IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Motorowery
Autor Wiadomość
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Komary ostatnio wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Szczególnie właśnie starsze modele, ze sztywnym tyłem. Nawet w automobiliście pojawił się spory artykuł o tych "owadach". To już rzeczywiście obok Ryszarda i Żaczka prawdziwy zabytek. Moi znajomi, którzy mają większe weterany też szukają właśnie "sztywniaków". Ja nic nie widzę cudownego w tych sprzętach, ale rozumiem zapał. Wszystko zalezy od gustu.

Bartek, szacuneczek, brawo, że stworzyłeś stary sprzęt z pojedycznych części. To się nazywa właśnie prawdziwe ratownictwo. A ile masz klocków do Iławy na ten zlot? Komarem? :roll: Odważnie...
 
 
jeżu
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Ja także mam komara, raz w sobote mi sie nudziło to zrobiłem trase 40km w jedna strone :lol:
 
 
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007   

Mój Simson SR-2 ostatnio się trochę posypał. Zaczęło sięod gaźnika. To chyba najbardziej czuły punkt tych motorków. Jak już gaźnik był wporzo, to okazało się, że motor ma tylko jeden bieg. Wsteczny! Nie mam bladego pojęcia, jak to się mogło stać. Moze ktoś z Was ma pomysł, albo spotkał się z takim przypadkiem.

Niestety wyglada na to, że coś blokuje się w skrzyni, więc chyba nei obejdzie się bez rozbiórki silnika...
 
 
pawlaczyskis
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007   

No chyba się nie obejdzie...



Opisz dokładniej usterkę. Praca silnika jest ok? No i czy ten wsteczny to się tak sam z siebie wyczarował, czy może jakieś oznaki niedomagania skrzyni pojawiły sie wcześniej?
 
 
jeżu
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007   

W tym motorach jest tak, że można odpalić wrzucając jedynkę pchac do tylu i pojedzie Ci w tył, jak u CIebie normalni pali do tylu to sprobuj wrzucic jedynke i odpalic z pycha do przodu, może sie cos odblokuje, przestawi, lub moze poprostu sam cos zauwazysz :P
 
 
Jesiolll


Motocykl: Iż-49
Posty: 60
Skąd: Mariantów
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007   

Ja mam komara sporta z `74r
 
 
jeżu
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007   

Ja mam komara też z 74r, odnowiłem go w 100%, ccialem zamiescic fotki w galerii ale to wkońcu galeria izy :D
 
 
Jesiolll


Motocykl: Iż-49
Posty: 60
Skąd: Mariantów
Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

Jutro postaram się wrzucić fotkę mojego owada bo to dość rzadko spotykany model
 
 
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

Coś sięewidentnie blokuje w skrzyni. Podawanie mieszanki jest ok, zapłon też, tyle, że zaraz po odpaleniu, nawet na luzie, coś się blokuje, tłok staje i po chwili silnik gaśnie. Dopiero w momencie, gdy linka biegów jest kompletnie poluzowana, silnik pracuje. Wtedy jest ok, pracuje równo i tak jak przed usterką. W skrzyni wczęsniej wszystko było wporzo. Jedyne, co mogło sprawić, że się coś pojeb...., to może mało oleju.

Pewnie, że wklejcie zdjęcia swoich sprzętow!
 
 
WFM_PL


Motocykl: inny
Posty: 106
Skąd: Żary
Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   

Powiem ci tak, wymień olej w silniku i wyreguluj linkę. Może za mocno masz naciągniętą i wrzuca się 1. Ostatnio robiłem simsona koledze, w którym olej nigdy nie był wymieniany, tylko dolewany... do tego nie chciał palić itp. Dowiedziałem się że olej trzeba wymienić jak wywaliło (małe bum) i tak już rozjechanego symeringa. Jeszcze nigdy takiego oleju na oczy nie widziałem, coś koloru śmietankowego, wodnistego i do oleju nie podobnego :) Po wymianie oleju i symeringa, skrzynia i ogólnie silnik od razu lepiej pracowały. Tak więc wymień olej i powinno być ok (chyba) :P



ps. w pierwszej chwili czytania twojego postu pomyślałem że masz zatarty silnik... :P no ale później wszystko wyjaśniłeś :P hehe pozdro
 
 
slawmartorun


Motocykl: Iż-49
Posty: 281
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 30 Mar, 2007   bzyki

Jeżeli silnik kręci do tyłu to jest to zbyt późny zapłon, a nie wina skrzyni.
_________________
K-175, Iż-49, Iż-56, WFM, GSF 600N
 
 
Chwast
[Usunięty]

Posty: 0
Wysłany: Sob 31 Mar, 2007   

Udało się, zrobiłem jak WFM mówił. Wlałem aż po samą górę nowego oleju, odłączyłem linki i kolega, który ma simsony w jednym palcu, pchając go, ustawił ręką biegi. Zaskoczyłw końcu do przodu i po załączeniu i wyregulowaniu linek silnik zaskoczył do przodu.

Zapłon był i jest w porządku. Myślę, że powodem był za mały poziom oleju.

Znowu pali na dotyk i śmiga jak szatan :)



Przy okazji informuję, że 28-29 kwietnia w warszawskim FSO jest fajna impreza, na której bedzie próba bicia rekordu POlski w długodystansowej jeździe - 24 godziny współczesnym motorem WFM,

- zlot pojazdów zabytkowych, kiermasz części inne atrakcje oraz

TURNIEJ MOTOROWEROWY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO.

Wszystkich fanów najmniejszych dwukołowców zapraszam :)
 
 
Maciej


Motocykl: Osa
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 31 Mar, 2007   

I ja mam Komara 232 z 1964 roku. Odrestaurowany kilka lat temu niemal do końca. Do dziś niestety nie znalazłem osłony łańcucha do niego (sztywniak). Fajna maszynka, ale trudno na nim jeździć facetowi o nieco ponadprzeciętnej wadze :wink:
_________________
M20. MR230. M52
 
 
Pitek
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 467
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

A mi gnoje złomiarze ukradli Ogara, którego ojciec dostal na osiemnastkę!! Bandyci! Gówno nie ludzie!
_________________
Iż 56 - 1959 r., WFM M06 - 1956 r.
 
 
 
Matek


Posty: 156
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Mój "pedałowiec":)













[/img]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna