Czy w główkę ramy dasz radę włożyć łożyska stożkowe?
Mam nadzieję, że tak.
Jest sens? Przedwojenne kulkowe łożyska sterowe potrafią być wciąż do użytku pomimo kilkudziesięciu lat. Jak masz co ratować to ratuj. Oczywiście kulki do wymiany. Smar tez można dac współczesny .
(Żeby nie byłe, że jestem maksymalna konserwa: Co innego wkładanie łożysk stożkowych do M-72, gdzie uszkodzenia tego elementu i główki ramy od wypadających kulek są typowym zjawiskiem.)
Chyba nie, bo i tak nie za bardzo jest miejsce na stożki. W sumie jakieś bieżnie są, tylko każda z innej parafii i brak jednej co przychodzi na sztycę. Tak na marginesie to te dawne bieżnie są całkiem inne od współczesnych
Wrzucę swoje trzy gorosze odnośnie łozysk stożkowych. Zacząłem zmieniać w swoich motocyklach kulkowe na stożkowe po tym jak po dłuższej eksploatacji jednego motocykla poluzowała się bieżnia (delikatnie) i wystąpił mało zauważalny podczas eksploatacji luz. Niestety słaba amortyzacja przodu i sztywny tył doprowadził, w kooperacji z nierównościami i dziarami dróg, że główka ramy delikatnie zaczęła pękać na spawach. Po zmianie łozyskowania wszytsko wróciło do normy a nawet lepiej się prowadzi pojazdy teraz.
_________________ "..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
W sumie jakieś bieżnie są, tylko każda z innej parafii i brak jednej co przychodzi na sztycę. Tak na marginesie to te dawne bieżnie są całkiem inne od współczesnych
Podaj wymiary tych bieżni, które uważasz za oryginalne - może coś z epoki da się dobrać. Jakaś fotka poglądowa też by się przydała.
Poświęciłem łożyskom główki ramy dziś nieco czasu i zaczynam powątpiewać czy to fabryczny wyrób. Na oryginalność wskazywałoby to, że takie same występują w obydwu ramach, lecz ramy te z jednego strychu więc nie wiem czy i kowal nie ten sam.
Tak to wygląda. Bieżnie nie są w przekroju półokręgiem tylko trójkątem
Kulka zaś pracuje po bocznych powierzchniach. Może ktoś bardziej światły się wypowie w temacie, prawda to ci, czy fałsz jaki.
Co jeszcze mnie zbiło z pantałyku to rozrzut wymiarowy zewnętrznej średnicy dochodzący do 1 mm wśród 4 szt.
Wymiary jednej z bieżni to zew. 50,50 wew. 32,00 i 7,00 mm wysokości.
Te bieżnie nie wyglądają mi na oryginalne. Technicznie profil rowka bez sensu, mała powierzchnia styku z kukami - być może łatwy do zrobienia i dlatego tak właśnie wykonany. Jak nie maja żadnych "bić" identyfikujących producenta to prawie na pewno garażowy wyrób. Popytaj jeszcze innych posiadaczy Kongress-ów co tkwiło w ich ramach / półkach zawieszenia. Jak wygląd bieżni ilustruje katalog części?
Pozostaje tylko pomierzenie dostępnych na rynku łożysk do rożnych zabytkowych motocykli (oferta jest całkiem spora) lub dorobienie według pewnego wzorca lub ... zastosowanie jednak łożysk stożkowych - być może spasują te oferowane na niemieckim ebayu do powojennych modeli (jako zamiennik kulkowych).
Bieżnie muszą wejść z lekkim wciskiem w ramę, górną półkę i sztycę - być może lekkie przeszlifowanie zbliżonych bieżni by pomogło.
http://Allegro.pl/miski-l...5382826666.html
takie n jak np w/w. Pasują do BMW r35, m72 bez przeróbek. Chyba do DKW NZ również ale to muszę sprawdzić. Nie wiem jakie są u ciebie wymiary. Czasami zdarza się, że na sztycę półki trzeba wytoczyć tulejkę redukcyjną. Z tej Aukcji kupowałem i są one dobrej jakości.
_________________ "..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
Wchodzę co chwilę na forum gdyz Triumph jest jednym z kilku motocykli, które mnie ciekawią. Warto jest poświęcić kilka minut życia na podglądanie walki właściciela.
Dla mnie niesamowitym jest bycie świadkiem (na bieżąco) wskrzeszania zabytkowego motocykla tej klasy. Knucie, kombinowanie, zdobywanie części..
Wkurza mnie niestety tempo i lenistwo prowadzącego. Dyletanctwo i olewactwo związane z tworzeniem dokumentacji zdjęciowo tekstowej poraża. Jak nie wiadomo co pisać to można i o pogodzie skrobnąć kilka zdań. Tłem będzie Triumph. Np.
"Dzień był piękny, słońce świeciło niczym latarnia morska na tle czerni kosmosu a lakier na Triumphie iskrzył się jak psu jaja.."
_________________ "..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach