IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Monet&Goyon 250 typ L
Autor Wiadomość
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

katok napisał/a:
Szybki jesteś :)

Prawie tak szybki jak to wysokie napięcie ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
Albo jestem ślepy albo rzeczywiście jest tak, że podczas - nazwijmy to - pracy, wypadają pojedyncze iskry.

Ja widzę podobnie. W moim Iskra się pojawia przy niskich obrotach, za każdym razem.

Gaca napisał/a:
Świeca stara - jakoś maluchowo-iżowa
Świeca nowa, współczesna - do jakiegoś forda z bardzo długim gwintem:

A czy powodem nie są przypadkiem świece. Ta, którą opisujesz jako nową, z b.długim gwintem... miałeś chyba na myśli "z grubym gwintem"... też jakoś dziwnie wygląda, jest nieużywana, sprawdzona?

Proponuję założyć nówkę sztukę, albo potestować bez świecy, np. jak TU

Gaca napisał/a:
Gdzie jest iskra jak jej nie ma a powinna być

Przepływa przez Twoje ciało? ;)

Jak zmontowałem dynamo, zanim zobaczyłem iskrę, najpierw zdrowo mnie pierdykło. Nie masz pojęcia jaką mi to zrobiło radość :)
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
A czy powodem nie są przypadkiem świece. Ta, którą opisujesz jako nową, z b.długim gwintem... miałeś chyba na myśli "z grubym gwintem"... też jakoś dziwnie wygląda, jest nieużywana, sprawdzona?

Z grubym dlatego, że jest wykręcona razem z tuleją naprawczą gwintu głowicy. Świeca w zasadzie nówka stuka.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
w zasadzie nówka stuka.

Jak w zasadzie to OK. Bo już np. prawie - robi wielką różnicę ;)
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Gaca napisał/a:
Albo jestem ślepy

Dla poprawy iskry i widoczności możesz sobie skonstruować prosty wzmacniacz iskry.
Potrzeba tylko przewodu WN, kawałek wężyka igielitowego (przezroczystego), dwa strapy.

Całość składamy, ustawiamy przerwę między elektrodami na 3-5 mm i już możemy się cieszyć iskrą mocniejszą o 100% i przy okazji mamy wziernik :]
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Stanowisko laboratoryjne wyniosłem na zewnątrz w celu "kręcenia" oraz przede wszystkim odpalenia.



Oczywiście, napęd wiertarkowy należało odpowiednio przyłożyć do wału tak by nie odkręcać za każdym razem nakrętki.


Po wlaniu paliwa do rurki, pomimo odcięcia przez zawór pływaka, gaźnik stał się mokre, a potem mokry było wszystko co poniżej. Mimo, to zakręciłem dziadem. Kręciłem długo, tak że w wiertarce odkręciła się głowica poprzedzone urwaniem mocującej ją śruby.

Więcej kręcić się nie dało, bo nie było czym. Muszę pojechać po elektryczny klucz udarowy - jemu głowica się nie odkręci.

Zastanowił mnie ten gaźnik. Zrobiłem oprzyrządowanie do sprawdzania poziomu paliwa.


Poziom paliwa w tym gaźniku jest ustalony na stałe i nie ma jego regulacji, a sprawdzenie potwierdziło prawidłowość poziomu. Po naciśnięciu zatapiacza poziom wrósł i paliwo zaczęło wyciekać otworem, który jest od spodu gaźnik w miejscu czerwonego kółka. Otwór jest oryginalny.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018   

Gaca - z kluczem udarowym uważaj - ja nie polecam. Widziałem urwane elementy, które wydawało się że będą lekko się kręcić i nie wzbudzą udaru. Możesz uszkodzić wał.

Gaca napisał/a:
Zastanowił mnie ten gaźnik.

To jest AMAC "z kompletu" ?
_________________
jarcco
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Sro 31 Sty, 2018   

jarcco napisał/a:
Możesz uszkodzić wał.

Mam nadzieję, że wpierw co się stanie z moim specjalistycznie wykonanym sprzęgłem :) Inny pomysł mi nie przychodzi do głowy, a garści śrubek M6 z lewym gwintem nie mam by przykręcać głowicę wiertarki.

jarcco napisał/a:
To jest AMAC "z kompletu" ?

Tak tak. To jest ciul z kompletu.

Zastanawia mnie jeszcze poprawność ustawienia króćca dolotowego w cylindrze. Może powinien być w poziomie nie jak jest teraz lekko ku górze.
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Monet Goyon S17
rocznik 1936
jarcco Pozostałe 169 Sob 13 Mar, 2021
regers


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna