IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Monet Goyon S17
Autor Wiadomość
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

nickeledon napisał/a:
Się ludzie książek naczytają i odbierają pracę innym

Ja odebrałem bardzo malutko, i na chwileczkę :) Chciałem zobaczyć jak to jest, jak to działa, dlaczego i co siedzi w środku.

Np w tym tutaj:

Na początku ubiegłego roku zabrałem się do zwiedzania wnętrza skrzynki. Przyczyną była jak zwykle ciekawość, jak to jest że NIE DZIAŁA :?:
Najsampierw robiłem mnóstwo zdjęć, co by złożyć to później do kupy jak należy. Ale no jak się okazuje, przyczyną NIE DZIAŁA była najwyraźniej mała ilość zdjęć zrobionych przez francuskiego majstra. Niby wszystko się zmieściło, ale niekoniecznie po kolei.

Jako że jestem narodowości polskiej, poświęciłem jeden wieczór, potem się przespałem... nazajutrz skręciłem jak trzeba, a potem ściągnąłem instrukcję z neta, co by sprawdzić czy dobrze ją napisali :)
Wszystkie biegi banglają, a to moja serwisówka:

Aaa! znalazłem wtedy filcyk, jedyny w układance, uszczelnia wałek zdawczy w skrzynce.

Nad tym rozwiązaniem myślę do dziś :!: :?:
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

jarcco napisał/a:
Nad tym rozwiązaniem myślę do dziś


Się rolka skulgała :) Widać patenciarze występują na każdej szerokości geograficznej, z tym, że u nas tam byłby kawałek gwoździa.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

jarcco napisał/a:
Owszem i ja myślałem podobnie. Ale francuski producent 70lat temu pochromował całe osie. Po odciągnięciu starego chromu dostały lekkiego luzu, więc postanowiłem przywrócić je do stanu poprzedniego.

Mam nadzieję, że położysz tam nie mikronowej grubości sreberko na miedzianej plastelinie, tylko sytą kilkusetmikronową warstwę twardego i trudnościeralnego chromu technicznego, jak Pan Napoleon przykazał. :)

Po nałożeniu chromowej powłoki, która oczywiście przyrośnie w sposób średnio kontrolowany i nie zapewni ani dokładnego wymiaru ani odpowiedniej okrągłości czopów należałoby jeszcze takie powierzchnie oszlifować na wymiar otworów zawiasu.

Jarek, czy taki masz plan na regeneraję osi?
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

Ośki jak pisałem dostały małego luzu po odciągnięciu chromu, regeneracji nie ma co robić. Nie będzie plasteliny, 10min miedziowania potem nikiel i chrom. Tak się umówiłem. Luz jest na tyle mały że jak się powłoka odłoży nierówno to od razu będzie to widoczne.
Zgadza się, nadal nie jest to chrom techniczny. Ale po tym jak mi seneb pochromował osie zaworów do Janka w miejscach gdzie nie powinien, wiem że miliardy cykli nadal go nie wytarły.

Jeśli luz byłby na tyle duży że wymagało by to regeneracji, dorobiłbym nowe ośki.

Tak więc nie mam pomysłu na regenerację, lecę po bandzie ;)
_________________
jarcco
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

Jarek, zdaję sobie sprawę, że remontujesz mebla i dyskusja jest wyłącznie akademicka. :)

jarcco napisał/a:
Luz jest na tyle mały że jak się powłoka odłoży nierówno to od razu będzie to widoczne.

Trudno się odnieść i cokolwiek napisać nie wiedząc, co w tym wypadku znaczy "mały". :)

jarcco napisał/a:
po tym jak mi seneb pochromował osie zaworów do Janka w miejscach gdzie nie powinien, wiem że miliardy cykli nadal go nie wytarły.

Ale w zaworze nie ma sił poprzecznych, prostopadłych do powierzchni trzonka a w trapezie występują wyłącznie takie obciązenia. Jakakolwiek miedź pod chromem moim zdaniem szybko się rozsmaruje.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

mcfrag napisał/a:
dyskusja akademicka


mcfrag napisał/a:
Ale w zaworze nie ma sił poprzecznych, prostopadłych do powierzchni trzonka


Jarkowi jak mniemam chodziło o ośkę/mimośród dźwigienek zaworowych.

jarcco napisał/a:
Ale po tym jak mi seneb pochromował osie zaworów do Janka w miejscach gdzie nie powinien, wiem że miliardy cykli nadal go nie wytarły


Tylko dlatego, że klawiaturę masz łożyskowaną na tulejach brązowych i smarowaną ciśnieniowo. Gdybyś miał tam łożyskowanie na igiełkach, chociażby tak jak w Awo to byłaby tylko kwestia czasu, a twoje mimośrody wyglądałyby tak:



Ktoś tu próbował regenerować czopy wału, a że rolki łożyska powodują w trakcie pracy "wyciskanie" chromu to powstał krater.

mcfrag napisał/a:
Jakakolwiek miedź pod chromem moim zdaniem szybko się rozsmaruje


Też mi się wydaje niefortunne takie wykonanie, to jest tylko chrom ozdobny, techniczny kładziony jest bez miedzi i bardzo cienką warstwą następnie detal jest szlifowany.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

mcfrag napisał/a:
Jarek, zdaję sobie sprawę, że remontujesz mebla i dyskusja jest wyłącznie akademicka. :)

No właśnie :)
mcfrag napisał/a:
Jakakolwiek miedź pod chromem moim zdaniem szybko się rozsmaruje.

Masz rację, pod warunkiem że usuniemy z Twojego zdania słówko "jakakolwiek". Nie przypadkowo pisałem o 10 minutach miedziowania, to daje powłokę grubości... powiedzmy "zapylenie" powierzchni.

Panowie koledzy, zdaję sobie sprawę oczywiście że najlepiej jest położyć grubą warstwę chromu technicznego, i jak Napoleon przykazał oszlifować na żądany wymiar. I nawet wdzięczny jestem za przypilnowanie mnie w tym temacie. Nie będę bronił swojego stanowiska. Jednak wydaje mi się, że skoro przed zdjęciem starej powłoki nie było luzu (to daje pojęcie jaki jest ten luz teraz), to po ponownym jej nałożeniu znów go nie będzie. Zwyczajnie uważam że nie warto wytaczać armat przeciw bandzie dezerterów :)

nickeledon napisał/a:
Tylko dlatego, że klawiaturę masz łożyskowaną na tulejach brązowych i smarowaną ciśnieniowo. Gdybyś miał tam łożyskowanie na igiełkach, chociażby tak jak w Awo to byłaby tylko kwestia czasu, a twoje mimośrody wyglądałyby tak:

Biedny Awo, a mogli sobie podpatrzeć polską myśl techniczną :mrgreen:
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

jarcco napisał/a:
Jednak wydaje mi się że skoro przed zdjęciem starej powłoki nie było luzu (to daje pojęcie jaki jest ten luz teraz), to po ponownym jej nałożeniu znów go nie będzie.

Oby dało się wcisnąć.

jarcco napisał/a:
Zwyczajnie uważam że nie warto wytaczać armat przeciw bandzie dezerterów

Jarek, to z nudów. Gdyby aura była zgoła odmienna nikt by tu nawet nie zajrzał. :D

Przerąbana taka robota jak masz świadomość, że setka par oczu podgląda gdzie się wyłożysz. :hihi:
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

nickeledon napisał/a:
to z nudów

Tak :]
Jedni poszli na spacer z rodziną, inni szykować się do sezonu, jeszcze inni planowali w tym czasie jak zdobyć władzę nad całym światem...

_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Co mi się podoba w przedwojennych francuskich pojazdach to malowanie i wykończenie, już to widzę oczyma swojej wyobraźni. Kadzę tak bo liczę na jakieś zaproszenie z okazji pierwszego uruchomienia ;)
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 22 Lut, 2016   

Malowanie i wykończenie... powiem że może to człowieka wykończyć :]
Zaproszenie Marek masz już w kieszeni :)
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Do następnych prac trzeba będzie zrobić wyjazd z chaty :) Dużo części jeszcze nieprzygotowanych, ale wiadomo...


Gdzie się kupuje korek, oprócz monopolowego? Tarcza sprzęgłowa leży i czeka.
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3824
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

jarcco napisał/a:
Gdzie się kupuje korek


Ja kupowałem u producenta w kraju pochodzenia, ale w Twoim przypadku pewnie będzie taniej i szybciej kupić tarcze od Wski czy innego Junaka i wykorzystać sam korek.

[ Dodano: Nie 28 Lut, 2016 ]
http://www.chambrier.info/page/catalogue.aspx
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Dzięki Marek, no całkiem fajna stronka, nawet gała amortyzatora jest. Niestety wkładek konkretnie pod mojego francuza nie znalazłem.
Niestety dopasowanie czegokolwiek od WSKi czy innego Junaka chyba nie będzie możliwe. Grubość wkładek korkowych w tarczy to 12mm :roll:





Udało mi się znaleźć stronę:
wymiana wkładek korkowych w tarczy sprzęgłowej

I na tej samej stronie ofertę kory korkowej.

dębowa kora korkowa
Chyba zadzwonię i popytam.
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Trzeba było ruszać to w ogóle? Ja swoje zostawiłem takie jakie są. Myślę, że jeszcze sporo przejdą bez wymiany. Gdybyś nie znalazł korka, to mógłbyś dorobić całą tarczę bez gniazd na korek i okleić to współczesną okładziną.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 28 Lut, 2016   

Gaca napisał/a:
Trzeba było ruszać to w ogóle?

Przyznam i ja miałem chwile wahania czy to ruszać. Może nie były najcieńsze, troszku tylko nierówno wytarte.

Gaca napisał/a:
dorobić całą tarczę bez gniazd na korek i okleić to współczesną okładziną.

A fuj! :)
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 29 Lut, 2016   

jarcco napisał/a:
A fuj! :)

E tam, na pewno nie jest a taj fuj. Miałbyś przynajmniej nowe zęby :)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 29 Lut, 2016   

Macie niesamowite tempo odbudowywania motocykli. Faktem jest, że baza startowa jest powalajaca ale i tak zazdroszczę. Mnie moje projekty czasowo dobijają.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Lut, 2016   

Komar napisał/a:
Macie niesamowite tempo odbudowywania motocykli.

;) Ten maluch stał już od Grudnia 2014 w kącie i czekał aż się zdecyduję.

Komar napisał/a:
Mnie moje projekty czasowo dobijają.

Znam to uczucie...znałem. Dziś jeśli czuję że coś muszę, to rzucam żelastwo.
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 02 Mar, 2016   

Dwa nypelki po rozbiórce kół zostały z gwintem w środku. Dziś przyszły zamienniki zrobione według wzoru + jeden zapasowy.
Rzeźbiłem, rzeźbiłem, a wystarczyło skrobnąć maila i są! :)

_________________
jarcco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Monet&Goyon 250 typ L
Rok produkcji 1934
Gaca Pozostałe 67 Sro 31 Sty, 2018
Gaca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna