IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Triumph Kongreß 350
Autor Wiadomość
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

W takim razie czas na zespół napędowy aby go dopieścić.. Nie ma taryfy ulgowej..
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

nickeledon napisał/a:
Komar napisał/a:
Czy w główkę ramy dasz radę włożyć łożyska stożkowe?

Mam nadzieję, że tak.

Jest sens? Przedwojenne kulkowe łożyska sterowe potrafią być wciąż do użytku pomimo kilkudziesięciu lat. Jak masz co ratować to ratuj. Oczywiście kulki do wymiany. Smar tez można dac współczesny ;) .
(Żeby nie byłe, że jestem maksymalna konserwa: Co innego wkładanie łożysk stożkowych do M-72, gdzie uszkodzenia tego elementu i główki ramy od wypadających kulek są typowym zjawiskiem.)
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Spiker napisał/a:
Jest sens?


Chyba nie, bo i tak nie za bardzo jest miejsce na stożki. W sumie jakieś bieżnie są, tylko każda z innej parafii i brak jednej co przychodzi na sztycę. Tak na marginesie to te dawne bieżnie są całkiem inne od współczesnych :)

[ Dodano: Nie 15 Sty, 2017 ]
Komar napisał/a:
czas na zespół napędowy aby go dopieścić


Przecież dopieszczam :]



 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Wrzucę swoje trzy gorosze odnośnie łozysk stożkowych. Zacząłem zmieniać w swoich motocyklach kulkowe na stożkowe po tym jak po dłuższej eksploatacji jednego motocykla poluzowała się bieżnia (delikatnie) i wystąpił mało zauważalny podczas eksploatacji luz. Niestety słaba amortyzacja przodu i sztywny tył doprowadził, w kooperacji z nierównościami i dziarami dróg, że główka ramy delikatnie zaczęła pękać na spawach. Po zmianie łozyskowania wszytsko wróciło do normy a nawet lepiej się prowadzi pojazdy teraz.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

nickeledon napisał/a:
W sumie jakieś bieżnie są, tylko każda z innej parafii i brak jednej co przychodzi na sztycę. Tak na marginesie to te dawne bieżnie są całkiem inne od współczesnych :)

Podaj wymiary tych bieżni, które uważasz za oryginalne - może coś z epoki da się dobrać. Jakaś fotka poglądowa też by się przydała.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Poświęciłem łożyskom główki ramy dziś nieco czasu i zaczynam powątpiewać czy to fabryczny wyrób. Na oryginalność wskazywałoby to, że takie same występują w obydwu ramach, lecz ramy te z jednego strychu więc nie wiem czy i kowal nie ten sam.

Tak to wygląda. Bieżnie nie są w przekroju półokręgiem tylko trójkątem :hmm:



Kulka zaś pracuje po bocznych powierzchniach. Może ktoś bardziej światły się wypowie w temacie, prawda to ci, czy fałsz jaki.



Co jeszcze mnie zbiło z pantałyku to rozrzut wymiarowy zewnętrznej średnicy dochodzący do 1 mm wśród 4 szt.
Wymiary jednej z bieżni to zew. 50,50 wew. 32,00 i 7,00 mm wysokości.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 16 Sty, 2017   

Te bieżnie nie wyglądają mi na oryginalne. Technicznie profil rowka bez sensu, mała powierzchnia styku z kukami - być może łatwy do zrobienia i dlatego tak właśnie wykonany. Jak nie maja żadnych "bić" identyfikujących producenta to prawie na pewno garażowy wyrób. Popytaj jeszcze innych posiadaczy Kongress-ów co tkwiło w ich ramach / półkach zawieszenia. Jak wygląd bieżni ilustruje katalog części?

Pozostaje tylko pomierzenie dostępnych na rynku łożysk do rożnych zabytkowych motocykli (oferta jest całkiem spora) lub dorobienie według pewnego wzorca lub ... zastosowanie jednak łożysk stożkowych :P - być może spasują te oferowane na niemieckim ebayu do powojennych modeli (jako zamiennik kulkowych).

Bieżnie muszą wejść z lekkim wciskiem w ramę, górną półkę i sztycę - być może lekkie przeszlifowanie zbliżonych bieżni by pomogło.

Liczyłem na to, że podejdą bieżnie od NSU OSL, ale wymiary są jednak inne:
http://Allegro.pl/lozysko...6676653119.html
Ewentualnie zmierzę jeszcze te od 250-tki ...
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Spiker napisał/a:
Jak nie maja żadnych "bić"


Właśnie wczoraj po to szczotkowałem, ale poza śladami po nożu nic nie dostrzegłem.

Spiker napisał/a:
Popytaj jeszcze innych posiadaczy


Jacek, a co tam u Ciebie siedzi?

Spiker napisał/a:
Jak wygląd bieżni ilustruje katalog części?


Ilustruje to bardzo górnolotne stwierdzenie :)



Czyli pierwsza myśl zazwyczaj najlepsza. Komar poproszę o wymiarówkę stożków.
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

http://Allegro.pl/miski-l...5382826666.html
takie n jak np w/w. Pasują do BMW r35, m72 bez przeróbek. Chyba do DKW NZ również ale to muszę sprawdzić. Nie wiem jakie są u ciebie wymiary. Czasami zdarza się, że na sztycę półki trzeba wytoczyć tulejkę redukcyjną. Z tej Aukcji kupowałem i są one dobrej jakości.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 17 Sty, 2017   

Allegro myślałem o czymś takim.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Wróciły graty ze śrutowania, zamykania por w kąpieli fosforanowej i na końcu pokryte zostały podkładem proszkowym (epoksyd albo poliuretan).


Niektóre "grube" elementy podwozia zlecam od razu w czerni.

Następnie szkot w ręce i do roboty.

Elementy karoseryjne wymagają większej staranności wykończenia, to i bez szpachlówki ciężko się obyć.

W szczególności pudełko na landrynki musi wyglądać tak jak jego przeznaczenie (będziesz musiał Jarek jakąś paczkę cuksów tam wsadzić :) )

Zaś znów zamieniłem magazyn na lakiernię.

Po godzinie intensywnej pracy widzialność znacznie się pogorszyła.

Gdy już myślałem, że Triumph będzie kulawy na jedno koło (właśnie te)

Zdarzył się cud i na OLX pojawiło się piękne oryginalne, kompletne tylne koło :mrgreen: :O :puppyeyes: :D

Wiadomo, że w takich sytuacjach cena nie gra roli, a jak w gratisie jest jeszcze błotnik i bagażnik...




No dobra, bagażnik jeszcze do uratowania, ale błotnik to się okazało niestety, że można drzeć na strzępy. Mówi się trudno, za dużo byłoby szczęścia.


W międzyczasie zniszczyłem szkiełkowaniem piękną polerkę na obudowie skrzynki biegów.




Uff.
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Rewelacja!!!! W szczególności upolowanie koła i bagażnika. Cuda się zdarzają dobrym ludziom
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Komar napisał/a:
upolowanie koła i bagażnika
Komar napisał/a:
Rewelacja!!!!


Sam jeszcze jestem w szoku :S

Komar napisał/a:
dobrym ludziom


Nie znasz mnie po trzecim winie...
 
 
FK
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 516
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Sob 28 Sty, 2017   

Myślę,że po 4 -tym wracasz do pionu :mrgreen:
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
Szwagier


Motocykl: DKW
Posty: 19
Skąd: Słupsk-Bochum
Wysłany: Nie 29 Sty, 2017   

I znowu wydatek :lmao: polerka
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

Troszku se dziś poskręcałem, aby graty mi się pod nogami nie plątały.

 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

Mam jedną zasadniczą uwagę.
Dlaczego wklejasz tak mało zdjęć. ;)
Daj nacieszyć oczy.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

tomboj napisał/a:
tak mało zdjęć.


Tu się pracuje nie fotografuje :chillout: A tak na poważnie to jak będą konkrety to i zdjęcia konkretne będą.

[ Dodano: Pon 30 Sty, 2017 ]
PS.
W sumie kilkanaście zdjęć na dwa posty to mało?! Jakiego nieroba ze mnie robicie, jak nie Komar to Ty :middlef2: :mrgreen:
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

Oj tam, oj tam. Fotek nigdy za wiele.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

Wchodzę co chwilę na forum gdyz Triumph jest jednym z kilku motocykli, które mnie ciekawią. Warto jest poświęcić kilka minut życia na podglądanie walki właściciela.
Dla mnie niesamowitym jest bycie świadkiem (na bieżąco) wskrzeszania zabytkowego motocykla tej klasy. Knucie, kombinowanie, zdobywanie części..

Wkurza mnie niestety tempo i lenistwo prowadzącego. Dyletanctwo i olewactwo związane z tworzeniem dokumentacji zdjęciowo tekstowej poraża. Jak nie wiadomo co pisać to można i o pogodzie skrobnąć kilka zdań. Tłem będzie Triumph. Np.

"Dzień był piękny, słońce świeciło niczym latarnia morska na tle czerni kosmosu a lakier na Triumphie iskrzył się jak psu jaja.."
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów TRIUMPH CORNET 200 (lata 50-te)- szukam wszystkiego na temat
PęDZEL Pozostałe 7 Sro 03 Maj, 2006
Wojtek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna