IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Monet Goyon S17
Autor Wiadomość
Darek


Motocykl: Iż-49
Posty: 238
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Wto 23 Sty, 2018   

Słuchaj, to wcale nie żarty. A jeżeli Twoje dynamo było robione na półkuli południowej? Tam nawet wir w wannie kręci się w druga stronę! W czasie wojny Niemcy wymyślili morskie miny magnetyczne. Reagowały na magnetyzm kadłuba statku. Okazało się jednak, że nie reagują na okręty robione np. w Australii. Kiedy to odkryto, Anglicy wymyślili sprytny sposób. Owijali kadłub okrętu przewodem i przemagnesowywali go. :O
Żeby się teraz nie okazało, że silnik zacznie Ci się w drugą stronę kręcić, żarówki będą świeciły odwrotnie, albo będziesz musiał kierownicę przekładać jak do ruchu lewostronnego :rotfl:
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 946
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Pokaż iskrę po magnesowaniu - najlepiej filmik.

(Prawdę mówiąc ja bym od razu rozbierał koło do magnesowania, pomimo ryzyka obcierania o stojan po ponownym montażu. Wiem - każdy może teraz zgrywać mądrego ;) )
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Darek napisał/a:
Owijali kadłub okrętu przewodem i przemagnesowywali go.

Nieprawdopodobna jest współczesna nauka sir Galahadzie :O ;)

nickeledon napisał/a:
jeszcze tylko zdrowy condenser i możesz robić paralizator.

Tutaj taka ciekawostka, condenser który wydłubałem po odkryciu drugiego dna. Zatopiony był w jakiejś nieprzyjemnej miękkiej masie, która łatwo się kruszy. Jeden biegun był przylutowany do korpusu przerywacza, drugi to ułamany kabelek, który miał prowadzić przez mały otworek do przerywacza.


Spiker napisał/a:
Prawdę mówiąc ja bym od razu rozbierał koło do magnesowania,

I ja wiedziałem że to najlepsza i uczciwa droga. To tylko odruch zdrowego człowieka - lenistwo.
Z przerywaczem podobnie... choć i tu ciągle słyszałem głos - wbij wkrętak z drugiej strony przerywacza, wbij, tam COŚ jest - kazała
Ale co tam! Mam zabawę, i satysfakcję że podpowiedzi rozumku, czy intuicji były prawidłowe. Wychodzi na to że myślenie ma przyszłość ;)

Spiker napisał/a:
Pokaż iskrę po magnesowaniu - najlepiej filmik.

Na to jeszcze musimy poczekać. trzeba zmontować i zamontować. A może mi się magnesy do tego czasu rozmagnesują :mrgreen: :mrgreen:

Tymczasem inny nasz filmik z cyklu "How it's made"
Czyli relacja z montażu magneta mojego MG.
(UWAGA! film przedstawia zabawną twórczość i interpretację budowy urządzenia, popartą jedynie domysłami i swobodną interpretacją. Jest próbą odtworzenia dzieła brytyjskich inżynierów, napędzaną jedynie techniczną ciekawością odtwórców. Nie bierzemy odpowiedzialności za szkody powstałe w przypadku próby naśladownictwa :mrgreen: )

_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2903
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Pikuś.
https://www.ebay.pl/itm/V...dmtkChJsYsLZJzw
 
 
sztyga20
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 311
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie, te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

nickeledon napisał/a:
Pikuś.
https://www.ebay.pl/itm/V...dmtkChJsYsLZJzw


Dzięks!
Pikuś już płynie z wysp!

sztyga20 napisał/a:
te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(

Ty sobie jaja robisz :) motobajk z półki ?, w opalanym mieszkaniu?, po KILKUDZIESIĘCIU latach! ;) Wtedy to nie będzie już mój problem.
Choć ten z Jebaja pewnie też nie jest na szelaku.

sztyga20 napisał/a:
Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie

Przepraszam za moje ignoranctwo... to moze byc taki jak np. w Iżu? taki współczesny?

Bo zrobiłem sobie w chwili wolnego, taki zestaw do testów.


Ktoś już wcześniej nie był purystą, i wykonał dla mnie odpowiednie otworki pod kondensator. Coś czuję że nie ja pierwszy w ten sposób je wykorzystałem.
_________________
jarcco
 
 
motolis
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 414
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Jeśli chodzi o kondensator to akurat tutaj lepiej nie być purystą i wsadzić nowoczesny kondensator jakiś typu X1 na wysokie napięcie, te oryginalne są najczęściej kondensatory papierowe w zalewie szelakowej i po kilkudziesięciu latach niestety łapią wilgoć, tracą właściwości i łatwo ulegają uszkodzeniu:(


Chciałbym aby choć jeden wytrzymał mi jedną dziesiątkę :D
 
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2882
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
Bo zrobiłem sobie w chwili wolnego, taki zestaw do testów.

Szczęściarz z ciebie, że kondensator z zespołem przerywacza "siedzi na dupsku" co innego jest jak się kręci przerywacz a wszystko inne stoi w miejscu. To przełom prawie tak wielki jak po publikacji dzieła Kopernika "De revolutionibus orbium coelestium" ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
sztyga20
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 311
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Jeżeli ten z ebaya to współczesny wyrób tylko w nowoczesnym sreberku dla ozdoby (ma ładny kabelek) to super, szelakowo-papierowych kondensatorów nikt już nie robi bo to zbyt drogie. Tylko lepiej nie zakładać oryginalnych kondensatorów z epoki, nawet nieużywanych tzw. NOS. Ja do siebie do iskrownika będę właśnie zakłądał jakiś X1 220n.

Cytat:
Ty sobie jaja robisz :) motobajk z półki ?, w opalanym mieszkaniu?, po KILKUDZIESIĘCIU latach!

Ja tam mam np zamiar objedzić 100 urodziny iża:)

Cytat:
moze byc taki jak np. w Iżu? taki współczesny?

Może, żeby pojemność była podobna, najczęściej to 220nF
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Może, żeby pojemność była podobna, najczęściej to 220nF

I takiej odpowiedzi oczekiwałem :thumbup:
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2903
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
najczęściej to 220nF


Współcześnie. Dawniej bywało różnie. Poniżej przykład pięciu różnych kondensatorów stosowanych w układach Lucasa.

EasyCap C01 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with earlier brass back plate and anti-clockwise rotation as viewed at the drive end (clockwise as viewed at the contact-breaker end, e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJ magneto and MN2 magdyno.
EasyCap C02 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with earlier brass back plate and clockwise rotation as viewed at the drive end (anti-clockwise as viewed at the contact-breaker end), e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJ magneto and MN2 magdyno.
EasyCap C03 condenser for Lucas face-cam magnetos and magdynos, either direction, e.g. MO1 magdyno and N1 and KN1 magneto.
EasyCap C04 condenser for Lucas ring-cam magnetos and magdynos with later steel back plate, either direction, e.g. K1F, K2F, KVF, GA or GJmagneto and MN2 magdyno.
EasyCap C05 condenser for BTH ring-cam magnetos, either direction, e.g. KC1, KC2, KD1 and KD2.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

nickeledon napisał/a:
Dawniej bywało różnie.

Dlatego miałem wątpliwości. Ale kondensatory, które zaprezentowałeś w większości są zamienne jak patrzę. Prócz pojemności, której niestety nie ma w opisie, mogą się różnić jedynie budową, więc pewnie nie wszędzie da się je wcisnąć?
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2903
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
której niestety nie ma w opisie,

Niestety, ale pojemności są chyba w granicach od 100-250 nF.
 
 
sztyga20
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 311
Skąd: Kraków/Przeworsk
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Tu jest coś więcej o pojemnościach.

Śmiesznie napisali:
Capacitances of 100 nF were used, rather than our preferred 150 nF, because we did not have a 150 nF paper capacitor available at the time.
Czyli wygląda na to, że wartość kondensatora nie jest jakoś bardzo krytyczna (na oscylogramach widać że napięcia że szpilki napięcia są ok), i jest pewnym kompromisem pomiędzy iskrzeniu na przerywaczu/a maksymalnym generowanym napięciem w pewnym zakresie obrotów.

Mam oscyloskop, w ramach doświadczeń pooglądam przebiegi napięcia na cewce do mojego matchlessa i dobiore coś optymalnego ale o tym za jakiś czas i nie tu.

Jeszcze jeden fajny artykuł:
artykuł, na dole link z przykłądami upakowania nowoczesnego kondensatora do iskrowników
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Mam oscyloskop, w ramach doświadczeń pooglądam przebiegi napięcia na cewce do mojego matchlessa i dobiore coś optymalnego

Kurczę, wkraczamy jak dla mnie w rzeczywistość równoległą :)

[ Dodano: Czw 25 Sty, 2018 ]
Oj! zapomniałem się jeszcze pochwalić moją francuską instalacją. Została doposażona w motoserce, dziś przed robotą.
Jutro odpalam iskrę ;)


[ Dodano: Pią 26 Sty, 2018 ]
Vive la France!
Testy zaliczone. Jest dość duża i niebieskawa, z tych co je nawet słychać. Konia nie ubije... ale najważniejsze że jest!



Choć jak pomyśleć dłużej, to powinienem napisać
God Save the Queen
;)
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Walka o iskrę się zakończyła, pomyślałem nawet że wezmę sobie trochę urlopu od Moneta. Ale Gaca mnie poprosił o kilka danych ze skrzyni biegów :)
Jakoś tak wyciągnąłem skrzynkę, a z niej skrzynię... potem się zaczęło poszukiwanie śrubek, blaszek, duperszwanców różnych. Potem zawał bo okazuje się że zaginęło w cynkowaniu to i tamto, potem że jednak jest, potem szukanie zdjęć.
Po godzinie miałem tyle:


A po dwóch godzinach, pięć razy więcej. Ale co do czego to sobie jeszcze muszę ustalić...
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2882
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
Ale co do czego to sobie jeszcze muszę ustalić...

Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo :)


jarcco napisał/a:
Testy zaliczone. Jest dość duża i niebieskawa, z tych co je nawet słychać.

A przynajmniej masz fajnie, że masz jak pokręcić to dynamo bo obroty prawe i gwint prawy. Ja tak nie miałem :)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo

Taaa, i jak dobrze wydane ;)
Dzięki. Będę musiał się chyba jednak wesprzeć moim prywatnym katalogiem.

Dziś doleciał do mnie Royal Mail. Zamówiony 24 stycznia, dziś 30 dotarł. Przesyłki z Gdyni czasem jadą do mnie dłużej :)
_________________
jarcco
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1318
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

Skrzynka biegów złożona, pozostało jeszcze sprzęgło i zostanie zamontowana do ramy :)


Trochę to trwało, a właściwie powinienem napisać - jak zawsze trwało.
Gaca napisał/a:
Dobrze, że są katalogi tak "łatwo" dostępne i bezproblemowo

Podczas składania skrzynki, powstał całkiem szczegółowy manual :)
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2903
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018   

jarcco napisał/a:
Skrzynka biegów złożona

A o ile dobrze pamiętam to najsampierw miał się odbyć pokaz piorunów :hmm:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Monet&Goyon 250 typ L
Rok produkcji 1934
Gaca Pozostałe 67 Sro 31 Sty, 2018
Gaca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna