IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
K-55
Autor Wiadomość
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Pią 10 Lip, 2015   

Ja dosłownie godzinę temu skończyłem malować ostatnie graty podkładem antykorozyjnym i po obiedzie idę szpachlować. Wg. mojego planu miał być już cały pomalowany na docelowy kolor, ale plan pokrzyżował mi brak prądu, a właściwie 36h... a nie mam płuc rumuńskiego lakiernika :)

Kibicuję w dalszej odbudowie i czekam na więcej relacji. Nie ma lepszej motywacji do działania :)
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015   

Dzięki Pawlasty za miłe słowa - działamy dalej.

Stan na 08.07.

Obecnie K-55 stoi już na obu kołach, wiązka jest w pełni założona, ogarnięte hamulce, zębatki i łańcuch, regenerujemy obecnie tylne zawieszenie oraz zaczynamy regenerację licznika.
Kolejne dłuższe posiedzenie przy K-55 planujemy pod koniec tygodnia.

Pozdrawiam!
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015   

Mycha napisał/a:
zaczynamy regenerację licznika

Proszę więcej szczegółów odnośnie tego tematu.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 13 Lip, 2015   

Zdarcie rdzy i resztek farby z korpusu, pomalowanie go, rozbiórka i mycie ze skrobaniem wszystkich zębatek, smarowanie, składanie. Żadnej filozofii. Licznika nie zerujemy. Cyferblat zostaje w oryginalnym malowaniu, wskazówka dostanie trochę farby. Mam nadzieję, że będzie chciała zejść, jeśli nie, trudno. Poradzimy sobie inaczej.
 
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Wto 14 Lip, 2015   

Fajnie to wszystko wygląda. Zazdroszczę. Widać, że nie przegrasz zakładu i nie w tym roku, a nawet w tym miesiącu wyjedzie na ulice. Niewiele zostało. Ale szkoda go będzie rozbierać po sezonie, żeby go na nowo pomalować i wysłać chromy.

Mój pewnie nieprędko nabierze takich kształtów. Dzisiaj sobie zdałem sprawę, że za rok będzie miał 60 lat i wypadałoby do tego czasu go uruchomić ale kto wie co będzie. Utknąłem w tym samym miejscu.... kurde człowiek ma raz w roku urlop i czas, żeby coś zrobić to deszcz dzień w dzień pada.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Pawlasty napisał/a:
Fajnie to wszystko wygląda.

Czy właściciel i remontujący podzielają to zdanie? Zdaje się, że sami przyznawali, że to prowizorka. Brąz w macie wygląda jak podkład niestety ...
Oczywiście też kibicuję i czekam na zapowiadany prawdziwy finał za rok. Teraz ogarnijcie porządnie mechanikę.
_________________
Iż Planeta '63, ...
Ostatnio zmieniony przez Spiker Sro 15 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

Czytałem dokładnie temat i wiem, że motocykl będzie jeszcze raz rozkręcany - malowanie blach, chromy. Chodzi mi o całokształt ;) Wygląda już jak motocykl i to nawet jak ten konkretny model, czego koledze zazdroszczę bo sam mam K55, ale mój jeszcze w częściach pierwszych.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   

W założeniach jest wstępny montaż, dopię cie tematów mechanicznych takich jak wstępne dotarcie silnika itd, zostały wymienione wszelkie uszczelniacze, niestety część z oryginalnych nie dała się zastąpić identycznymi i było trochę kombinacji a co za tym idzie teraz trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok. Blacharka wymaga duuużo pracy ale jeździć się chce stąd pomysł na poskładanie i objezd tego w jednym kawałku.

Obiecujemy przywrócić tego piardka do stanu fabrycznego. Na razie jeszcze trochę zabawy przed nami. Trzeba dobrać linki, zębatka zdawcza była zjedzona, jest nowa. Trzeba dobrać jakieś flaczki do przełącznika swiatel.

Jako że silnik już w ramie a moto na kołach można sprawdzić poprawność działania biegów, sprzęgła i hamulców. To temat na dziś jak dobrze pójdzie. I polerka klamek jeszcze... Jest co robić...

[ Dodano: Sro 15 Lip, 2015 ]
Linki zrobione, pierwsze kilometry nawinięte. Jeszcze nie na licznik bo się malował. :)

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony osiągami ale brakuje czwartego biegu. Mam 176cm wzrostu jednak motór jest dla mnie za mały. Siedzi się na nim jak na kozie. ;)

Poza tym szczegółem to świetny motór jest!
 
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Spiker napisał/a:
Pawlasty napisał/a:
Fajnie to wszystko wygląda.

Czy właściciel i remontujący podzielają to zdanie? Zdaje się, że sami przyznawali, że to prowizorka. Brąz w macie wygląda jak podkład niestety ...
Oczywiście też kibicuję i czekam na zapowiadany prawdziwy finał za rok. Teraz ogarnijcie porządnie mechanikę.


Blachy to kaszana po całej linii - nie zostawię go w takim stanie, bo założenia były dobre, tj. doprowadzić do stanu fabrycznego. Blacharsko-lakierniczo będzie robiony na następny sezon.

Teraz skupiamy się na mechanice.

Stan na dzień wczorajszy:
- regulacja sprzęgła przyniosła wielki uśmiech na twarzy - maluch jest bardzo żwawy i aż rwie się do nawijania kilometrów,
- zamontowana podstawa żółwika
- rzeźba z linka licznika
- bebechy przełącznika świateł od wski na upartego podejdą, ale postanowiliśmy zakupić przełącznik oryginalny od MZtki, którego środek powinien pasować dużo lepiej.
- motocykl jeździ na kroplówce, a bak uczestniczy w Tańcu z gwoździami.
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

radarator napisał/a:

Mam 176cm wzrostu jednak motór jest dla mnie za mały. Siedzi się na nim jak na kozie ;)

Ja mam ponad 185 :) Ciekawe jak będę wyglądał na swoim. hehe.
A myśleliście może o jakimś filmie jak to jeździ?
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Myślałem o tym ale w zębach telefon trzymać i nagrywać? Coś lepszego wymyślimy.

Chciałbym zapytać innych użytkowników podobnych silników co sądzicie o sprzęgle w tych maszynkach? U nas regulacja jest raczej kiepska. Luz na lince skasowany, śruba regulacyjna lekko dokręcona i po wciśnięciu klamki sprzęgła koło dalej się kręci. A jeżeli wkręcę śrubę regulacji tak by koło nie ruszało się to nie da się jechać, tak się slizga. Mamy wyjechane gniazdo ślimaka popychacza? Czy linka po prostu jest za długa?
 
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Dziś zalaliśmy amortyzatory, luxem 10. Amorki stoją teraz kamieniem, nawet we dwóch nie byliśmy w stanie ich wcisnąć. Wygląda na to że lux 10 jest za gęsty i nie jest w stanie przeciskać się przez otworki w tulejkach amorka.W książce której tytuł idzie jakoś tak "Motocykl K 125 i jego modyfikacje" wyczytaliśmy, że ilość mieszaniny do amorka to łącznie 33ml na amortyzator. Książka mówi o mieszaninie czegoś takiego jak dizlowe traktornyje maslo i kerozina, po 16,5ml. Kerozyna to nafta a to drugie? Olej traktorowy diesel czyli co ropa?

PS. W przednie amory poszedł też lux 10 pomimo opisu w książce o mieszaninie tegoż samego co wyżej ale w innych proporcjach (łącznie po 100ml na amorek - 90ml maslo i 10ml kerozina).

Przedni amorek trochę za miękki jest, będziemy kombinować z innymi olejami bo zawieszenie jest w b. dobrym stanie.
 
 
 
zimny


Motocykl: Iż-49
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

to olej silnikowy do sowieckich traktorów nie paliwo.
Zastosuj jakiś gęsty silnikowy minerał i będzie OK.
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

Dałem lux 10 i jest twardo jak kamień więc gęsty minerał raczej nie pomoże =P
Zastanawia mnie, czy przypadkiem 33ml luxa na amorek to nie za dużo, wyszło od korek. Do początku gwintu na zakrętkę. Może jednak ma znaczenie fakt, że kniga mówi o ilości w cm3 a nie w ml a ja dałem 33ml ze strzykawy?
A może, skoro to olej, to jednak rozrzedzić go naftą tak jak mówi książka?
 
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Z amorami walczymy jutro - wgryziemy się w temat gęstości dizlowego masla, w temat objętości oraz w temat uszczelek.

Tymczasem przed weekendem na K-55 znalazł się już mechanizm światła stopu, Radar dorobił brakującą śrubkę puszki prądów oraz ułamaną przeze mnie 5 lat temu śrubę regulacji sprzęgła...wszystko ręcznie - szacun!

W sobotę zakończyłem trzecią edycję "tańca z gwoździami" i w końcu mogłem zająć się malowaniem zbiornika.






Kolor motocykla tłumaczę sobie tak:
Dzięki temu "unikatowemu" malowaniu w kolorze kałowego cafe-latte motocykl będzie przyciągał nie tylko muchy, ale i spojrzenia przechodniów! :|
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   

Ahahaha! :rotfl:
 
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

Wczorajszy i dzisiejszy dzień przyniosły oczekiwane rezultaty.
Poniżej wykwit wczorajszych, całodziennych starań radaratora i ździebko moich:






poniżej zaś efekt dzisiejszych starań:
(fotka spod stacji diagnostycznej, gdzie chwilę wcześniej pierdek przeszedł pozytywnie badania techniczne. Na fotce dumny właściciel...czyli ja :) )

 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

GRATULUJĘ :D heheh

Pan diagnosta był pod takim wrażeniem naszej roboty że przymknął oko na niesprawny stop i brak lusterka :letssin:
Linki licznika też brakuje...
 
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

Gratulacje.

P.s. Rybka ma ogonek naopak.
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015   

To żeby nie napadało do niej :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna