IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Triumph Kongreß 350
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018   

Teraz kolej na sprzęgło. Ktoś je już wcześniej regenerował, zrobiona została nowa tuleja łożyskująca i napawane krawędzie kosza. Będzie musiało jakoś służyć.

Jedyny element amortyzujący w układzie przeniesienia napędu to sześć gum w zabieraku kosza sprzęgłowego.

I dwutarczowe, raczej suche sprzęgło już na swoim miejscu.

Zamknięte piękną kapą.

O! I powiesiłem pojemnik na landrynki.

Zapewne wszyscy doskonale pamiętacie, :D że braków w tym motocyklu jest co niemiara. Teraz przyszedł czas wymyślić siodło.


Pierwsze przymiarki wizerunkowe.



PS. Celnikom nie udało się znaleźć żadnej kontrabandy i pierwsze paczki z brakującymi częściami do Apacza przypłynęły.

Opakowania po środkach spożywczych wskazują, że to Apacz z górnych sfer raczej był. :mrgreen:
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Sro 28 Lis, 2018   

Ładnie Ci idzie! Konstrukcja zespołu sprzęgło-skrzynia-biegów-silnik bardzo podobna jak w motocyklach angielskich. A ja swojego Matchlessa od września prawie nawet nie ruszyłem...

Jakbyś miał problemy z elementami gumowymi amortyzującymi sprzęgło, to polecam masę poliuretanową dwuskładnikową. Ma lepszą udarność i wytrzymałość zmęczeniową niż niewiadomego pochodzenia guma, pewnie o dobrej jakości repliki części trudno do tego rzadkiego motocykla...
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 28 Lis, 2018   

sztyga20 napisał/a:
Ładnie Ci idzie!

Akurat dziś mija druga rocznica :D
sztyga20 napisał/a:
Matchlessa od września prawie nawet nie ruszyłem...

Nawet nie będę komentował...
sztyga20 napisał/a:
polecam masę poliuretanową

Już się testuje w DKW.
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 29 Lis, 2018   

A propos "Apacza"...
Odnalazłem katalog części do: "INDIAN MOTORCYCLE MODEL 741-B, PARTS AND PRICE LIST, TM-10-1484 FEBRUARY 20, 1942, DA-W-398-qm-247 (oi) 292, W-398-qm-11769 (oi) 3540, ENGINE NOS. GDA-5601 to GDA-18705" - mam ksero.
Przy okazji odnalazłem instrukcje i katalogi o których istnieniu absolutnie nie pamiętałem :) : instrukcje do Zundappa DB, DBL, DBK, katalog części do NSU 351 - 501 OSL, katalog części do Zundappa K800, Instrukcję dla stacji obsługi i warsztatów naprawczych do Osy M-50, to samo do Junaka, instrukcje i katalog do Nortona, katalog części do Simsona SR1, SR2, SR2E wydany przez "Motozbyt"...
To jak z częściami, szukam czegoś a wpadają mi w ręce części które nawet nie wiem skąd mam i od czego są..., albo lepiej wydaje mi się,że czegoś nie mam, zamawiam repliki, a potem odnajduje oryginalne części i to w trzech egzemplarzach...
Też tak macie, czy czas na wizytę u lekarza specjalisty?
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Czw 29 Lis, 2018   

awtowelo napisał/a:
To jak z częściami, szukam czegoś a wpadają mi w ręce części które nawet nie wiem skąd mam i od czego są..., albo lepiej wydaje mi się,że czegoś nie mam, zamawiam repliki, a potem odnajduje oryginalne części i to w trzech egzemplarzach...

Też tak macie, czy czas na wizytę u lekarza specjalisty?

Z tego typu doświadczeń, to udało mi się kiedyś znaleźć na dnie szafy pół litra nalewki, która "zabunkrowałem" aby lepiej dojrzała :rotfl:
A z części do różnych jeżdżadeł, to mam nówkę sztukę pompy hamulcowej do Warszawy M-20. Dosłownie dziewicza, w woskowany papier zawinięta. Mój tato kupił od jakiegoś gościa dwie skrzynie różnego żelastwa. W 80% były to śruby i nakrętki od M3 do M30, jakieś zawleczki, podkładki, itp. ale trafiła się też ta pompa i części od zawieszenia.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 29 Lis, 2018   

awtowelo napisał/a:
Odnalazłem katalog

Ja mam coś takiego:

awtowelo napisał/a:
Przy okazji odnalazłem

I proszę do czego może się przyczynić temat o Triumhpie :)
Darek napisał/a:
mam nówkę sztukę pompy hamulcowej do Warszawy M-20

Jeszcze z 20 lat i można będzie merca żądać w zamian ;)
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 29 Lis, 2018   

nickeledon napisał/a:

Ja mam coś takiego:

Czyli który katalog jest właściwy zależy od nr silnika motocykla (jeżeli dobrze rozumiem oznaczenie "ENGINE NOS. GDA-5601 to GDA-18705")
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 01 Gru, 2018   

awtowelo napisał/a:
Czyli który katalog jest właściwy zależy od nr silnika motocykla

Na to wygląda.

Natomiast wracając do Trampka, to pomału zaczynam uzbrajać silnik. Dziś zająłem się prądnicą.
Zespół prądnicy-przerywacza osadzany jest na czterech specjalnych śrubach (których oczywiście nie było) jednak okazało się, że prądnica w której posiadaniu jestem otwory w podstawie ma w innym miejscu niż śrubki na silniku :(



Można byłoby najprostszym sposobem ponawiercać w odpowiednim miejscu w prądnicy, ale byłoby to nieprofesjonalne :chillout: Zmajstrowałem więc płytkę przejściówkę.



Płytkę przykręciłem do prądnicy i już otwory zgrywają się ze śrubami.



Teraz wystarczy dorobić odpowiednie zębatki, dobrać łańcuszek i elektrownia będzie miała napęd.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 03 Gru, 2018   

Powód niepasujących otworków jak zwykle okazał się bardzo prozaiczny. Ot, po prostu to nie ta prądnica, choć pasuje :)
Wcześniej nie wnikałem, bo miałem zapewnienia na 150%, że to od tego motocykla, a w katalogu części numeru brak.
Jednak dokopałem się do prawdy i wygląda ona tak:



A fałszerstwo tak:

 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1408
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 07 Gru, 2018   

nickeledon napisał/a:

Jednak dokopałem się do prawdy i wygląda ona tak:
Obrazek

To właśnie jest fałszerstwo - na oko nie ten co trzeba kształt prądnicy i dokręcona śrubkami tabliczka.

nickeledon napisał/a:

A fałszerstwo tak:
Obrazek

To właśnie jest poprawna prądnica B142.

Ja nie wierzysz to wejdź tutaj:
http://nsu-greifzu.de/html/nsu_infothek.html
i pobierz ten plik:
http://nsu-greifzu.de/PDF/ETL-Bosch-LBZ-B_142.pdf
a w nim popatrz na końcowa stronę z rysunkami.

Co do właściwego typu prądnicy to powinien być BOSCH B142 CLS 19 - popatrz tutaj:
https://www.ebay.at/itm/N...Bqhf:rk:24:pf:0
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 07 Gru, 2018   

Spiker napisał/a:
popatrz tutaj:

Dzięki, na kartę z danymi technicznymi jeszcze nie natrafiłem.
Spiker napisał/a:
To właśnie jest poprawna prądnica B142.

Wychodzi, że żadna z powyższych nie jest poprawna. Chyba, że we wcześniejszych modelach była stosowana inna.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1408
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 12 Gru, 2018   

nickeledon napisał/a:
Wychodzi, że żadna z powyższych nie jest poprawna. Chyba, że we wcześniejszych modelach była stosowana inna.

Wśród wszystkich pod-typów prądnicy B142 tak naprawdę istotna jest różnica w przełożeniu przekładni (oś przerywacza - wirnik prądnicy), która jest inna w prądnicach dedykowanych do dwusuwów. Ważne jest też przystosowanie do prawych lub lewych obrotów i położenie linki regulacji kąta zapłonu (po prawej lub po lewej stronie dekielka przerywacza). Inne mutacje są o wiele mniej istotne (starsze dekielki regulatora mosiężne a nowsze aluminiowe, 3 sposoby smarowania przekładni: smar, olej podawany przez uchylną klapkę lub przez odkręcany korek, wyprowadzenie złącza NN na prawą lub lewą stronę, różne położenie tabliczki znamionowej).

Fajnie by było mieć do wspomnianego Kongressa prądnicę z właściwa tabliczką "BOSCH B142 CLS 19", ale jak masz jakąkolwiek inną prądnicę B142 o właściwym przełożeniu, przystosowaniu do lewych obrotów i lince w odpowiednim miejscu (z lewej) ... to ja bym uznał, że jest poprawna. Obudowa wszystkich prądnic B142 była taka sama (pomijając wspomniane niuanse smarowania), na pewno otwory pod kołki pozycjonujące były w tych samych miejscach - dziwi mnie więc, że jest jakiś problem w ustaleniem prądnicy w stosunku do osi motocykla i konieczne są jakieś przejściówki.

Jeśli tylko będziesz chciał to mogę pomierzyć moje prądnice.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Spiker napisał/a:
Obudowa wszystkich prądnic B142 była taka sama (pomijając wspomniane niuanse smarowania), na pewno otwory pod kołki pozycjonujące były w tych samych miejscach - dziwi mnie więc, że jest jakiś problem w ustaleniem prądnicy w stosunku do osi motocykla i konieczne są jakieś przejściówki.


Sam byłem tym faktem zdziwiony. Śruby na których "stoi" prądnica są rozstawione na planie trapezu i to nierównoramiennego, a otwory, jak sam wiesz, pozycjonujące w prądnicy w kwadracie. Na podstawie silnika nie widać śladów jakiejś ingerencji, spawania, chyba że czas zatarł rany. Zasadniczo najważniejsze, że pozostała konfiguracja jest odpowiednia.
Dotarły nareszcie zamówione zębatki, z których zostanie wykonany nowy napęd prądnicy.



Zamówiłem dwa zestawy. Jeden na 11 zębów, drugi na 12. Ze względu na brak możliwości napinania łańcucha będę kombinował z zębatkami.

 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 19 Gru, 2018   

Luzy zaworowe ustawione.



Nowe koła zębate przetoczone i ustawione.



Zapłon ustawiony.



Przejściówka na gaźnik Iżowy dorobiona i wstawiona.



Śruba napędu pompy olejowej dorobiona i zainstalowana.

 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 19 Gru, 2018   

Gaźnik K-28?
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 20 Gru, 2018   

tomboj napisał/a:
K-28?

Robi się z tego co jest pod ręką :) Oryginał jest, ale niestety wydmuszka bez bebechów.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 21 Gru, 2018   

Totalna amatorka i druciarstwo, ale nie mogłem się powstrzymać :D
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Sob 22 Gru, 2018   

Rezurekcja po całości. A co z indianerem ? Leży w prosektorium czy jaki jego stan ?
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 22 Gru, 2018   

Apacz leży w kostnicy i chyba szybko stamtąd nie wyjdzie.
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pon 24 Gru, 2018   

Piękne, gratuluje:) Całkiem nieźle się dogadał z iżowym gaźnikiem, a oryginalny może wyślij do Puszczykowa, gość wiele rzeczy potrafi dorobić, chyba że to całkowita "wydmuszka" . Pochwal się jeszcze gdzie Ci koła zębate dorabiali, przyda się na przyszłość.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów TRIUMPH CORNET 200 (lata 50-te)- szukam wszystkiego na temat
PęDZEL Pozostałe 7 Sro 03 Maj, 2006
Wojtek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna