tylko wymycia i założenia nowoczesnych simmeringów zamiast skórzanych wkładek



Jakieś znaki, aby poprawnie złożyć ? Zapomnijcie, można sobie ewentualnie samemu wyznaczyć po kilkukrotnych próbach







Z państwa nad Sekwaną gdzie spożywa się dużo wina i tym samym nie wiedzą co robić z korkami doszły nowe wkładki więc można było zająć się sprzęgłem







równanie



pakowanie





i na koniec gotowanie



oczyszczone wszystkie aorty z cholesterolu i pompka po przeglądzie już na swoim miejscu





Remik jak zwykle dokonał pobielenia ( za 50 dych i gwinty nienaruszone)



wrócił i wał, ale tu już pięć dych nie wystarczyło



i nowy sworzeń również gotowy



na cóż więc czekać :D



w tym motocyklu nie ma uszczelek ani uszczelnień





oryginalne SKFy made in france, gdybym chciał zaoszczędzić to śmiało mogły zostać



to be continued
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Powinni zabronić robienia tak szybko remontu :)

Nie powiem nic twórczego, ale miło się patrzy jak innym robota idzie.
No i wreszcie jest co poczytać.
_________________
jarcco
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Powiedz, korek na sprzęgło to jakiś specjalny czy taki jak od win? Mam w moim małym silniczku sprzęgło jakby właśnie z korka i nie wiem czy nada się taki od wina, z tablicy korkowej może zrobić? ;)
W czym gotowałeś?
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

radarator napisał/a:
czy nada się taki od wina,


Prawdziwy się nada, ale nie prasowane i klejone wióry.

Gotuje się oczywiście w oleju, to tak stara szkoła aby sprzęgło później nie puchło.

[ Dodano: Pon 25 Lis, 2013 ]
jarcco napisał/a:
Powinni zabronić robienia tak szybko remontu


Jeszcze silnika nie poskładałem, cała reszta w proszku jakie szybko ? Wiosna już za 3 miesiące :)

Ale może coś mi się poplątało.
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Jaki olej? Przepracowany silnikowy?
 
 
 
Roy


Motocykl: Iż-56
Posty: 157
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Oryginalnie Terrot ma łożyska rolkowe na wale czy dałeś po prostu takie? Jakie wrażenia z remontu tak nieco egzotycznego sprzętu? jaka jakoś wykonania, jakość stopówe etc? :mrgreen:
_________________
FLSTF`98, FLSTC`98, Indian Chief, Shovelhead Chopper, Yamaha XV 1700, SAM ZAP 1200, Ural M62 1962, M72N 1957, M72M 1956
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Terrot HOS350
Nowy nabytek w garażu
v6mariuszov6 Pozostałe 3 Pon 03 Sie, 2020
hary048


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna