IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Monet Goyon S17
Autor Wiadomość
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   Monet Goyon S17

No i stało się, wiedziałem że się w końcu podrapię, swędziało i swędziało ;)
Padło na żabojada i to całkiem przypadkowo. Założenie było proste, zrobić sobie prezent "niezobowiązujący", coś niedużego, koniecznie przedwojennego (to dla mnie była zawsze jakaś magiczna data), koniecznie o innej konstrukcji od tych dwóch skarbonek które już napełniłem. A że nie da się na tym specjalnie jeździć, to nie będzie mnie korciło z przyspieszaniem czasu - coś co ostudzi moją gorącą głowę!

Przyjechał wczoraj wygodnie leżąc na tylnej kanapie i w bagażniku. Podróż rozebrała jegomościa do rosołu, a i tak silnie waniał francuską perfumą w całej kabinie auta. Przejechał tak 600 , ja 1300km :)


No i stanął w garażu po reanimacji.


Przedmiotem moich wyrzutów sumienia jest Monet Goyon S17, rocznik 1936.
Pojemność silnika to 172cm3 i całe 6 koni mechanicznych - to chyba ważne bo w tamtych czasach równie popularne były żywe.
Pochodzi z fabryki założonej przez panów Joseph Monet i Adrien Goyon w 1917r.
Model S17 był produkowany w latach 1936/40. Wyposażony jest silnik Villiers.
Fabryka zaznaczyła się trwale w historii motoryzacji we Francji, produkowała również po II wojnie, została zamknięta 1959r.

Wyprowadziłem gościa na zewnątrz aby popstrykać. Jest praktycznie kompletny, silnik się kręci, daje iskrę... ba! powietrze jest w oponach!




Przebieg nieduży, jestem nawet w stanie uwierzyć że rzeczywisty nie odbiega znacznie.


Ma wielką lampę Cibie i francuską żółtą żarówkę - całość bardzo mi się podoba.


Na wszystkim są jakieś sygnowania, o proszę trombik z Paryża, bardzo to zaspokaja moje snobistyczne samopoczucie :)


Z pozycji kierowcy, ale jeździć się tym chyba nie da!


No bo jak używać takiego akceleratora? Już to widzę... wciskam sprzęgło, puszczam prawą ręką kierownicę i wrzucam bieg, później puszczam lewą ręką sprzęgło i płynnie dodaję gazu prawą wajchą... następnie jednocześnie wciskam sprzęgło i cofam prawą wajchę do pozycji wyjściowej. Teraz puszczam kierownicę, wrzucam bieg... iiii znowu wajcha... i tak w koło macieju. Ale tylko 3 razy ;)


Gaźnik chyba w komplecie, przynajmniej tak myślałem do czasu aż zacząłem szukać czego do regulacji...
Macie pojęcie że przepustnica nie lata?!



No tak to bądź co bądź wygląda.
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2489
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

Fajny, serducho to klasyka gatunku, i przynajmniej telepać nie będzie :) Tylko jest pytanie ? Co Ty chcesz przy tym robić ? Ma tak zostać ! Będziecie mogli sobie z Jackiem dwoma oryginalnymi żabojadami polatać. :thumbup:

 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

nickeledon napisał/a:
Tylko jest pytanie ? Co Ty chcesz przy tym robić ?

Jak to CO?

Pochromować zbiornik, kolanka, tłumiki, kierownicę i trombik. Wypiaskować, polakierować i ocynkować...

Ale jak tak sobie patrzę na niego w garażu, to chyba sobie w kolano strzeliłem tym zakupem. Doprawdy nie wiem już sam. Może zajmę się tylko mechaniką, rozbiorę silnik, prądnicę i skrzynkę biegów... wszystko w mak i też będę miał zajęcie :ermm: a decyzja przyjdzie sama z czasem.

nickeledon napisał/a:
Będziecie mogli sobie z Jackiem dwoma oryginalnymi żabojadami polatać.

Mój nie lata, waży 80kg i mój syn sięga nogami do podłogi siedząc na nim. ;)
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2489
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

jarcco napisał/a:
Może zajmę się tylko mechaniką, rozbiorę silnik, prądnicę i skrzynkę biegów...


jarcco napisał/a:
Pochromować zbiornik, kolanka, tłumiki, kierownicę i trombik. Wypiaskować ,polakierować i ocynkować...


Wybór należy do Ciebie. Ja bym wybrał wariant I, to jednak vorkrieg.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 2908
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014   

Hej! Fajny Le Żunak! I jaki "kąpletny"! :)

jarcco napisał/a:
Jak to CO? Pochromować zbiornik, kolanka, tłumiki, kierownicę i trombik. Wypiaskować, polakierować i ocynkować...

A jednak remont w stylu "zamek w Bobolicach, czyli aromat identyczny z naturalnym". Szkoda.

jarcco napisał/a:
Ale jak tak sobie patrzę na niego w garażu, to chyba sobie w kolano strzeliłem tym zakupem.

Jeżeli naprawdę chciałeś go "remontować" - w pełni się zgadzam.

jarcco napisał/a:
Mój nie lata, waży 80kg i mój syn sięga nogami do podłogi siedząc na nim

Poproszę fotkę pozwalającą ocenić jego gabaryty - najlepiej usiądź na nim i daj się ustrzelić, ewentualnie postaw go obok Twojego 49. Dzięki.
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014   

mcfrag napisał/a:
Poproszę fotkę pozwalającą ocenić jego gabaryty


Proszę :)


mcfrag napisał/a:
ewentualnie postaw go obok Twojego 49



Tak naprawdę to go potraktowałem promieniami X ;)


mcfrag napisał/a:
najlepiej usiądź na nim i daj się ustrzelić

Nie mogłem się zdecydować ;)


[ Dodano: Pią 19 Gru, 2014 ]
nickeledon napisał/a:
Wybór należy do Ciebie. Ja bym wybrał wariant I


Nawet nie pokazuj mi drugiego wariantu więcej...bom sroka
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2489
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014   

jarcco napisał/a:
Nawet nie pokazuj mi drugiego wariantu więcej


Popsuć zawsze zdążysz.
 
 
FK


Motocykl: Iż-49
Posty: 493
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014   

Rozmiar chyba mojego sr 2
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
Michał H
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 54
Skąd: Ełk
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014   

jarcco z tym zielonym tłem w warsztacie to możesz dodawać zdjęcia z pozdrowieniami z podróży bez wyjeżdżania z garażu.
Dobry programik i "cały świat" objeździsz ;D
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Michał H napisał/a:
jarcco z tym zielonym tłem w warsztacie to możesz dodawać zdjęcia z pozdrowieniami z podróży bez wyjeżdżania z garażu.

A ty myślisz że po co ja zainwestowałem w zieloną farbę? Ma mi to przynieść realne oszczędności w litrach paliwa ;)

Bardzo trudno jest znaleźć cokolwiek na temat mojego małego Moneta w necie. Nawet na francuskich stronach podpierając się tłumaczem Google niewiele udało mi się jak dotąd ustalić. W "polskim" necie poza kilkoma lakonicznymi informacjami, S17 nie istnieje. Ciekawe ile jest tego w Polsce...

Dane, które udało mi się ustalić:
wymiary zdjęte z natury - długość 1900 mm
szerokość 680 mm
wysokość 850 mm ( z lampą 946 mm , ale występowały różne lampy)
wysokość siodła od ziemi 660 mm

waga 80kg
pojemność zbiornika 11 litrów
rozmiar ogumienia 3.00/19
prędkość maksymalna 90 km/h
silnik typu Villiers
pojemność 172 cm3
moc 6 KM
gaźnik Gurtner ( to samo oznaczenie znalazłem na dźwigni akceleratora)
skrzynka biegów trzybiegowa
zarejestrowany na 2 osoby

Prędkościomierz występował opcjonalnie, jak również malowania były różne.
Chromy były położone praktycznie na wszystkich elementach bez podkładu z miedzi, z wyjątkiem dźwigni akceleratora.

FK napisał/a:
Rozmiar chyba mojego sr 2


i jak? podobnie?

Znalazłem też jeszcze jedną ważną dla mnie informację dot. kompletności. Nie byłem pewny czy nie brak osłony paska klinowego przenoszącego napęd z silnika na małą prądnicę z przodu. Na większości fotografii w necie coś podobnego występuje, jak i również koło pasowe występuje po różnych stronach osłony zębatki zdawczej silnika.

znalazłem taką rycinkę



Teraz wiem że osłona nie jest "obowiązkowa"

Tyle.
_________________
jarcco
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1021
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Bardzo fajny motorek.
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 865
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Podobny?

http://www.motors-creator...-escoffier.html
 
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Wto 30 Gru, 2014   

Dzięki - podobny!

Niektóre motocykle Monet&Goyon i Koehler-Escoffier są niemal identyczne. A to dlatego że firma Goyon kupiła markę Koehler-Escoffier w 1929r. Zasadnicza różnica w tym przypadku to silnik czterosuwowy. ;)
_________________
jarcco
 
 
radarator
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 865
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 31 Gru, 2014   

To tak, ale detale może te same. Powodzenia z tą "francą"! :grin:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2489
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 31 Gru, 2014   

jarcco napisał/a:
Nawet na francuskich stronach

Coś tam zawsze można wykopać.

http://encoreplus.chez-alice.fr/
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 314
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015   

no i kolejny piekny żabojad :) ja bym nie ruszał wizualnie tylko dopracował mechanicznie ale to moje zdanie :P
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 160
Skąd: małopolska
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Fakt, w takim stanie to tylko motocykl wyczyścić i doprowadzić do perfekcji mechanicznej.

Zawsze marzyłem o motocyklu w oryginale a pojazdy odrestaurowane jak bożonarodzeniowa choinka mnie odrzucają. Tracą swoisty pierwiastek mistycyzmu i lat minionych. Niestety nie zawsze się da ratować motocykl w ten sposób. Mieć pojazd w oryginale to dla mnie osobiście coś w rodzaju nobilitacji.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1157
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

Oj tam, chińskie chromowane obręcze i klar na papierowych szparukach nie jest zły. :hmm:
 
 
 
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1276
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

crovaxus napisał/a:
ja bym nie ruszał wizualnie tylko dopracował mechanicznie

Te i tym podobne słowa na długo wstrzymały mój zapał. Do prawdy nie wiedziałem jak powinienem postąpić :)

Muszę też co nieco ponudzić moim Monetem na forum, bo zwyczajnie brak mi motywacji i nie mogę się w jeden spójny sposób ogarnąć. Coś tam podłubię i robota leży.

Fajnie mieć moto w oryginalnym nie ruszanym stanie, a do tego byłby to pierwszy taki egzemplarz u mnie. Potem nie musiałbym szczególnie dbać o blacharkę...

Sprawę rozpatrzyłem na trzeźwo i bez emocji.

Czy jego stan jest na tyle dobry aby mógł tak stać długo?
Czy moto jest na tyle wartościowe?
Czy remont blacharki obniży czy podniesie jego wartość?
Czy czego wynika niewysoka cena zakupu?

Oświecenia doznałem przy próbach rozbiórki. Niestety tu i tam się sypie co nieco. Nie jest tragicznie. Ale dlaczego miałbym czekać aż będzie?


Perforacji nie ma, ale dlaczego mam czekać aż będzie?


Oczywiście tym podobnych zdjęć można pokazać wiele.
Postanowiłem że nie będę pacykował braków, i udawał na siłę oryginalnego stanu zachowania.

Wziąłem się najpierw za prostowanie i odnalezienie jednego śladu jednośladu.


Rozebrałem to to w drybizgi, wyprostowałem, pospawałem i odbudowałem solidną podstawę całego moto. Wiadomo, fundamenty są najważniejsze
(nie znam się na metalurgii, ale francuz jest zrobiony z prawdziwej stali, twardej jak diabli)


Próbowałem załatwić część prac z rękami w kieszeni zlecając położenie lakieru proszkowego. Nawet wziąłem się za wygładzanie nierównych powierzchni ściernicą listkową.


Ale nie da się!
Stanęło na podkładzie proszkowym i pracach ZPT.


Zbudowałem lakiernię i na raty poszłoooo!
_________________
jarcco
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2489
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

Chyba jednak nie było wyjścia z tego co widzę. Jest taki poziom degradacji elementów, gdy jedyną drogą jest renowacja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Monet&Goyon 250 typ L
Rok produkcji 1934
Gaca Pozostałe 67 Sro 31 Sty, 2018
Gaca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna