IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
MZ BK 350
Autor Wiadomość
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 14 Cze, 2018   

nickeledon napisał/a:
Ciekawe wtedy na czym produkowali te proste konstrukcyjnie dyfry, na kowadle klepali?

Gdy się wczytać w te opisy widać, że głównym problemem był powszechny brak surowców. Zrobić łańcuch nie jest zadaniem wybitnie trudnym, pod warunkiem, że dysponuje się odpowiednim gatunkiem stali. Łańcuch z plasteliny długo nie pożyje. Stosunkowo niewielka radziecka strefa okupacyjna miała bardzo ograniczone zasoby a wymiana handlowa między państwami socjalistycznymi jeszcze praktycznie nie istniała.

nickeledon napisał/a:
Dziwne bardzo jest, że mieli zaraz po wojnie materiały odlewnicze z ery kosmicznej (magnesium, w niektórych kręgach zwane elektronem), a prostego ogniwa Galla nie byli w stanie wyprodukować.

Akurat zastosowanie Elektronu pasuje do naszej układanki - wszak był to stop oparty na magnezie, wynaleziony przez Niemców podczas 1 wojny światowej jako... substytut niedostępnego wtedy aluminium! :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 14 Cze, 2018   

mcfrag napisał/a:
Gdy się wczytać w te opisy widać, że głównym problemem był powszechny brak surowców.

Powszechny brak wszystkiego. :( Młodsi forumowicze pewnie nie są w stanie sobie wyobrazić, że ten kto miał dostęp do papieru toaletowego ten rządził! :) Srajtaśma to była twarda waluta!

Prawda o łańcuchach jest banalnie prosta: cała produkcja szła na potrzeby rolnictwa. Zobaczcie, ile przekładni łańcuchowych jest w zwykłej kopaczce kartofla, co dopiero żniwiarka, a priorytetem było wyżywić ludność.

Na poparcie tej niepodważalnej tezy przytoczę fakt, iż łańcuch motocyklowy najłatwiej było dostać w Agromie. :chillout:
 
 
mareq


Motocykl: M1A
Posty: 240
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 14 Cze, 2018   

Anglicy też po wojnie klepali Land Rovery z aluminium, bo było łatwiej dostępne. Stal szła na cele przemysłowe.
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Czw 14 Cze, 2018   

No tak. Gospodarka powszechnego niedoboru. To by wiele tłumaczyło. Jak to kiedyś małpowali w kabarecie: "Gdybyśmy mieli odpowiednią blachę, to moglibyśmy robić konserwy, ale niestety nie mamy... mięsa." :lmao:

A co do tych łańcuchów, to szczera prawda. Na dodatek, jak się trafiło, to każdy kupował tyle ile dawali. Dwa, to dwa, cztery, to cztery. W ten sposób mam jeszcze dwa do MZ-tki, choć samej MZty nie mam min. 25 lat. Kuzyn żonki teraz taka samą remontuje, to dostanie w prezencie.

Pamiętam jak dzięki Agromie zdobyłem opony do Malucha. Jeździły na takich ... kopaczki do kartofli. :rotfl:
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 27 Cze, 2018   

Ifa w czarnym macie wyglądałaby od razu jakby miała 50 lat, hmm...

 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1143
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 27 Cze, 2018   

Tak, tak. Czarny mat to jest to. :thumbup:
 
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

nickeledon napisał/a:
Ifa w czarnym macie wyglądałaby od razu jakby miała 50 lat, hmm...

Obrazek


A na górze tylkojeden paseczek?
Ty sie zabawiasz ze zbiornikami a ja przerzucam moduł w lampę bo od cewki mam zakłucenia i raz iskra jest raz jej niema a raz jest :ehh: I jeśli to nie będzie to to załamkę walnę i Wstawiam IFĘ w kąt i za garba się biorę hahahah
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 28 Cze, 2018   

andryś napisał/a:
tylko jeden paseczek?

Wystarczy.

andryś napisał/a:
przerzucam moduł w lampę bo od cewki mam zakłócenia i raz iskra jest raz jej niema a raz jest

Jeżeli przyczyną miałyby być zakłócenia to musiałyby one być cały czas od razu po instalacji elektroniki.
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

nickeledon napisał/a:
Jeżeli przyczyną miałyby być zakłócenia to musiałyby one być cały czas od razu po instalacji elektroniki.

Praktycznie od zamontowania były jakieś cyrki. Czasami jeździła i nic się nie działo a czasami nie było iskry. A po jakimś czasie sama się pojawiała. Zobaczę jak będzie teraz.
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

andryś napisał/a:
Praktycznie od zamontowania były jakieś cyrki.

To jednak dobrze, że zostawiłem oryginał u Pana A. A tak cisnął na elektronikę...

[ Dodano: Pią 29 Cze, 2018 ]
Zabijając przedpiknikową nudę...
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

nickeledon napisał/a:
andryś napisał/a:
Praktycznie od zamontowania były jakieś cyrki.


To jednak dobrze, że zostawiłem oryginał u Pana A. , a tak cisnął na elektronikę...

[ Dodano: Pią 29 Cze, 2018 ]
Zabijając przedpiknikową nudę...
Obrazek


Elektronika jest spoko i co najważniejsze nie ma ingerencji w oryginał. Ja niestety zrobiłem błąd wchodząc w nasz rodzimy produkt ( którego autor jak się dowiedziałem wczoraj zmarł i zabrał ze sobą większość stosowanych rozwiązań:( ) Jak bym wszedł w niemieckie rozwiązanie to by było bez problemowe. Jednak jakoś nie miałem 2 tysi wolnych:)))
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018   

andryś napisał/a:
którego autor jak się dowiedziałem wczoraj zmarł i zabrał ze sobą większość stosowanych rozwiązań


A myślałem, że tylko ja mam taki fart :(
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   

Z kronikarskiego obowiązku jak by ktoś czytał ten temat to powodem moich problemów był czujnik HALA. Nie było łatwo bo zastosowany w motocyklu był zakupiony prze twórcę zapłonu w Angli. Pan Tomasz zmarł i nie było żadnego namiaru na producenta. Udało się wydłubać oryginał i znaleźć zamiennik. Po wymianie wszystko jest o.k. i motocykl odpala od pierwszego strzału. :thumbup:
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   

andryś napisał/a:
Nie było łatwo bo zastosowany w motocyklu był zakupiony prze twórcę zapłonu w Angli.


Hall, czy brytyjski, czy europejski lub inny chińczyk to ciągle to samo. Szpulka drutu miedzianego, ot co :P
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

Miałem na myśli dokładnie coś takiego.

[img]
[/img]
_________________
IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna