Hmm...
Świeca Iskra 75, mieszanka 1:20, iglica ustawiona na najwyższy rowek czyli zubożona mieszanka.
Trzeba podnieść iglicę? Rowek niżej było wszystko czarne i usmolone. Jakiejkolwiek regulacji mieszanki na gaźniku brak.
Nooo... jeździłem bez uszczelki pod głowicą. Taki mały wiejski tuning .
Info ze strony Iskry:
Świece zapłonowe z wysoką liczbą wyróżnika wartości cieplnej ("zimne" świece) np. FE155P. Krótki stożek izolatora przyjmuje stosunkowo małe ilości ciepła przy dobrym jego odprowadzaniu. Wadą tych świec jest ich podatność na "zarzucanie" podczas rozruchu zimnego silnika.
Zastosowanie: silniki wysilone, najczęsciej chłodzone powietrzem oraz silniki motocyklowe.
Spróbuj kupić w normalnym sklepie taką 155 Napisałem, że 100 jest bardzo zimną w kontekście pojazdów omawianych w tym wątku i innych na tym forum. W naszych silniczkach od Iża, K, Junaka przedział wartości cieplnej stosowanych świec mieści się w granicach 65-85. O ile mnie pamięć nie myli, kiedyś czytałem w jakiejś literaturze o zaleceniu stosowania świecy o wartości 100 do Junaka w okresie letnim wówczas gdy właściciel wykorzystuje motocykl do "sportowej" jazdy. W silniku dwusuwowym ze względu na obecność oleju w mieszance paliwowo-powietrznej wskazane jest nawet stosowanie "cieplejszych" świec, aby mogło dochodzić do efektu samooczyszczania. Na świecy zimnej ten efekt jest dużo trudniej osiągnąć w normalnych warunkach pracy. Dla przykładu z mojego podwórka : Puch (silnik dużo bardziej wyżyłowany niż Iż, a na pewno K) świeca F80, BSA (stopień sprężania 9:1, 46 KM) świeca F85, Iż-49 F70-80
Motocykl systematycznie nawija kolejne kilometry i ma się dobrze.
Cały czas jest co przy nim robić, bo wychodzą choroby wieku dziecięcego - ot choćby zanim wypracowaliśmy skuteczny patent na uszczelnienie lag, to przód rozbierany był chyba z 10 razy.
="mareq". Teraz zauważyłem, że przydałaby ci się jeszcze osłona łańcucha.
...a nawet dwie😊
That's right!
Tę dłuższą mam, ale jest w fatalnym stanie i czeka na prostowanko/wymianę (kiedyś dziadkowi zerwało łąńcuch, który potargał osłonę niemiłosiernie, resztę wykonała korozja).
Ta mała osłonka z numerami biegów to rarytasior i obecnie jej poszukuję.
Ogólnie maluch ma jeszcze parę braków (niesprawny licznik, brak linki licznika i dekomp., etc.). Teraz jednak jest to nieważne, bo potrzeba nawijania kilometrów na koła jest znacznie silniejsza
Sezon się kończy. Zimą będzie czas na dopuszczanie. Niestety osłony łańcuchów w małych dyskach to rarytas, bo chyba jest normą, że zerwany łańcuch je nadzoruje. Tak samo ciężko o krater silnika, który nie jest choćby lekko uszkodzony przez łańcuch.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach