IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Mińsk M1M
Autor Wiadomość
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

wladimir napisał/a:
Sama rura wydechowa wydaje się być oryginalna

Może moje zdjęcie coś pomoże.


Mam wrażenie, że Twoje kolanko na tym prostym odcinku leci w dół (ku ziemi).
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

W wolnej chwili zajrzałem do archiwum i odkopalem instrukcję z 1959r.

To drugie, zmienione wydanie tej intrukcji. Opisuje motocykl po dość dużej modernizacji. Już na ogólnym rysunku widać zmiany: pojawił się nowy tłumik - cygaro, nowa lampa z wbudowanym licznikiem i klaksonem (od dołu), zniknął akumulator.

Specyfikacja techniczna określa typ gaźnika: K-55

Za prąd odpowiada teraz alternator G-38 (6V 35W)
Lampa przednia to FG-38W, klason (prądu przemiennego) typu C-34

Schemat eletryczny w porówniu do wczesnej wersji uproszczono. Oprócz akumulatora zniknął wbudowany w lampę przednią prostownik i dławik. Zmienil się typ alternatora. Iskrę generują teraz trzy uzwojena statora, pięć odpowiada za światło i dźwięk.

Wyłapałem smaczek w postaci "puszkowego" filtra powietrza, spopularyzowaego dopiero przez następcę M1M - motocykl M-103.

Reasumując - żeby ruszyć z miejsca, powineneś zdecydować, w jakej specyfikacji będziesz odbudowywać Pokraka. Oczywiście o ile ma to dla Ciebie znaczenie. ;)
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 25 Sty, 2016   

mcfrag napisał/a:
Reasumując - żeby ruszyć z miejsca, powineneś zdecydować, w jakej specyfikacji będziesz odbudowywać Pokraka. Oczywiście o ile ma to dla Ciebie znaczenie.
Teoria przedstawiona (książkowa) jest pewno i słuszna. Jednak nijak się ma do rysunku, który znalazłem w Twoim chyba temacie i jest u mnie stronę wcześniej. Pokrak starego typu z cygarem. Reasumując. Będę starał się kombinować brzydala na początek produkcji, tak jak wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że z tego okresu pochodzi. Jednak przy dostępności części jaka jest startuję z poziomu wariacji na temat M1M. Już w przypadku K750 przekonałem się, że ciężko jest jednoznacznie i w 100% powiedzieć, co jest oryginałem a co nie.

Co do podłączenia na krótko. Zrobiłem jak napisano. Efekt był taki, że tętno mi skoczyło a w garażu było słychać głośne, równomierne sapanie. Iskry nie zaobserwowałem.

WADER napisał/a:
Mam wrażenie, że Twoje kolanko na tym prostym odcinku leci w dół (ku ziemi).
Zgadza się. Lekko idzie w dół. Inna bajka, że masz wydech z rybką. U mnie rozchodzi się o cygaro w przypadku którego rura od silnika była krótsza.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Sro 27 Sty, 2016   

Trochę wody w Wiśle upłynęło. Kroku milowego w postępach nie ma, ale w miejscu nie stoimy. Dotarło pokrętło amortyzatora ciernego. Takie, jakie bozia przykazała. Na maila natomiast wpadł podarek nieziemski. Skan polskiej instrukcji motocykla Mińsk M1M. Wszystkim zamieszanym w te zdarzenia serdecznie dziękuję.
A i dzisiejszy dzień zakończył się małym sukcesem. Miałem chwilę "wolnego" w garażu, podczas testów zmodernizowanego ogrzewania. Popatrzyłem litościwie na Kermita. On na mnie. Westchnąłem ciężko i zacząłem układać bambetle w garażu. Nowa półka, nowe możliwości. ;) Wpadła mi w ręce mała siateczka, wręczona przez sprzedającego. Niby śmioty. A w niej: stara fajka, ruska świeca, jakieś łożysko (wygląda na nowe) i... cewka. Chyba oryginał. Ta wyglądająca jak uradowany chłopek. Więc całkowicie dla zabicia czasu pomierzyłem ją. Porównałem z Kaśkową. Jota w jotę to samo. Wstawiłem ją w miejsce jakiejś chińsko wyglądającej. Z lenistwa sięgnąłem pierwszą lepszą świecę z półki i kopnąłem. I co? I jest iskra. Wygląda jakby miała konia zabić. Więc jest mały sukces. Są oznaki życia.
Rozważam również zakup drugiego Mińska w roli dawcy. Jest taki jeden w okolicy. Skundlona wydmuszka, ale ma kilka interesujących mnie elementów.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
Ostatnio zmieniony przez wladimir Sro 27 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 27 Sty, 2016   

I oby tak dalej!
Kibicuję gorąco.
 
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Wto 23 Lut, 2016   

Kontynuując wywód. Dla podtrzymania życia w temacie. Projekt nie umarł. Ja przez projekt też jeszcze nie.
Na chwilę obecną wszystkie siły skupione są w komórce wywiadowczej. Poszukiwanie części trwa. Z kontaktami za wschodnią granicą włącznie. Tylko ci Ukraińcy jacyś oporni.

Z ciekawostek. Uwaga, będę się chwalił. Jeśli tego nie lubisz (gdy ktoś się chwali) zjedź do kolejnego zdjęcia.

A więc chwalę się. Nieco bez mojej wiedzy przytrafiła się następująca niespodzianka. Gdyż, iż, ponieważ jako nieliczny (bądź jedyny) ze znajomych Klubu MC Boruta byłem w stanie udostępnić ogrzewany garaż (co przy -10 na dworze było sporym atutem), wraz z aparatem fotograficznym i gościem go obsługującym (tu chodzi o moją skromną osobę). Katarzyna miała się stać lokalną gwiazdą promującą, znaną pewnie niektórym akcję zbiórki krwi "Motoserce". Maszyna ruszyła. Zdjęcia poszły. Bez mej wiedzy jednak Kaśka stała się gwiazdą przynajmniej ogólnopolską, gdyż zawitała na oficjalnym banerze tegorocznej akcji. Dla mnie przyjemność tym większa, gdyż na plakatach pojawia się również podpis autora zdjęcia. Tak to się prezentuje.



Komórka wywiadowcza również stanęła na wysokości zadania. W rozsądnych pieniądzach zostały zakupione następujące elementy: bak, kartery silnika (+ kapa gratis) i podpora centralna.
Byłoby więcej, gdyby Ukraińcy nie urywali negocjacji nawet nie w połowie drogi.




_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Czw 17 Mar, 2016   

Przejdźmy od słów do czynów. Potrzebowałbym spis łożysk i uszczelniaczy do motorowni/skrzyni M1A/M1M. Tak, żeby kupić już przed rozbiórką. Posiada ktoś coś takiego?
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
WADER


Motocykl: Iż-49
Posty: 105
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: Pią 18 Mar, 2016   

wladimir napisał/a:
Przejdźmy od słów do czynów


Rozbieraj ;D
_________________
Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
 
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pią 18 Mar, 2016   

Tak uczynię. Myślałem, że ktoś szepnie jakieś dobre słowo na drogę. :)
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
Pawlasty


Motocykl: K-55
Posty: 62
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: Sro 23 Mar, 2016   

Silnik wygląda na identyczny z K-55. Ja właśnie wróciłem ze sklepu z łożyskami i kupiłem takie cuda:
- 3x 6203 na wał
- 6202 i 16004 na skrzynie
i do tego dwa simmeringi 40x17x7 na wał ale nie jestem pewien ich wysokości, czy jest prawidłowa.

Przepraszam ale troche sie pomylilem. Na skrzyni nie ma 6204 tylko jest 100704. Podobne wymiary ma 6004 ale jest 3mm wyższy a najbardziej zbliżone wymiary ma 16004 ktory jest o milimetr niższy od oryginału.
_________________
SHL M11W i K-55
 
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 25 Kwi, 2016   

Pytanie za 100 punktów do znawców. Czy to jest do Mińska M1M?

Już się doliczyłem po zębach, że raczej to nie to. A taka nadzieja była.


_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2016   

Koło może i do Mińska ale zębatka jest poczarowana. W oryginale zębatka i bęben hamulcowy stanowią jedną część. Wygląda jakby ktoś usunął zyżyte zęby z oryginalnej zębatki i przynitował na nią wieniec porawdopodobnie z WFMki.
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Czw 28 Kwi, 2016   

Jak poczarowana, to i tak by stanowiło to to jakiś przełom w poszukiwaniach. Jakieś części mi się gromadzą na Ukrainie. Ale co z tego wyjdzie? Nie wiem.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

Znaleziska z wczorajszego, łódzkiego bajzlu. Miał być dramat (strasznie mało sprzedawców), jednak już niemal przy samym wyjściu upolowałem koło i sprawny prędkościomierz.

_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 06 Lip, 2016   

O żesz Ty!
Taki spidometr to i mi by się przydał. Gratulacje!
PS.ile sobie sprzedawca zażyczył, jeśli można zapytać?
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016   

A dzięki.
Co do cen. W porównaniu z tym, co chcą sprzedawcy w sieci kwoty były umiarkowane.
Prędkościomierz 100zł a koło 80zł.
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016   

Pytanie zagadka (zaczynam się przyzwyczajać do tych niewiadomych).
Zdjąłem przednie koło i jest mały babol. W półbębnie nie ma zębatki napędzającej prędkościomierz. Jak to było rozwiązane? Wciśnięte? Wspawane? Bardziej jak w WFM czy w IŻu?
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
Mycha


Motocykl: K-55
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016   

wladimir napisał/a:
A dzięki.
Co do cen. W porównaniu z tym, co chcą sprzedawcy w sieci kwoty były umiarkowane.
Prędkościomierz 100zł a koło 80zł.


Taka cena to okazja!
Za regenerację mojego licznika spec od zabytkowych liczników zaśpiewał 250-300zł + przesyłka.
Gratuluję zakupu.
 
 
wladimir


Motocykl: K-750
Posty: 51
Skąd: CT
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Kolejne z serii pytań. Silnik. Mam go rozpołowionego. Wał korbowy rozpadł się na pół. Można go złożyć w rękach. Dolny sworzeń korbowodu ma taki luz, że o osiowaniu nie ma mowy. Co w takim przypadku? Magiczny zakład co wytoczy nowy sworzeń? Czy może większy sens byłby przerobić wszystko na korbę od WSKi? W tym drugim przypadku nie wiem jak z wymiarami (długością korby).
_________________
KMZ K-750 - "Moja historia"
przezdziurewidziane.wordpress.com
 
 
tobiasz


Motocykl: M1M
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

wladimir napisał/a:
Pytanie zagadka (zaczynam się przyzwyczajać do tych niewiadomych).
Zdjąłem przednie koło i jest mały babol. W półbębnie nie ma zębatki napędzającej prędkościomierz. Jak to było rozwiązane? Wciśnięte? Wspawane? Bardziej jak w WFM czy w IŻu?



Cześć, właśnie składam przednie koło, chcesz zdjęcia zębatki, czy już poradziłeś sobie ?
_________________
https://minskm1m.wordpress.com/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów M1A Mińsk
mały, ale udały
mcfrag Pozostałe 99 Nie 04 Lut, 2024
mcfrag
Brak nowych postów M1A Mińsk
Szczątki - co z nimi zrobić?
mareq Pozostałe 61 Wto 15 Wrz, 2015
mareq
Brak nowych postów K-55, K-30, Mińsk 125
potrzebna pomoc
mcfrag Pozostałe 12 Sro 28 Maj, 2008
mcfrag
Brak nowych postów Mińsk M1A
borzobohaty Pozostałe 12 Sob 15 Lis, 2014
borzobohaty
Brak nowych postów Mińsk M1A
Jonek_M Pozostałe 35 Pon 19 Lut, 2024
Spiker
Brak nowych postów M1A Mińsk
prośba o sprawdzenie kompletności modelu
Adam Pozostałe 3 Czw 10 Mar, 2016
WADER


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna