IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Zatwardziały konserwatyzm
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   Zatwardziały konserwatyzm

Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm :O

[ Komentarz dodany przez: mcfrag: Sob 14 Sty, 2017 ]
Dotyczy tego tematu: http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=3913
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

nickeledon napisał/a:
Ale na tym forum kiedyś panował zatwardziały konserwatyzm :O
I chyba dalej panuje, podrzuciłem ten temat aby nie zakładać nowego "śmiecia" :D
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   ave

jednego nie rozumiem naprawilem duzo motocykli radzieckich niemieckich itp , zawsze jezeli spotkam sie z problemem zaplonu na przyklad w ural dniepr k750 itp ,bez zastanowienia montuje ruski elektroninczy ,z japonska cewka 4 omy, i juz tam nie zagladam bo nie ma pa co ,a motocykle u mnie i moich kolegow lekko nie maja :) po drugie irlandia wilgotnosc powietrza i przerywacze nie chodza w paze ,a szczegolnie ze malo kto ma suchy garaz . po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) , moze ktos sie nie zgodzi bo franz z irlandia i ze tysiak to latwo wyzygac ,otoz nie . nie latwo ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej ,pozdrawiam franz (fetor) ireland
pytanie do posiadaczy takich zestawow ktory leprzy, MZ z Allegro ,czy niemiecki czy czeski prosze o porade i spostrzezenia ,dziekuje
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   Re: ave

franz napisał/a:
... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej
Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"?
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

My to jesteśmy na etapie młota i kowadła, pierwszego Vape włożyłem dopiero na jesieni do Besy (funt poleciał na pysk to se zafundowałem, a co).

franz napisał/a:
Po drugie Irlandia, wilgotność powietrza i przerywacze nie chodzą w parze


W GB to też chyba wilgotno, a o ile się nie mylę to żadnego motocykla z zapłonem elektronicznym to tam nie wyprodukowano :hmm:
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   Re: ave

fred8012 napisał/a:
franz napisał/a:
... po drugie liczac koszty uleprzenia iza 6v kombinowani itp itd najtaniej wychodzi zestaw elektroniczny za okolo tysiaka i jest full wypierdziell :) ... ale jezeli policze swoj czas i prace to zakop gotoweo zestawo wychodzi najtaniej
Możesz powiedzieć na jakiej podstawie wyliczyłeś koszty oryginalnych prądów w Iżu i co znaczą "koszty uleprzenia iza 6v"?

otoz jest tak ze dobra pradnica od MZ kosztuje 400 zl iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebralem nowe platynki :) i bede dalej testowal .nieomieszkam stwierdzic iz i tak zostane obrzucony gnojuweczka i uznany za szarlatana :) ale jak na fetora przytalo nie przeskadza mnie to .jest technologia trzeba wytestowac tylko ktory zestaw wziosc ?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

franz napisał/a:
Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką


Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech :) a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.

http://www.vape.cz/
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   ave

nickeledon napisał/a:
franz napisał/a:
Nie omieszkam stwierdzić iż i tak zostanę obrzucony gnojóweczką


Skąd Ci to przyszło do głowy! Co do elektrowni to one i tak są wszystkie z Czech :) a firma Vape z mojego wywiadu jest solidnym producentem tych podzespołów.

http://www.vape.cz/



bo taka moda teraz :)

dobra to mysle zakupic ten zestaw http://Allegro.pl/elektro...382152.html,,,, relacje i fotki podesle z montażu jak doleci na wyspe :) cylinder tez ogarniety z tlokim almota :) stary ma 3 atmosfery kompresi ,jeszcze zabawa z gaziorem bo trzeba przelewac zeby pracowal :) pozdrawiam i zapraszam do dyskusi franz
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

franz napisał/a:
otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki :) i będę dalej testował
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   ave

fred8012 napisał/a:
franz napisał/a:
otóż jest tak ze dobra prądnica od MZ kosztuje 400 zł iz 400zl wiec jest polowa kosztu elektronika , wczoraj odebrałem nowe platynki :) i będę dalej testował
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)



hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon platynka przestała przewodzić prąd :) lutowanie pomogło na chwilke ,bo ladowanie mam i to w super stanie , wiedzy u mnie mnogo ale czasu brak , i niestety mam 2500km do pl i tu nie ma czesci tak o byle gdzie .jeza kupilem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wyglada nawet nawet ,ale im wiecej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro byl :) dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage :)
Ostatnio zmieniony przez franz Nie 08 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

franz napisał/a:
hehe ja nie narzekałem na ładowanie tylko na zapłon bo ladowanie mam i to w super stanie
W takim razie po co wspomniałeś o nowej prądnicy :)
franz napisał/a:
niestety mam 2500km do pl i tu nie ma części tak o byle gdzie
No motocykl unikatowy, a więc było by wskazane by był w oryginale.
franz napisał/a:
jeza kopiłem tutaj od kolegi on z polski niby po remoncie wygląda nawet nawet ,ale im więcej rozbieram tym dłuższa lista zakupów ,bo remont to tylko w opisie na Allegro był :)
W tym dziale możesz założyć własny temat i pochwalić się motocyklem.
franz napisał/a:
dlatego wole doinwestować raz a porządnie bo to musi jeździć a nie stać w garage :)
Z góry przekreślasz oryginalność Swego motocykla :(
Zajrzyj do tych tematów:
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=6610
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=7130
Takich tematów jest dużo więcej i były pokonane na oryginalnych prądach :)
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 941
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro 11 Sty, 2017   

fred8012 napisał/a:
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że jakieś tam prądy masz, tylko nie masz pojęcia jak je wskrzesić. Niestety brak wiedzy i umiejętności kosztuje ;)

Trafione w punkt Fred! Jak ktoś nie ma bladego pojęcia jak działa mechaniczny regulator, a tym bardziej jak go prawidłowo ustawić to pierwsze co robi to "inwestuje" w elektronika. Gdyby nie chodziło o zabytkowe pojazdy to można by to jeszcze jakoś przełknąć. Przykłady wypraw przez duże "W" odbytych na oryginalnych prądach są najlepszym dowodem że jednak się da! W końcu chyba po to kupujemy zabytkowe pojazdy, żeby zaznać odczuć kierowcy z epoki, a nie mieć tylko "elektronikę" opakowaną w stare pudełko.

P.S.: Wiem, że się powtarzam, ale musiałem :puppyeyes:
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
Ostatnio zmieniony przez Spiker Sro 11 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 11 Sty, 2017   

No i wszystko wróciło na właściwe tory... :]
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Sro 11 Sty, 2017   ave

bosko
nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub wiecej i wiem co to regulator napięcia kolego ,ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie , według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz
 
 
fred8012
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 567
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: Sro 11 Sty, 2017   

franz napisał/a:
nie mam problemu z ładowaniem, naprawiam motocykle od 22 lat lub więcej i wiem co to regulator napięcia kolego
A poległeś na blaszce z przerywacza.
franz napisał/a:
ale wiedzę ze panuje głęboki komunizm jeśli chodzi o nowa technologie
W takim razie po co Ci stary motocykl, nie lepiej było by kupić sobie coś nowszego z tą nową technologią?
franz napisał/a:
według mnie forum polega na pomocy
I pomagamy nawet bardziej niż Ci się wydaje, bo nie tylko tu na Forum, ale także w realu i to w większym stopniu!
franz napisał/a:
i w tym punkcie podziękuje pozdrawiam do zobaczenia na drodze a nie przed kompem .ave sałata Franz
No i po miesiącu i ośmiu postach się obraziłeś.
Z doświadczenia wiem, że to przechodzi - bynajmniej mojej babie po paru dniach mija.
Sory, ale nie wytrzymałem i mam wrażenie, że rozmawiam z nastolatkiem, a nie z facetem, który 22 lata siedzi w mechanice.
_________________
ИЖ-49 57r, ИЖ-350 51r
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   ave

napisałem dziewiątego posta ,długi byl ale skróciłem . :) pozdrawiam
PS; przerywacz po paru tygodniach doszedł nowy :) i działa .nawet go przykręciłem i ustawiłem sam .
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 941
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   Re: ave

franz napisał/a:
według mnie forum polega na pomocy a nie brechtaniu z ludzi , i w tym punkcie podziękuje

Nikt nie brechta, moje rady są życzliwe i płynące z czystej chęci pomocy. Sam kiedyś popełniłem kilka wątpliwych "udoskonaleń" w zabytkowym sprzęcie i wiem jak trudno nieraz to odwrócić i jak sprzęt traci na tych zmianach na wartości. Dlatego przestrzegam innych.

Rozumiem, że finalnie zakładasz klasyczny przerywacz współczesnej produkcji?
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
franz


Motocykl: Iż-49
Posty: 11
Skąd: irlandia
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   ave

na razie mam cylinder po remoncie z tłokiem almot stara produkcja dzięki koledze z forum ,zapłon czeski do MZ ts ,ale w Polsce jeszcze niestety , co do oryginalności sprząta to jest oryginalny ładny, mam wózek steib replikę z włókna lewo stronny , i to mam zamiar podpiąć do 49 , zapłon sie mieści w obudowie wiec go założę i będzie 12v ladnie i schludnie . oryginalna pradnica na polke . :) w tym roku jeszcze muszę ściągnąć milion części z polski do mojego junaka m07 przejściówki na m10, i tez zakładam elektroniczny zapłon w starej obudowie :) morze to niektórych rozczaruje ,ale po dniach nocach użerania sie z zapłonami kondensatorami itp itd mam dosc , wiec jezeli jest możliwość włożenia elektroniki bez zmiany wyglądu to ja wole :) pozdrawiam franz
 
 
regers
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1434
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017   

Na tym forum to fakt komuna przez wielkie K. Też mi się przestaje podobać trzymajcie się. ;P
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
sebastian79


Motocykl: Iż-49
Posty: 47
Skąd: Zakopane
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Wydaj mi się że jeśli motor jest mój, został kupiony za moje pieniądze to mogę robić z nim co mi się podoba. Jeśli chcesz coś przerobić lub założyć jakąś inną część to twoja sprawa. Jeśli ktoś z forum zafunduje mi motor to jak najbardziej będę się słuchał jego zaleceń. A tak przy okazji to z tego co widziałem to ci najwięksi ortodoksi mają różnego rodzaju przeróbki i modyfikacje. Ostatnio nawet widziałem modyfikację tylnej lampy (ledy zamiast żarówki) i czy kierowca przy ledach czuje się jak kierowca z epoki, no ale to przecież tylko mała, niewinna, niewidoczna ingerencja w zabytek. A z resztą i tak nikt nie zobaczy. Pozdrowienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna