IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
MZ BK 350
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   MZ BK 350

Chciałbym szacownemu forumowemu gronu przedstawić kolejny koedukacyjny projekt, w postaci motocykla IFA MZ BK 350. Pojazd wielu na pewno znany, ale ja postaram się trochę głębiej wniknąć w temat, a przy okazji zapraszam chętnych do udzielania się (wirtualnie) w tych pracach.
Mam nadzieję, że będzie to okazja do bliższego poznania tego jakże ciekawego pojazdu.



 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

A tam w tle, to co za gutek?
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

regers napisał/a:
Co to za gutek?

Guzik V35 :chillout:
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Wizualnie dość ładny motocykl. Miałem okazję przejechać się i okazało się, że już przy wzroście 180 cm, jedzie się na tym jak na za małym rowerku. Z trudem odnajduje się dźwignię nożnego hamulca, trudno zmienia się biegi. Jako egzemplarz w kolekcji rzecz cenna, ale do jeżdżenia średnio wygodny. Iż na pewno wygodniejszy.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Miałem okazję tym przez chwilkę polatać, nogi słabo się mieszczą roz.45 Ale przyjemny motorek, silnik elastyczny ma nawet buta.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Czy to prawda , ze silnik Ify był zaprojektowany do jakiegoś agregatu rozruchowego do większych silników ? A do motocykla tylko go zaadoptowano ?
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

hrabia_T napisał/a:
Czy to prawda , ze silnik Ify był zaprojektowany do jakiegoś agregatu rozruchowego do większych silników ?

Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale konstrukcja była robiona pod starter silników lotniczych.
Co zresztą mogłyby sugerować kształty :]
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

No gratuluję ślicznej bazy do remontu. Motocykl ten ma kilka mankamentów, ale jest piękny. Jeśli będziesz potrzebował jakiejś rady to pisz o ile będę wiedział, to pomogę. Na wstępie zwrócę Ci uwagę, że bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie gaźników. Już niejedna osoba miała z tym problem. Ja zresztą również. Będę obserwował postępy w odbudowie.

Jeśli chodzi o to, że silnik ten miał służyć do odpalania silników samolotów i tym podobnych urządzeń, to nikt jeszcze nie podał żadnej dokumentacji na ten temat. Przynajmniej mi nie udało się na takową trafić.
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

andryś napisał/a:
No gratuluję ślicznej bazy do remontu.

Dla ścisłości zaznaczę tylko, że nie jest to nowy nabytek do mojej nieprzebranej kolekcji. a że tak powiem projekt archeologiczny, w którym mam przyjemność uczestniczyć.

Jeżeli masz Andryś jakiekolwiek sugestie, to proszę, wal śmiało.

Co do tych silników lotniczych to legenda wzięła się chyba stąd, że jeden z fabrycznych konstruktorów (niejaki Riedel) miał coś wspólnego przed wojną z tym zagadnieniem.
 
 
weteran125


Motocykl: Iż-49
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Gdzieś wyczytałem, że te silniki również służyły do napędu w gąsiennicowych "Goliatach".
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Wczesne Goliaty miały silnik na baterie, w nowszych zastosowano dwusuwowy dwucylindrowy silnik Zundappa o pojemności 700ccm i mocy 12,5KM.

Wracając do meritum - fajna emzeta, z Pikniku nie wygonimy! :)
Czekam na rozwój wydarzeń. :)
 
 
Piter


Motocykl: Iż-49
Posty: 54
Skąd: okolice Słupska
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

Tylko nie zrób jej w ciągu 2 tygodni. Rozłóż roboty na raty, aby nacieszyć oko :)
_________________
Iż-49
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

Piter napisał/a:
Tylko nie zrób jej w ciągu 2 tygodni.

Termin już wyznaczony:
mcfrag napisał/a:
z Pikniku nie wygonimy!
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017   

Nie znam się, to sobie popatrzę... i się poznam ;)
_________________
jarcco
 
 
rastuch


Motocykl: MZ
Posty: 163
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: Sro 13 Gru, 2017   

Jedno z mych emzeciarskich marzeń, choć jak na razie pozostaje tylko w tej sferze.
Na forum mamy kilku Ifiarzy ale nie ma zbyt wiele tematów związanych ściśle z tym motocyklem.

Pozazdraszczam i pośledzę, aby oko nacieszyć. ;D
_________________
[MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 13 Gru, 2017   

Na chwilę obecną pogłębiam wiedzę na temat tego motocykla i pomału działam.
Pierwszym etapem podczas renowacji jest weryfikacja stanu wszystkich podzespołów i kwalifikacja ich co do dalszego postępowania.
Na ten przykład przyjrzałem się wałowi korbowemu po regeneracji. Już sam fakt, że stożek koła zamachowego był zniszczony i obydwa koła zamachowe które był wśród części bujały się na końcu wału mnie zasmucił. Jednak rzut oka na robotę fachowca doszczętnie skreślił ten obiekt z pola mojego zainteresowania.
Luz boczny na korbach 0,6-0,7 mm, wał źle sprasowany.

Automatyka do sterowania napięciem też od boxera, ale nie tego.

Pierwszy etap to taka górnicza brudna robota odkrywkowa, mało wdzięczna i widowiskowa.
Z taśmy zjechała czarna.

Gdyby ktoś szukał łożysk główki ramy do Iża, to od BK pasują, zresztą wymiary półek są identyczne z Iżowymi tak dalece, że można by przednie zawieszenia zamieniać między motocyklami.

W pierwszej kolejności zająłem się słabym punktem wielu motocykli, centralną podstawką.


Nie było wyjścia, trzeba było wycinać, dorabiać reparaturki i od nowa wszystko pasować.



Ale jakoś się udało.

Takiego klumpa trzeba było nasmarkać, aby kawałek kikuta się trzymał :(

Przywróciłem fabryczny kształt, dziwnie znajomy.


Panie, co to? Iż? :mrgreen:
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Sro 13 Gru, 2017   

nickeledon napisał/a:
Panie, co to? Iż?

No w końcu to historycznie od IFY do Iża niedaleko. Wszystko to DKWkowe klimaty.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017   

Darek napisał/a:
Wszystko to DKWkowe klimaty.

Dlatego często powtarzam, że u nas w kraju poza niemiecką motoryzacją to nic nie znamy. :(
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017   

Nickeledon, pięknie ci to wychodzi. Dwa pytania.

1.Łożyska - serio są identyczne wszystkie wymiary?

2. Tego pindola do centralki to robiłeś czy od Iża? U mnie tez pindol jest, a gdzieś w necie w sklepie takie reparaturki do iża widziałem.

Mam nadzieję, że jak skończysz swoją to uda się jakoś spotkać, może na pikniku? Ja właśnie odebrałem wał i cylindry z tłokami zregenerowane. Czas się jakoś zabrać za złożenie, tylko łożyska mają luz w karterach i cały czas zastanawiam się, czy dać to robić, czy jednak klejem do łożysk się posiłkować. ;D

Z takich rad na tę chwilę to zacznij szukać Łożyska do QB20. Jak będziesz remontował dyfer, to na pewno Ci się przyda a czasami trudno je gdzieś dostać. ;D
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 14 Gru, 2017   

andryś napisał/a:
1.Łożyska serio są identyczne wszystkie wymiary?

Na to wygląda.
andryś napisał/a:
2. Tego pindola do centralki to robiłeś czy od iża?

On tylko przypomina Iżowy, jest inny w kształcie, a dorabiałem ze zdjęć poglądowych.


andryś napisał/a:
łożyska mają luz w karterach i cały czas zastanawiam się czy dać to robić czy jednak klejem do łożysk się posiłkować

Jeżeli nie ma luzów idących w dziesiętne, tylko po prostu łożysko się wysuwa z gniazda, to ja stosuję klej.
andryś napisał/a:
może na pikniku?

W imieniu Radara, Myszowatego i całej forumowej gawiedzi serdecznie zapraszam.
andryś napisał/a:
Z takich rad na tę chwilę to zacznij szukać Łożyska do QB20.

No jeszcze nie zaglądałem, dzięki za radę. A tak z innej beczki to masz jakieś numery kolorów do Beki?
Ja znalazłem coś takiego:
http://www.simantik.de/MZ-farben.shtml
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna