IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Monet Goyon S17
Autor Wiadomość
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 213
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Słuchaj, to wcale nie żarty. A jeżeli Twoje dynamo było robione na półkuli południowej? Tam nawet wir w wannie kręci się w druga stronę! W czasie wojny Niemcy wymyślili morskie miny magnetyczne. Reagowały na magnetyzm kadłuba statku. Okazało się jednak, że nie reagują na okręty robione np. w Australii. Kiedy to odkryto, Anglicy wymyślili sprytny sposób. Owijali kadłub okrętu przewodem i przemagnesowywali go. :O
Żeby się teraz nie okazało, że silnik zacznie Ci się w drugą stronę kręcić, żarówki będą świeciły odwrotnie, albo będziesz musiał kierownicę przekładać jak do ruchu lewostronnego :rotfl:
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 935
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Pokaż iskrę po magnesowaniu - najlepiej filmik.

(Prawdę mówiąc ja bym od razu rozbierał koło do magnesowania, pomimo ryzyka obcierania o stojan po ponownym montażu. Wiem - każdy może teraz zgrywać mądrego ;) )
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Darek napisał/a:
Owijali kadłub okrętu przewodem i przemagnesowywali go.

Nieprawdopodobna jest współczesna nauka sir Galahadzie :O ;)

nickeledon napisał/a:
jeszcze tylko zdrowy condenser i możesz robić paralizator.

Tutaj taka ciekawostka, condenser który wydłubałem po odkryciu drugiego dna. Zatopiony był w jakiejś nieprzyjemnej miękkiej masie, która łatwo się kruszy. Jeden biegun był przylutowany do korpusu przerywacza, drugi to ułamany kabelek, który miał prowadzić przez mały otworek do przerywacza.


Spiker napisał/a:
Prawdę mówiąc ja bym od razu rozbierał koło do magnesowania,

I ja wiedziałem że to najlepsza i uczciwa droga. To tylko odruch zdrowego człowieka - lenistwo.
Z przerywaczem podobnie... choć i tu ciągle słyszałem głos - wbij wkrętak z drugiej strony przerywacza, wbij, tam COŚ jest - kazała
Ale co tam! Mam zabawę, i satysfakcję że podpowiedzi rozumku, czy intuicji były prawidłowe. Wychodzi na to że myślenie ma przyszłość ;)

Spiker napisał/a:
Pokaż iskrę po magnesowaniu - najlepiej filmik.

Na to jeszcze musimy poczekać. trzeba zmontować i zamontować. A może mi się magnesy do tego czasu rozmagnesują :mrgreen: :mrgreen:

Tymczasem inny nasz filmik z cyklu "How it's made"
Czyli relacja z montażu magneta mojego MG.
(UWAGA! film przedstawia zabawną twórczość i interpretację budowy urządzenia, popartą jedynie domysłami i swobodną interpretacją. Jest próbą odtworzenia dzieła brytyjskich inżynierów, napędzaną jedynie techniczną ciekawością odtwórców. Nie bierzemy odpowiedzialności za szkody powstałe w przypadku próby naśladownictwa :mrgreen: )

_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Pikuś.
https://www.ebay.pl/itm/V...dmtkChJsYsLZJzw
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 291
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie, te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

nickeledon napisał/a:
Pikuś.
https://www.ebay.pl/itm/V...dmtkChJsYsLZJzw


Dzięks!
Pikuś już płynie z wysp!

sztyga20 napisał/a:
te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(

Ty sobie jaja robisz :) motobajk z półki ?, w opalanym mieszkaniu?, po KILKUDZIESIĘCIU latach! ;) Wtedy to nie będzie już mój problem.
Choć ten z Jebaja pewnie też nie jest na szelaku.

sztyga20 napisał/a:
Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie

Przepraszam za moje ignoranctwo... to moze byc taki jak np. w Iżu? taki współczesny?

Bo zrobiłem sobie w chwili wolnego, taki zestaw do testów.


Ktoś już wcześniej nie był purystą, i wykonał dla mnie odpowiednie otworki pod kondensator. Coś czuję że nie ja pierwszy w ten sposób je wykorzystałem.
_________________
jarcco
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 378
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie, te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(


Chciałbym aby choć jeden wytrzymał mi jedną dziesiątkę :D
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2882
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
Bo zrobiłem sobie w chwili wolnego, taki zestaw do testów.

Szczęściarz z ciebie, że kondensator z zespołem przerywacza "siedzi na dupsku" co innego jest jak się kręci przerywacz a wszystko inne stoi w miejscu. To przełom prawie tak wielki jak po publikacji dzieła Kopernika "De revolutionibus orbium coelestium" ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 291
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Jeżeli ten z ebaya to współczesny wyrób tylko w nowoczesnym sreberku dla ozdoby (ma ładny kabelek) to super, szelakowo-papierowych kondensatorów nikt już nie robi bo to zbyt drogie. Tylko lepiej nie zakładać oryginalnych kondensatorów z epoki, nawet nieużywanych tzw. NOS. Ja do siebie do iskrownika będę właśnie zakłądał jakiś X1 220n.

Cytat:
Ty sobie jaja robisz :) motobajk z półki ?, w opalanym mieszkaniu?, po KILKUDZIESIĘCIU latach!

Ja tam mam np zamiar objedzić 100 urodziny iża:)

Cytat:
moze byc taki jak np. w Iżu? taki współczesny?

Może, żeby pojemność była podobna, najczęściej to 220nF
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Może, żeby pojemność była podobna, najczęściej to 220nF

I takiej odpowiedzi oczekiwałem :thumbup:
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
najczęściej to 220nF


Współcześnie. Dawniej bywało różnie. Poniżej przykład pięciu różnych kondensatorów stosowanych w układach Lucasa.

EasyCap C01 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with earlier brass back plate and anti-clockwise rotation as viewed at the drive end (clockwise as viewed at the contact-breaker end, e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJ magneto and MN2 magdyno.
EasyCap C02 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with earlier brass back plate and clockwise rotation as viewed at the drive end (anti-clockwise as viewed at the contact-breaker end), e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJ magneto and MN2 magdyno.
EasyCap C03 condenser for Lucas face-cam magnetos and magdynos, either direction, e.g. MO1 magdyno and N1 and KN1 magneto.
EasyCap C04 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with later steel back plate, either direction, e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJmagneto and MN2 magdyno.
EasyCap C05 condenser for BTH ring-cam magnetos, either direction, e.g. KC1, KC2, KD1 and KD2.
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

nickeledon napisał/a:
Dawniej bywało różnie.

Dlatego miałem wątpliwości. Ale kondensatory, które zaprezentowałeś w większości są zamienne jak patrzę. Prócz pojemności, której niestety nie ma w opisie, mogą się różnić jedynie budową, więc pewnie nie wszędzie da się je wcisnąć?
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
której niestety nie ma w opisie,

Niestety, ale pojemności są chyba w granicach od 100-250 nF.
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 291
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Tu jest coś więcej o pojemnościach.

Śmiesznie napisali:
Capacitances of 100 nF were used, rather than our preferred 150 nF, because we did not have a 150 nF paper capacitor available at the time.
Czyli wygląda na to, że wartość kondensatora nie jest jakoś bardzo krytyczna (na oscylogramach widać że napięcia że szpilki napięcia są ok), i jest pewnym kompromisem pomiędzy iskrzeniu na przerywaczu/a maksymalnym generowanym napięciem w pewnym zakresie obrotów.

Mam oscyloskop, w ramach doświadczeń pooglądam przebiegi napięcia na cewce do mojego matchlessa i dobiore coś optymalnego ale o tym za jakiś czas i nie tu.

Jeszcze jeden fajny artykuł:
artykuł, na dole link z przykłądami upakowania nowoczesnego kondensatora do iskrowników
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Mam oscyloskop, w ramach doświadczeń pooglądam przebiegi napięcia na cewce do mojego matchlessa i dobiore coś optymalnego

Kurczę, wkraczamy jak dla mnie w rzeczywistość równoległą :)

[ Dodano: Czw 25 Sty, 2018 ]
Oj! zapomniałem się jeszcze pochwalić moją francuską instalacją. Została doposażona w motoserce, dziś przed robotą.
Jutro odpalam iskrę ;)


[ Dodano: Pią 26 Sty, 2018 ]
Vive la France!
Testy zaliczone. Jest dość duża i niebieskawa, z tych co je nawet słychać. Konia nie ubije... ale najważniejsze że jest!



Choć jak pomyśleć dłużej, to powinienem napisać
God Save the Queen
;)
_________________
jarcco
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Walka o iskrę się zakończyła, pomyślałem nawet że wezmę sobie trochę urlopu od Moneta. Ale Gaca mnie poprosił o kilka danych ze skrzyni biegów :)
Jakoś tak wyciągnąłem skrzynkę, a z niej skrzynię... potem się zaczęło poszukiwanie śrubek, blaszek, duperszwanców różnych. Potem zawał bo okazuje się że zaginęło w cynkowaniu to i tamto, potem że jednak jest, potem szukanie zdjęć.
Po godzinie miałem tyle:


A po dwóch godzinach, pięć razy więcej. Ale co do czego to sobie jeszcze muszę ustalić...
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2882
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
Ale co do czego to sobie jeszcze muszę ustalić...

Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo :)


jarcco napisał/a:
Testy zaliczone. Jest dość duża i niebieskawa, z tych co je nawet słychać.

A przynajmniej masz fajnie, że masz jak pokręcić to dynamo bo obroty prawe i gwint prawy. Ja tak nie miałem :)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo

Taaa, i jak dobrze wydane ;)
Dzięki. Będę musiał się chyba jednak wesprzeć moim prywatnym katalogiem.

Dziś doleciał do mnie Royal Mail. Zamówiony 24 stycznia, dziś 30 dotarł. Przesyłki z Gdyni czasem jadą do mnie dłużej :)
_________________
jarcco
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

Skrzynka biegów złożona, pozostało jeszcze sprzęgło i zostanie zamontowana do ramy :)


Trochę to trwało, a właściwie powinienem napisać - jak zawsze trwało.
Gaca napisał/a:
Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo

Podczas składania skrzynki, powstał całkiem szczegółowy manual :)
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

jarcco napisał/a:
Skrzynka biegów złożona

A o ile dobrze pamiętam to najsampierw miał się odbyć pokaz piorunów :hmm:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Monet&Goyon 250 typ L
Rok produkcji 1934
Gaca Pozostałe 67 Sro 31 Sty, 2018
Gaca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna