IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10 Suchego
Autor Wiadomość
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Suchy, prawidłowo Ci gaśnie.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Niech Ci Kozo Bozia chojnie w dzieciach wynagrodzi. Ale to by tłumaczyło dlaczego wcześniej miałem trochę niedoładowany aku tzn ok 5,85V, ponieważ zbyt wcześnie załączał ładowanie, bo zbyt wcześnie gasła. :hmm:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Kontrolka gaśnie w momencie gdy prądnica osiągnie większe napięcie niż jest na akumulatorze. I co z tego wynika? Jak można stwierdzić, że gaśnie prawidłowo bez dokonania pomiaru? Ale ja tylko się czepiam, tak dla zasady.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Teoretycznie, przy całkowicie rozładowanym akumulatorze, jak kopniesz to już powinna przygasać. Prądnica Janka musi mieć troszkę obrotów, żeby to napięcie było wyższe od akumulatorowego, a jeżeli kontrolka Suchego gaśnie przy wyższych obrotach, znaczy że prądnica jest ok. i precz z łapami, od tego urządzenia.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Maciekpiti


Motocykl: Iż-49
Posty: 212
Skąd: Radom
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

U mnie na wolnych obrotach już gaśnie. I wydaje mi się że tak być powinno. Pamiętaj że może to być też kwestia regla. Pozdrawiam
 
 
 
grigorius


Motocykl: Planeta
Posty: 649
Skąd: Sierpc
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

Maciekpiti napisał/a:
U mnie na wolnych obrotach już gaśnie

I tak powinno być. Pamiętam jak w K-750 też przygasała po dodawaniu obrotów, chodziłem po fachowcach-elektrykach i wszyscy gadali "panie, w rusku to tak musi być, to nigdy nie ładowało jak należy".
Dla mnie takie gadanie to jedna wielka bzdura, wziąłem schemat w łape, sprawdziłem prądnice, podłączyłęm dobry regulator i kontrolka gasła od uruchomienia silnika i więcej się nie zapalała.
_________________
Iż-56 1959r., Dniepr mt9 74r.
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

I znowu porównujecie Iża z Junakiem to, że obydwie prądnice mają 6V 45W
nie oznacza, że zakres pracy znamionowej jest taki sam. W Junaku wolne obroty są naprawdę wolne. Może poczytajcie trochę o Junaku, a nie porównujecie go z ruskami. Suchy jak masz światła, przy oryginalnych żarówkach (chodzi o waty), to nie słuchaj niewiernych ;D
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

<Kto zna obraz ,,Krzyk" to tu może go sobie wyobrazić>

Mam oryginlanie żarówy, albo jeszcze oszczedniej. Inni Junakowcy też mają po dodaniu gazu. Wiem, że warto by kupić miernik analogowy, zdjąć bak, podłączyć paliwo, żeby zasilało, i pomierzyć działanie regela, wg strony Jacota, ale na razie wolę popytać i poobserwować.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Koza ja też jestem zdania, że jak nie swędzi to się nie drap i miałem się już nie czepiać ale jest to jedno "ale":
Suchy napisał/a:
wcześniej miałem trochę niedoładowany aku tzn ok 5,85V

Więc sądzę, że można by było chociaż miernikiem (nawet niekoniecznie analogowym) sprawdzić co się dzieje przynajmniej z napięciem. Jeżeli bez obciążenia odbiornikami przy około 2000 obr/min nie uzyskamy tych 7,4-7,78 V , a po włączeniu świateł napięcie spadnie poniżej 6 V to już wypadałoby się podrapać. Oczywiście jest to tylko moja osobista opinia.
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Mam serwisówkę, tam wszytko jest dokładnie opisane, jak będą problemy z prądem, to na spokojnie posprawdzam jak fabryka każe.
 
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Z Suchego wypowiedzi wynika, że dlatego załączał mu wcześnie ładowanie, bo miał niedoładowany aku.

Suchy jak masz kontakty Junakowe, to oni potwierdzą moje wywody.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Po co ja się czepiam, przecież wszem i wobec wiadomo, że co jak co ale prądnica w Junaku jest niezawodna. Konstrukcja i umiejscowienie mogą służyć za wzór dla innych producentów motocykli z tamtego okresu. Na marginesie tylko dodam, że jeżeli akumulator był sprawny i naładowany (prądnica jest oczywiście poza kręgiem podejrzanych) to nie powinno wystąpić niedoładowanie.

PS. Chyba, że jest to prądnica od Styby to moje wywody nie mają sensu. :)
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Prądnicę robiłem w Tucholi, więc raczej nie jej wina. Tylko kwestia doregulowania regulatora, ewentualnie. Nickeledon oczywiście masz Junaka? :D
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Suchy napisał/a:
Nickeledon oczywiście masz Junaka?

To ma jakieś znaczenie? Jeżeli prądnicę osobiście regenerował Jarek, to na pewno się do niej nie przyczepię (wiem co i jak robi). Bywają jednak podróbki na Allegro.
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Nie, skądże. Nie ma, więc mów dalej mów, może się czegoś ciekawego o Junaku od Ciebie dowiem. :)
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Z Junaka już dawno wyrosłem, jeżeli tak cię to nurtuje, a opowiadam o prądnicy ponieważ po raz kolejny ręce opadają gdy ludzie mylą wyłącznik prądu zwrotnego z regulatorem napięcia :mrgreen:
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Czyli oczywiście Junaka miałeś? :-) Ja jeszcze nie wyrosłem definitywnie, jestem jeszcze niedojrzały.
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3045
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Miałem 07, ale niedojrzały byłem wówczas jeszcze :)
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Więc może pochwalisz się dokonaniami w innym dziale. Widzę, że wiedzę masz, więc i pewnie osiągnięcia adekwatne. :hmm:
 
 
 
FK


Motocykl: Iż-49
Posty: 501
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

Suchy powiem tak kontrolka powinna palić sie przy wolnych obrotach i gasnąć przy zwiekszeniu obrotów prądnica i nie doszukuj się dziury w całym
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna