IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Terrot 500 RGST
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 18 Sty, 2014   

Z racji oczekiwania na zawory od Paradowskich i prądnicę na którą Styba wydał wyrok (ale podpisał wniosek o ułaskawienie ), zajmuję się pierdołami:

stacyjka i przełącznik wszelkich świateł miał amputowaną kończynę więc należało wykonać protezę





kręci się i klika, a czy działa to się dowiem gdy podłączę napięcie :)

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 29 Sty, 2014   

Z nudów powycinałem uszczelki, przydadzą się







rozłożyłem elektrykę





wykonałem własnoręcznie olinowanie



i w dniu wczorajszym dotarła jakże wyczekiwana przesyłka



ze starej prądnicy został tylko korpus, wirnik odbudowany od podstaw nowe uzwojenia wzbudzenia i w ogóle wszystko łącznie z kumutatorem. Podczas regeneracji prądnicy wyszły niezłe jaja ponieważ okazało się, że Żabojady jeszcze po wojnie stosowali uzwojenia faliste na twornikach (powszechne już były i są do dziś pętlicowe) a co za tym idzie sposób podłączenia uzwojeń jest niesamowity. Prawie się doktoryzowałem z poskoków żłobkowych i lamelowych.

regeneracja głowicy to pikuś przy prądnicy



wreszcie zamiast ohydnej szmaty jest co założyć na garnek



uzbrojona góra już po sprawdzeniu dopływu smarowidła



no to można założyć czapeczkę



prądnica również trafiła na swoje miejsce



i została spięta z układem napędowym



carburator też na miejscu



i po 100 dniach 18 godzinach 34 minutach oraz 2 sekundach Terrorysta ożył ponownie :]



Oczywiście została do zrobienia jeszcze cała kosmetyka, porządkowanie przewodów, linek itp.

[ Dodano: Sro 29 Sty, 2014 ]
PS

Przewody elektryczne w oplocie bawełnianym na tym motocyklu znalazły się dzięki uprzejmości naszego kolegi Kataliny (odwiedzę ten Szczecin w tym roku)
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sro 29 Sty, 2014   

100 dni XD ty to udany Ojciec jesteś :) wrzuć jakis filmik do neta jak to pracuje, ciekaw jestem jak dudni...
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 29 Sty, 2014   

Skądś znam takie łańcuszki, chyba ktoś z mojego zmałpował. ;-)
Daj film, to w końcu poł litra jest. :hmm:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

crovaxus napisał/a:
wrzuć jakis filmik
Suchy napisał/a:
Daj film

Jaka ta młodzież niecierpliwa :mrgreen: Spokojnie pracuję nad tym, na razie za duże zadymienie na filmowanie w pomieszczeniach, po za tym szału nie ma, ot większy Junks lub jak wolisz Jacku, Arturowy Kalosz bez efektu sieczkarni. :)

PS. Coś Jacek obiecałeś.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014   

Takie małe podsumowanie:

 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014   

Fajna składanka i muzyczka skoczna. Ktoś widzę ostro w d... motorowi dawał, że aż kolanko brązowe. ;D
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Suchy napisał/a:
Ktoś widzę ostro w d... motorowi dawał, że aż kolnako brązowe

Jest to skutek przytkania kranika i drastycznego zubożenia mieszanki. Dodając do tego ręczne ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu wystarczyła chwila aby uzyskać taki efekt.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Zadam pytanie z gatunku tych głupich i filozoficznych. Czyli klasyka jak na mnie. Po co Ci Francuz i Dykta naraz?
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Cały czas szukam odpowiedzi. :D

A Dykta to dla zabawy.
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Kolanko dasz do ponownego chromowania? Jak dla mnie tęczowe kolory psują cały efekt remontu, dziwie się, że ludzie często dalej z tym jeżdżą.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Ni ma piniendzy na ładne to się jeździ na brzydkim. <_<
 
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Jak się nie ma pieniędzy to się nie remontuje motocykla ;P
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1794
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Ja myślałem przez te kilkanaście lat, jakie siedze w motórach, że takie przebarwienie jest normlanym zjawiskiem, którego nie da się uniknąć. Na 4 zlocie SHL chyba jeden rzeczoznawca stwierdził, że za mało Junaka cisnę, bo mam tylko lekko złotawe kolanko. :thumbdown:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Chłopaki nie róbcie scen, póki chrom nie odpadnie będzie jak teraz.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Pięknie! Bardzo fajny Junak :)
Dobrze się oglądało, a kolanko może zepsuć zapłon, zbyt późny. Nie bardzo rozumiem dlaczego większa ilość tlenu miałaby doprowadzić do spalania paliwa "w dukcie".

Kolano mego Iża po 5tys km zrobiło się delikatnie brązowawe na wylocie z cylindra, jest to widoczne tylko w odpowiednim oświetleniu.
O, właśnie skojarzyłem że w Iżu są dwa kolana, ale Iż to wyższa szkoła jazdy :)

Gratuluję!
_________________
jarcco
 
 
jeż
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 932
Skąd: Konin/Wilczyn
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

No dobra Marek Metallici już posłuchaliśmy, to może uda się jeszcze posłuchać Terrota?

A próbowałeś polerować kolanko? Może by choć trochę zmieniło kolor.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

jarcco napisał/a:
Nie bardzo rozumiem dlaczego większa ilość tlenu miałaby doprowadzić do spalania paliwa "w dukcie

Dzieje się tak dlatego, że uboga mieszanka powoduje przedłużenie procesu spalania, a zapłon w tym przypadku regulujemy sobie ręcznie od 2 mm po GPZ do 11 mm przed. Czyli sumując: mieszanka poniżej stechiometrycznej + późny zapłon = spalanie w katalizatorze :)

jeż napisał/a:
może uda się jeszcze posłuchać Terrota

Pracuję nad tym, ale dźwiękowiec akurat nagrywa z innym zespołem.

jeż napisał/a:
próbowałeś polerować kolanko

Oczywiście spróbuję.

[ Dodano: Pon 17 Lut, 2014 ]
Dolby Surround 6.1 na laptopie nie ma co nawet oglądać :mrgreen:

 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1154
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

A cóż to za żabka Kermit? Można prosić o zbliżenie tego hebelka?
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

tybusz napisał/a:
Można prosić o zbliżenie

Proszę bardzo. to taki zamiennik oryginału.


Jak znajdę to podmienię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Terrot HOS350
Nowy nabytek w garażu
v6mariuszov6 Pozostałe 3 Pon 03 Sie, 2020
hary048


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna