IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Triumph Kongreß 350
Autor Wiadomość
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 935
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
Prądnica przedstawia się tak.

To dziwne, ale masz prądnicę lewoobrotową. Jeśli napęd jest łańcuchem z prawego czopa wału i silnik nie kręci się "do tyłu" to powinna być prawoobrotowa. Masz wycięty kawałek kadłuba - trzeba nadspawać. Ogólnie niezły stan - rzeczywiście może być sprawna. Wersja bez klapki do oliwienia przekładni i odpowiedniej tabliczki informacyjnej - trzeba dawać smar wysokotemperaturowy (podam później jakie są współczesne opcje). Niektórzy wiercą otwór i dodają smarowniczkę, ja nie popieram pomimo, że to praktyczne. Ładny dekielek regulatora, choć nie idealny (wybrzuszone denko), jest przełącznik "batt.-dyn.", ładne zaciski przewodów. Wersja obudowy przerywacza z linką na prawą stronę (patrząc od dekielka), wyjście przewodu NN też z prawej, były też wersje odwrotne - zorientuj się jakiej potrzebujesz. Prześlę katalog części tej prądnicy (jak jeszcze nie masz), znajdę też opis działania i ustawiania regulatora. Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania. Regulator często bywa dobry, więc warto ratować (tip: bardzo podobny był w Jawach). Jest też opcja elektroniczna (np. krajowy Cyklo), ale to opcja dla leniwych ;) .

Korekta: Prądnica jest właściwa! Przecież napęd jest z wałka rozrządu a nie z wału, więc lewe obroty są odpowiednie. Z tego względu obydwa koła łańcuchowe mają tę samą ilość zębów. Wyjscie linki i przewodu przerywacza też wydaje się właściwy do tej ramy i silnika. Naprawić, zregenerować, nasmarować i powinna długo posłużyć. Jak trzeba to łożyska są do dostania. Tylko trzeba pamiętać o bilansie mocy - to tylko 36W mocy trwałej!
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Darek, internet kłamie, widzicie to co chcę wam pokazać :) Wczoraj na ten przykład udało mi się przez cały dzień rozpakować skrzynię z wałami po regeneracji i zrobić na koniec dnia fotki prądnicy.

Spiker pozbawiłeś mnie 90 % zabawy, zostawiałem sobie to na deser, a ty mi wszystko rozłożyłeś na czynniki pierwsze :D
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Dostaję już telefony z pogróżkami, inni znów się martwią, że może Władza mnie uciszyła...
Cóż prawda jest bardziej prozaiczna, czas nie jest z gumy od majtasów, a żeby były jakieś spektakularne postępy to go potrzeba.
Na dziś, za to przygotowałem w ramach ciekawostki, prezentację skrzyni biegów też od Triumpha, też skrzynia marki Hurth tylko dwadzieścia lat później.
A zatem jest to skrzynka czterobiegowa, ze standardowym układem dźwigni i systemem 1 w dół reszta do góry. Jednak liczba trybików, wałków i grzebieni rozbraja.





Ilość kresek i kropek do zgrania może przyprawić o ból głowy (niech mi ktoś powie, że Iżowa skrzynia śni mu się po nocach :D ) Automat zmiany biegów znajduje się na zewnątrz skrzyni, a sprężyny w prawej pokrywie.



Finta w fincie, ze skrzyni wychodzą dwa wałki.





Kolejna ciekawostka, sprzęgło pięciotarczowe, a każda tarcza metalowa :)



I na koniec zagadka. Do czego służy ten czarny hebel? Wałek dźwigni biegów i kopniaka nieobsadzony, a dźwignia biegów biegi zmienia zarówno w górę, jak i w dół.

 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 213
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

No, nareszcie!!! Ponad 4 doby czekania na jakieś nowe wieści. To prawie jak czekanie na nowy odcinek "Ucha prezesa". Tak patrzę na tą wajchę i jedyne co mi przychodzi do głowy to sprzęgło. Tylko jak wtedy zmieniać biegi nożną dźwignią. Chyba, że jest ręczny lewarek, to wtedy miało by to sens.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Ostatnio zmieniony przez Darek Sob 18 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Albert
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Mnie sie wydaje, ze ten hebel Uzstala skrzynie w pozycji 0...
 
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
I na koniec zagadka. Do czego służy ten czarny hebel?
Włączenie przedniego napędu ;)
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
bartino


Motocykl: Planeta
Posty: 63
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

Widać od razu skrzynia ze wstecznym ;)
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1300
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 17 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
Do czego służy ten czarny hebel?

Odpowiedź zawiera się w pytaniu ;)
hebel = hamulec
Odpowiedź brzmi - do hamowania.
_________________
jarcco
 
 
regers
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1426
Skąd: Wołów
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

Nickuś będziesz moim nauczycielem? :razz:
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
katok
Fundator


Motocykl: Planeta
Posty: 771
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

Tak jak wcześniej powiedział Albert-
Wyszukiwacz luzu. Wciśnięcie, obojętnie na jakim biegu, powoduje automatyczne wybranie biegu jałowego ? :hmm:
 
 
 
KM


Motocykl: SHL
Posty: 72
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
I na koniec zagadka. Do czego służy ten czarny hebel?

Wzmacniacz momentu obrotowego :hihi:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

Podobają mi się Wasze odpowiedzi, normalnie zwierciadła duszy, można czytać jak w szklanej kulce, kto za czym tęskni, komu czego brak ;D
Poprawną odpowiedź (jak już większość zapewne zdążyła się zorientować) udzielił Albert, a za nim Katuś. Ta dźwignie faktycznie służy do ustawienia trybów skrzyni biegów w położeniu neutralnym bez względu na to, jakie w danej chwili mamy włączone przełożenie. Czy to dobre rozwiązanie, to można by dyskutować.
Tak na marginesie, zapytam Cię Albert czy spotkałeś to gdzieś na żywo, wujek G, czy czysta dedukcja?
 
 
Albert
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 18 Lut, 2017   

Tak np. Mercedes Actros :rotfl:
Tak poważnie to kiedyś widziałem takie rozwiązamie,chyba w jakimś angliku...
Co wygrałem? :mrgreen:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 19 Lut, 2017   

Albert napisał/a:
Co wygrałem?


Materialista, z Gacą się jeszcze nie rozliczyłem, a tu następny w kolejce. Zatem nagrodą niech będzie osobiste zaproszenie na tegoroczny Piknik! I spróbuj nagrody nie odebrać :mrgreen:
 
 
KM


Motocykl: SHL
Posty: 72
Skąd: Waleńczów
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

Spiker napisał/a:
Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania

Chyba Spikerze mało Janka użytkujesz :) Przerabiam ostatnio temat, Bosch niestety nie produkuje przerywaczy od około 2 lat. Jest wersja bułgarska.

nickeledon napisał/a:
Kolejna ciekawostka, sprzęgło pięciotarczowe, a każda tarcza metalowa :)

A powierzchnia jest utwardzana? Przeglądając na wcześniejszych stronach w jakim stanie miałeś silnik, zachodzę w głowę jak obyło się bez regeneracji kosza sprzęgłowego. Chyba fabryka dała materiały odpowiednie?

nickeledon napisał/a:
z Gacą się jeszcze nie rozliczyłem

Koszulkę Regersowi już wysłałeś? :mrgreen:
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 935
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

KM napisał/a:
Spiker napisał/a:
Przerywacz taki jak w Junaku, czyli oryginalny nowy Bosch do dostania

Chyba Spikerze mało Janka użytkujesz :) Przerabiam ostatnio temat, Bosch niestety nie produkuje przerywaczy od około 2 lat.

Rzeczywiście tak piszą na forach. Kupiłem wcześniej mały zapas to nie interesowałem się aktualną ofertą. Zniknięcie tego typu części z rynku było tylko kwestią czasu. Podejrzewam nawet, że produkcji już dawno nie ma tylko wyprzedawano stare zapasy. Szkoda, że nie kupilem jeszcze więcej bo cena nieco ponad 20 zł była nieprzyzwoicie korzystna. Ale są na szczęście jeszcze inne dobre opcje oprócz Boscha.
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
Albert
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

nickeledon napisał/a:
Materialista

Nieprawda... Liczyłem raczej na jakiś hymn na moją cześć, albo chociaż baner na Pałacu Kultury :rotfl:
Na pikniki się wybieram co roku, tylko zawsze jakaś siła wyższa mi nogi podkłada :(
Może w tym roku będzie na moim podwórku, wtedy na 70% się zjawie :?:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Wszystkich rozczarowanych brakiem relacji z dalszego postępu prac pragnę gorąco przeprosić, ale niestety jedyne stanowisko montażowe :mrgreen: jest na chwilę obecną zajęte i tak pozostanie dopóki nie wrócą części z galwanizerni.

 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 166
Skąd: małopolska
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017   

Chciałem przypomnieć, iż od ostatniej relacji z naprawy motocykla właściwego minęło dość sporo dni. Wzywam(y) kierownika tej imprezy aby się opamiętał i naprawił swój błąd zamieszczając stosowną relację z postępu prac.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2758
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Pretensje swe kierujesz pod zły adres, chęci są, możliwości też lecz wrogie siły sprzymierzyły się przeciwko Niemcowi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów TRIUMPH CORNET 200 (lata 50-te)- szukam wszystkiego na temat
PęDZEL Pozostałe 7 Sro 03 Maj, 2006
Wojtek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna