IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Triumph Kongreß 350
Autor Wiadomość
kylo


Motocykl: inny
Posty: 51
Skąd: Lubartów
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017   

:rotfl: :letssin: :thumbup:
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

Jak to miło na dzień dobry poczytać takie laudacje, a ja czasami się zastanawiam kiedy Piotrek powie: weź Marek załóż swoje forum i spadaj z tymi swoimi pierdołami, bo co to ma wspólnego z Iżami :ehh:

[ Dodano: Wto 31 Sty, 2017 ]
To dziś będzie dzień dla perwersyjnych podglądaczy.

Zamiast ganiać za tokarzami, tulejkę podstawki centralnej wykonałem ze starego Iżowego sworznia tłokowego.





Pasuje cud malina.



Aby nie zawieruszyć, przywiesiłem też mocowanie puszki na landryny.



Ach, jak ślicznie.



Przymierzyłem też napęd prędkościomierza, aż mi łza w oku się zakręciła na ten wspaniały widok.



A ten przedni uchwyt silnika, poezja w czystej postaci.





I gdy już poskręcałem wszystkie Triumphowe ramy to przez godzinę podziwiałem swe dzieło ze wszystkich stron.









Gdy moje Ego rozdęło się do granic absurdu, rzuciłem wszystko w kąt.



Spadłem na ziemię i wziąłem się znów za brudną robotę.







Chyba zamontuję jakiś przekaz internetowy on-line, będę miał więcej czasu na pracę...
 
 
Gaca


Motocykl: Iż-49
Posty: 2879
Skąd: Świdnica/Bączylas
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

nickeledon napisał/a:
Piotrek powie: weź Marek załóż swoje forum i spadaj z tymi swoimi pierdołami, bo co to ma wspólnego z Iżami

nickeledon napisał/a:
tulejkę podstawki centralnej wykonałem ze starego Iżowego sworznia tłokowego


W takiej sytuacji to już nie można znaleźć paragrafu na ciebie w tym wątku ;)
_________________
ИЖ-49К '57, ИЖ-49 '56, ИЖ-350 '48, DKW NZ350/43 '44
 
 
 
 
fred8012


Motocykl: Iż-49
Posty: 725
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

nickeledon napisał/a:
A ten przedni uchwyt silnika, poezja w czystej postaci.
Obrazek
Zapomniałeś o podkładce ;)
nickeledon napisał/a:
Chyba zamontuję jakiś przekaz internetowy on-line,
Proponował bym, bo przy zaplataniu kół rozsadzi Forum od ilości zdjęć każdej szprychy :D
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Szwagier


Motocykl: DKW
Posty: 19
Skąd: Słupsk-Bochum
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017   

Halo,Halo zaraz zobaczymy dwa "Kongressy"Gaca a ty co knujesz?Jak sie hajtnoles nic nie restaurujesz? tylko bzyk bzyk ;P
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Gaca napisał/a:
nie można znaleźć paragrafu na ciebie

Znalazłem sworzeń wytrych :)

fred8012 napisał/a:
rozsadzi Forum od ilości zdjęć szprych

No tak, uświadomiłem sobie, że będzie ich razem 232, widzisz Tomboj nie można przesadzać ;D
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Tak powinna wyglądać prawidłowo robiona dokumentacja fotograficzna. Mam nadzieję, że nyple również potraktujesz z równym szacunkiem jak szprychy. :mrgreen: :thumbup:
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Marek, gonisz z robotą na złamanie karku (już się nie dziwię, wiem, że to twoje normalne tempo). Zastanawiam się gdzie w takim "remoncie totalnym" jest czas na przyjemność. Masz z tego frajdę czy to już produkcja? :-)

Ciekawi mnie kwestia tylnego błotnika. Jak na żywo ma się wstawiona obecnie wydumka do oryginału? Bardzo się różni? W zasadzie pytam o to, jak wiernie da się odbudowywać ze zdjęć. Wiem że podjąłeś się trudnego zadania i chylę czoła, ja bym chyba odpuścił.

Patrzę na profil oryginalnego błotnika, na fotach wygląda bardzo podobnie do iżowego. Czy to nie byłby lepszy dawca?

 
 
Piter


Motocykl: Iż-49
Posty: 54
Skąd: okolice Słupska
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Wygląda to na dobrze zorganizowaną taśmę produkcyjną :mrgreen:
_________________
Iż-49
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

mcfrag napisał/a:
Marek, gonisz z robotą na złamanie karku


Będę polemizował, dwadzieścia parę lat Trampek przeleżał na strychu stodoły, od dobrych trzech lat już się do niego przymierzałem, aż wreszcie zapadła decyzja ROBIMY! Co do tempa to nie sądzę, aby było jakieś specjalnie ekstremalne (no dobra parę sobót zeszło, ale co, wiosna przyjdzie to nie będzie czasu na dłubanie)

mcfrag napisał/a:
Zastanawiam się gdzie w takim "remoncie totalnym" jest czas na przyjemność.


Gdyby nie było zabawy, to bym nie podniósł tej rękawicy. Junakowi odmówiłem bo jakoś nie do końca byłem przekonany czy będzie
mcfrag napisał/a:
Frajda
z tego.

mcfrag napisał/a:
Czy to już produkcja?


Absolutnie nie, komercyjnie niejako przy okazji odbudowuję dwutłokowca i to właśnie też w dużej mierze dlatego, że mam z tego satysfakcję i słabość ;D

mcfrag napisał/a:
Ciekawi mnie kwestia tylnego błotnika. Jak na żywo ma się wstawiona obecnie wydumka do oryginału? Bardzo się różni?


Błotnik który ostatnio się trafił wraz z kołami to też nie jest od tego modelu, choć bardzo go przypomina.





Oryginał wygląda prawie tak, prawie bo brakuje mu kilku cm.



mcfrag napisał/a:
Patrzę na profil oryginalnego błotnika, na fotach wygląda profil bardzo podobnie do iżowego.


Sprawdzasz mnie :D Nie, Iżowy jest płytszy i szerszy i wcięcie na łańcuch ma nie po prawidłowej stronie. Ponadto nie byłbym w stanie zniszczyć oryginalnego błotnika, aby zrobić z niego jakąś marną replikę. Był przy tym motocyklu taki kawał blachy więc go wykorzystałem.
Ogólnie plan jest taki, aby do wiosny budę postawić na koła, a do jesieni ogarnąć w miarę całość. Pracuję na tym co mam dostępne, w miarę umiejętności i możliwość dorabiam co niektóre detale, żeby nadać temu wszystkiemu formę.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z nieoryginalności wielu działań, ale wychodzę z założenia, że lepiej przywrócić ten motocykl w jak najbliższej choćby wizerunkowo postaci niźli dalej miałby być obsrywany przez gołębie tudzież inne ptactwo (sorry Szwagier za szczerość :) )

Stan na 1-07-2013 po prostu serce mi krwawiło od tamtego czasu.



Plan w swojej rozciągłości oczywiście uwzględnia szukanie, zdobywanie drogą zakupu, wymiany lub w inny prawnie dopuszczalny sposób oryginalnych części. Podczas wszystkich moich prac wszelkie elementy oryginalne pozostawiam bez ingerencji, to do nich dopasowuję doróbki.

Można również obrać drogę podczas której może ta
mcfrag napisał/a:
przyjemność
trwa dłużej i kompletować braki tak jak Jacek z Rzeszowa (jakbyś Sobie nie życzył to usunę zdjęcia Twojego Triumpha) przez dobre już chyba 20 lat, ale ja jakiś niecierpliwy jestem, życie takie krótkie to kiedy tym wszystkim później się nacieszyć.

 
 
Komar
Fundator


Motocykl: DKW
Posty: 340
Skąd: małopolska
Wysłany: Sro 01 Lut, 2017   

Dobrze, ja plan akceptuję i zlecam do dalszej realizacji!
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Komar napisał/a:
ja plan akceptuję


Zatem rozumiem, że mogę spokojnie pisać wniosek o dofinansowanie projektu? Przejdzie bez problemu?

Telenoweli ciąg dalszy. Dziś nastąpiła wiekopomna chwila nitowania wszystkich bibelotów które z taką precyzją powyginałem. Jako, że wcześniej wszystko sobie ponumerowałem to tylko dwa razy się pomyliłem :D







Wiem, ze niektórym (szczególnie pewnie Spikerowi) nie spodoba się moja technologia w aluminium, ale w Iżu zrobiłem tak już lata temu i nic nie odpadło jeszcze.



Dzień zwieńczyłem rzuceniem podkładu.



W następnym odcinku...
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
Wiem, ze niektórym (szczególnie pewnie Spikerowi) nie spodoba się moja technologia w aluminium, ale w Iżu zrobiłem tak już lata temu i nic nie odpadło jeszcze.

Nity aluminiowe w błotniku? Już mialem pytać jak zanitowałeś skrajne nity z ograniczonym dostępem od środka. Cóż, sporo innych osób daje w tym miejscu śrubki udające nity, więc do końca nie potępiam. Czy wytrzyma - zobaczymy. Jak nie będzie tylnego siodła to może da radę.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 02 Lut, 2017   

Spiker napisał/a:
Jak nie będzie tylnego siodła to może da radę.

Nie będzie, przyrzekam że nie będzie, będzie solo :)

[ Dodano: Czw 02 Lut, 2017 ]
Spiker napisał/a:
sporo innych osób daje w tym miejscu śrubki udające nity

No tak nisko to jeszcze nie upadłem.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017   

Pierwszy etap prac lakierniczych zakończony, blachara wygrzewa się przy piecyku.

 
 
Szwagier


Motocykl: DKW
Posty: 19
Skąd: Słupsk-Bochum
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017   

Nie dogzewaj za mocno bo "landrynki" sie rozpuszcza :thumbup:
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 07 Lut, 2017   

Preludium przed jutrzejszym dniem.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

Zgodnie z zapowiedzią dziś jest Day of the Gearbox.

Na początku był chaos.



Wszystkie składowe skrzynki są ocechowane pięknym znakiem producenta.



Pomału z bałaganu wyłania się porządek.





Jedna z dwóch wersji selektora, ale chyba nie fabryczna.



Postarałem się, aby ten element był złożony tak jak konstruktor sobie obmyślił.







Pilnik kilkanaście minut pracy i jaka różnica, a przecież ktoś mógłby stwierdzić, iż tego i tak nie widać to po co się mordować?



Po podgrzaniu korpusu, osadziłem łożysko trybu zdawczego.



Od strony wewnętrznej usunąłem uszczelnienie, natomiast od zewnątrz zostało.





Osadzone już łożysko wałka głównego.



Wszystkie tryby już na miejscu.



Czekają aby zamknąć je pokrywą.



Uszczelka docięta z materiału o grubości 0,4 mm



Po namaszczeniu.



Wieko się zatrzasnęło.





I gotowe!





Można by powiedzieć: przed i po.





Gaca, możesz tylko zazdrościć takiej przekładni. :chillout:
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1414
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

Brawo!
Zalewasz olejem przekładniowym czy smarem półpłynnym? Co pisze w instrukcji obsługi? Jeśli chodzi o bardzo podobną skrzynię NSU to dawniej zalecano mieszankę pół na pół oleju i smaru, dzisiaj jest smar do centralnego smarowania ciężarówek (ja dałem gęstość NLGI 000, czyli najrzadszy).
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

Spiker napisał/a:
Zalewasz olejem czy smarem półpłynnym?


Olej, nie widzę tu miejsc w których miałby uciekać, a przy tym na pokrywie jest otwór kontrolny mniemam, że właśnie do sprawdzania poziomu oleju, a nie gęstego smaru, choćby był półpłynny (stosowałem w Terrocie).

Spiker napisał/a:
Co pisze w instrukcji obsługi?


Z chęcią bym się dowiedział, ale jeszcze nie posiadam.

[ Dodano: Czw 09 Lut, 2017 ]
Tragiczne wieści dziś doszły z Poznania. Kowale zmasakrowali wał podczas próby nie wiem czego, bo na pewno nie naprawy. Skala rozpaczy jest tak duża, że nie chce mi się tego opisywać, a jeszcze mieli śmiałość autograf złożyć.





 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów TRIUMPH CORNET 200 (lata 50-te)- szukam wszystkiego na temat
PęDZEL Pozostałe 7 Sro 03 Maj, 2006
Wojtek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna