IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Ruski Boxer, który najładniejszy ?
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Siwy napisał:
No i jak wiesz jestem konserwatystą jeżeli chodzi o zabytki więc żadnych kompromisów.
No to trzymam kciuki za remont, Siwy, bo dłuuuga droga przed Tobą...
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Krótsza niż ci się wydaje, bo chyba nie myślisz że chcę oryginalne łożyska i simeringi wstawiać z 1954 r. Rozmawiamy o realnych sprawach jak elementy które można dostać a mi brakuje: czyli błotnik, tłumiki, czy szkiełko w lampce wózka. Mam zamiar wstawić też tłoki emkowe , ale to później bo ponoć świeżo co maluchowe wstawione i szkoda wymieniać.



Poza tym nieoryginalne części już zamówiłem i w najbliższym czasie wymienię.
 
 
Wojt@s


Posty: 586
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Siwy zgodze się, ale tu masz dwa wyjścia jeżeli chodzi o polskie tłoki:

-polonez: większe drgania, cięższe tłoki , mniejszy stopień sprężania, mozna (ale nie trzeba) przefrezowac glowice: zfrezowac "kopyto" na glowicy i zrobic zaglebienie w glowicy na ksztalt zblizony do denka tloka, no i pozniej splanowac. Ja jednak wole bardziej odprezone silniki.

Jedyna konieczna rzecza aby zalozyc tloki z poloneza jest oczywiscie zrobienie szlifu cylindrow i rozwiercenie o 1mm tulejki w glowce korbowodu.

-maluch: małe drgania, mniejsze wagowo tłoki, większy stopień sprężania co się liczy z ostrą generalką głowic, pozatym wał dostanie bardziej po dupie.



Nie ma pośredniego wyboru niestety, znam ludzi co jeżdzą na jednym jak i drugim patencie. Konsekwentnie dotarli maszyny, teraz rzadnych problemów. Więc ogólnie, nie popełnij tego błędu ruskich tłoków, tzn teraźniejszych ukraińskich odlewów. Pozdrawiam i czekamy na efekty
 
 
 
Błażej


Motocykl: Iż-49
Posty: 726
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Widzisz Siwy, taka moja tu rola - dbać o jako taką poprawność językową na tym forum.

Poprawienie błędów ci się chwali.
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Można zamówić polskie odpowiedniki powinno być dobrze.

Ja ją kupiłem od znajomego starego motocyklisty, który jeździ Harusami i to był dla niego żaden motocykl. Ja jeszcze cylindra nie ściągałem żeby zobaczyć co w środku, ale mówił, że bisowskie tłoki nowe i sprzęt na dotarciu jest, a głowice mam kaśkowe napawane, coby stopień był odpowiedni. Jadę jutro do domu to zobaczę co tam jest.

Jeżeli jest jak mówił to narazie nic wymieniał z tego nie będę.

ps. ale i tak jakiegoś górniaka muszę sobie do katowania kupić. Może tym razem Urala:)



Wojt@s i chłopaki polecam na video google wpisać dniepr lub ural i sobie kilka filmików obejrzeć:) np:

http://video.google.pl/vi...038920&q=dniepr
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007   

Błażej masz strasznie niewdzięczną rolę, myślę, że toszkę za mocno ciśniesz z tą pisownią, nie to że niepotrzebnie ale zbyt brutalnie.

Pozdrawiam
 
 
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Czy to jest rzeczywiście M?



http://otomoto.pl/index.p...show&id=M329352
 
 


Posty: 0
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Silnik M 72 to pewniak, tylko głowice od starej k750, przód to chyba irbit , gondola tak jak moja więc oryginalna, fajne koła jak w pierwszych emkach, ja mam takie tylko 2:(

stara skrzynia bez wstecznego ale nie potrafię tak stwierdzić czy oryginał chyba nie, rama m72, brakuje szklanek suwaków, tłumiki w emkach były rybki tu jak widzimy też są. W M72 przednia lampa (ilość kontrolek inna) i licznik była taka sama jak w iż49.

Ale wszystko trzeba by było obejrzeć z bliska. Coś ona krzywo stoi?



Po mojemu to składak.
 
 
Wojt@s


Posty: 586
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Siwy co do skrzyń ze wstecznym to występowały jedynie w Dnieprach, jedynie fabryka KMZ produkowała takowe. A że niektórzy mają w innych boxerach to już kwestia przełożenia. Rama m-72 krótka, bez szklanek z tyłu. Koła na falbanach, półbębny, co do przodu to taki był montowany zarówno w M-72 i Irbit m-61 tzw. "wysoki przód". Ogólnie posładane moto z wszystkiego co było pod ręką, cena średnia.



Siwy przyjrzyj się tylnemu dyferencjałowi, od kiedy w emach był taki kształt obudowy?? bo nie widziałem ...
 
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Siwy napisał:
Błażej masz strasznie niewdzięczną rolę, myślę, że toszkę za mocno ciśniesz z tą pisownią, nie to że niepotrzebnie ale zbyt brutalnie. Pozdrawiam
Jakby robił łagodnie to to by nikt na to uwagi nie zwrócił. Dobra robota Błażej!
 
 


Posty: 0
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

Już się nie przyjrzę niestety :( a nie zauważyłem
 
 


Posty: 0
Wysłany: Nie 14 Sty, 2007   

Nie ma to tamto, wczoraj eme w końcu odpaliłem 2 dni grzebania i jeździ zajeb...

Jestem zakochany...
 
 
Wafelek


Posty: 165
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

Chłopaki czy to jest oryginalny M - 72. Jeśli tak to według mnie to jest najładniejszy radziecki boxer. POTWÓR

http://moto.Allegro.pl/item158588255_m_72.html
 
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

Niby m 72 ale trochę kombinowany, tłumiki nie od niego przedni błotnik jakiś przerabiany, wajcha od biegów iżowa no i trochę dodatkowych nie potrzebnych ekspandorów.
 
 
 
patyk


Posty: 294
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

Skrzynia biegów dnieprowa no i nie widać ale zdaje się, że silnik kaśka.
 
 
 


Posty: 0
Wysłany: Sro 17 Sty, 2007   

Głowice emka, ale to o niczym nie świadczy. Przekombinował koleś. Ble
 
 
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Sob 20 Sty, 2007   

Brakuje tam tylko dospawanego ckm-u.... padaczka
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 20 Sty, 2007   

Jak na samoróbę - nie jest źle. Zastanawia mnie tylko średnica kół, motor chyba jezdzi wolniej niż na dziewiętnastkach, a dodawszy jeszcze szerokość kapci - pali chyba ponad dychę na sto.
 
 
Ferago
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   

Mam taka prosbe, moglibyscie zobaczyć te dwie oferty z aukcji i doradzić mi czy można to kupić ?



1962 r.

http://www.Allegro.pl/item159467321_k_750.html



1965 r.

http://www.Allegro.pl/item157235243_k_750.html



Poza brakiem dokumentów coś zapewne jest nie tak z nimi, prawda?
 
 
Wafelek


Posty: 165
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   

No nie są takie złe , ale ta cena jest troszke mała. Papierów nie mają i może dlatego. Jako materiał do odrestaurowania elegancki. Sam bym sobie kupił ale trzeba jeszcze poczekać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ruski boxer na gaz drzewny, czy grochówkowóz?
Gaca Hyde Park 8 Wto 14 Gru, 2010
granat
Brak nowych postów Iż boxer
mcfrag Hyde Park 6 Pon 29 Paź, 2007
Wojt@s
Brak nowych postów Rejestracja motocykla który nie posiada się dokumentów
regers Hyde Park 1 Wto 19 Sie, 2008
KOZA
Brak nowych postów [Iż] Który model iżby amator ogarnął?
izbymkupil Ogólne 2 Sro 02 Lut, 2022
izbymkupil


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna