i w dniu wczorajszym dotarła jakże wyczekiwana przesyłka
ze starej prądnicy został tylko korpus, wirnik odbudowany od podstaw nowe uzwojenia wzbudzenia i w ogóle wszystko łącznie z kumutatorem. Podczas regeneracji prądnicy wyszły niezłe jaja ponieważ okazało się, że Żabojady jeszcze po wojnie stosowali uzwojenia faliste na twornikach (powszechne już były i są do dziś pętlicowe) a co za tym idzie sposób podłączenia uzwojeń jest niesamowity. Prawie się doktoryzowałem z poskoków żłobkowych i lamelowych.
regeneracja głowicy to pikuś przy prądnicy
wreszcie zamiast ohydnej szmaty jest co założyć na garnek
uzbrojona góra już po sprawdzeniu dopływu smarowidła
no to można założyć czapeczkę
prądnica również trafiła na swoje miejsce
i została spięta z układem napędowym
carburator też na miejscu
i po 100 dniach 18 godzinach 34 minutach oraz 2 sekundach Terrorysta ożył ponownie
Oczywiście została do zrobienia jeszcze cała kosmetyka, porządkowanie przewodów, linek itp.
[ Dodano: Sro 29 Sty, 2014 ]
PS
Przewody elektryczne w oplocie bawełnianym na tym motocyklu znalazły się dzięki uprzejmości naszego kolegi Kataliny (odwiedzę ten Szczecin w tym roku)
Jaka ta młodzież niecierpliwa Spokojnie pracuję nad tym, na razie za duże zadymienie na filmowanie w pomieszczeniach, po za tym szału nie ma, ot większy Junks lub jak wolisz Jacku, Arturowy Kalosz bez efektu sieczkarni.
Ktoś widzę ostro w d... motorowi dawał, że aż kolnako brązowe
Jest to skutek przytkania kranika i drastycznego zubożenia mieszanki. Dodając do tego ręczne ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu wystarczyła chwila aby uzyskać taki efekt.
Ja myślałem przez te kilkanaście lat, jakie siedze w motórach, że takie przebarwienie jest normlanym zjawiskiem, którego nie da się uniknąć. Na 4 zlocie SHL chyba jeden rzeczoznawca stwierdził, że za mało Junaka cisnę, bo mam tylko lekko złotawe kolanko.
Pięknie! Bardzo fajny Junak
Dobrze się oglądało, a kolanko może zepsuć zapłon, zbyt późny. Nie bardzo rozumiem dlaczego większa ilość tlenu miałaby doprowadzić do spalania paliwa "w dukcie".
Kolano mego Iża po 5tys km zrobiło się delikatnie brązowawe na wylocie z cylindra, jest to widoczne tylko w odpowiednim oświetleniu.
O, właśnie skojarzyłem że w Iżu są dwa kolana, ale Iż to wyższa szkoła jazdy
Nie bardzo rozumiem dlaczego większa ilość tlenu miałaby doprowadzić do spalania paliwa "w dukcie
Dzieje się tak dlatego, że uboga mieszanka powoduje przedłużenie procesu spalania, a zapłon w tym przypadku regulujemy sobie ręcznie od 2 mm po GPZ do 11 mm przed. Czyli sumując: mieszanka poniżej stechiometrycznej + późny zapłon = spalanie w katalizatorze
jeż napisał/a:
może uda się jeszcze posłuchać Terrota
Pracuję nad tym, ale dźwiękowiec akurat nagrywa z innym zespołem.
jeż napisał/a:
próbowałeś polerować kolanko
Oczywiście spróbuję.
[ Dodano: Pon 17 Lut, 2014 ]
Dolby Surround 6.1 na laptopie nie ma co nawet oglądać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach