IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
EMW R35
Autor Wiadomość
jarcco
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1309
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Sro 24 Sty, 2018   

tybusz napisał/a:
zardzewiałą belką z paroma nitami w naszym garażu

To Wy tam most macie ? :O
_________________
jarcco
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 25 Sty, 2018   

Przy tym wzroście, wymagana jest solidna konstrukcja.
Przewidział to już okupant w 1928 roku :P
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Bawiłem się ostatnio przyspieszaczem zapłonu do naszego Eisenacher Motoren Werke.

Rzecz ogólnie znana, chociażby z rusków, ale jednak trochę inna. Zimowy bazar łódzki pozwolił nam na zdobycie dawcy. Obrotni "sprzedawcy" szlifują ruskie napisy, nabijają nowe i wszyscy szczęśliwi. Nas to jednak nie dotyczy, a to z prostej przyczyny, ze rura kiery w EMW jest cieńsza i ma 22mm a ruska i osła 25mm - niech się Andrew martwi. ;D

Szczęściem, mamy oryginalny korpus. Małe podcięcie mocowania górnej wajchy.

Dolny element mechanizmu zmiany świateł podszedł bez problemu.

Natomiast "pipek" z dawcy nie pasuje, jest większy, trzeba rzeźbić (z prawej właściwy)

Tak się prezentuje po zabiegu.

Obudowa przycisku i dolny element docelowo będą w chromie.
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 28 Lut, 2018   

Przez te niskie temperatury garaż omijamy szerokim łukiem. Zaoszczędzony czas, niestety tracimy na wertowaniu różnych portali aukcyjnych.
I takie są tego skutki:

Sygnał i pedał hamulca to jedne z nielicznych części, które podchodzą do BMW (awtowelo) i EMW. Chcąc porównać te dwa modele, to tak jak porównać iża 350 z iżem 49, dla nie wprawnego oka prawie to samo, a w rzeczywistości całkiem inne motocykle.
PS. Ceny części ehh...takie same ;(
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018   

tybusz napisał/a:
Ceny części

Tak na oko, to z 35 zł zainwestowałeś.
 
 
regers
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1434
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018   

Marek przesadziłeś, po przewertowaniu serwisu aukcyjnego, i wyliczenie średniej cen. Max 19,84zł. :razz:
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1246
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018   

Jakbyście mieli jakąś nadliczbową blaszkę osłaniającą zaczep linki przełącznika świateł, to jestem chętny.
 
 
 
hrabia_T
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 451
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Czw 01 Mar, 2018   

Hola, hola chłopaki są teraz posiadaczami motocykla zachodnioeuropejskiego a tam obowiązuje waluta Euro i oni płacą w Euro jak prawdziwi eurobiznesmeni ! A nie tak jak pospólstwo w Złotych . Trzeba mnożyć x 4 co tu wypisujecie .
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

nickeledon napisał/a:
Tak na oko, to z 35 zł zainwestowałeś.

regers napisał/a:
Marek przesadziłeś, po przewertowaniu serwisu aukcyjnego, i wyliczenie średniej cen. Max 19,84zł. :razz:

Przed Wami nic się nie ukryje :razz:
Chciałem podnieść trochę wirtualnie wartość sprzętu, ale może ostatnią modą z sejmu, jakiś słoiczek ze skromnymi datkami dla niedoinwestowanych Tybuszy, by tak na forum zorganizować :chillout:
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1246
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

A z ciekawości ile się ceni taki klakson i czy jest to NRDowski, czy np przedwojenny?
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

Nabyłem na ostatnim bazarze w Chociebużu, za 20 ojro, a tak od 40 wzwyż.
Ten jest EAW Ruchla, BOSCH różni się tylko szyldzikiem.
PS. Suchy, blaszkę mamy tylko jedna.
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
Ostatnio zmieniony przez tybusz Sob 03 Mar, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

Baran kupiony
tybusz napisał/a:
za 20 ojro
i Ty potrzebujesz
tybusz napisał/a:
jakiś słoiczek


Co mają powiedzieć właściciele Iży sprzed 51 roku?
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Posiadamy na stanie taką, już odświeżoną, prądniczkę z pierwszego roku produkcji "8/52"
EMW R35/3.

Tutaj działa jako silniczek:


Tu już jest rasową prądnicą: :letssin:


Z braku stołu pomiarowego, dalsze regulacje przewidziane na motorze... kiedyś. :)
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 196
Skąd: Malczyce
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

tybusz napisał/a:
dalsze regulacje przewidziane na motorze... kiedyś :)

A kiedy? :D
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Może prędzej, jak pewien "osioł" będzie na chodzie :D
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
Suchy


Motocykl: Iż-49
Posty: 1246
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

A gdzie regenerowaliście? Tuchola czy Cyklo? Jak Cyklo, to biorę czipsy i picie, bo będzie się działo. :thumbup:
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Jaka regeneracja?! Wystarczyło przeczyścić styki, komutator, szczotki, przepłukać łożyska, pomalować i hula jak nówka. :thumbup:
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 2834
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

tybusz napisał/a:
Wystarczyło przeczyścić styki, komutator, szczotki, przepłukać łożyska, pomalować i hula jak nówka.

Czyli nie była jeszcze nigdy, przez nikogo regenerowana. Nikt swoich niecnych paluchów nie włożył to i działa.
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 941
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

Regeneracja prądnicy ... hmm ... zależy co kto pod tym pojęciem rozumie. Picowanie to każdy potrafi zrobić (wyczyszczenie, pomalowanie, odnowienie powłok galwanicznych). Wymiana łożysk maszynowych to też nie problem. Do specjalistycznej firmy warto dać prądnicę tylko wtedy, gdy zachodzi konieczność przezwojenia, wymiany komutatora, itp. Do wymiany łożysk "iskrownikowych" też warto dać, ale tylko, gdy firma ma dedykowane przyrządy (ściągacze do bieżni wewnętrznych i zewnętrznych), inaczej lepiej samemu.
Co innego regulator - tutaj mało kto ma wiedzę i stół kontrolny. Ale założenie regulatora elektronicznego (na tym przeważnie polega "regeneracja") to też nie problem we własnym zakresie. Prawie nikt nie naprawia/regeneruje/ustawia regulatorów mechanicznych.
Pisze tutaj o prądnicach z wewnętrznym przełożeniem (jak w NSU), bardziej skomplikowanych niż zwykłe. Dla takich prostych konstrukcji jak prądnica BMW/EMW R-35 (czy Junak, czy M-72) nie warto przepłacać za "regenerację" tylko samemu podjąć się zadania.

Gorsza sprawa jest z iskrownikami, bo tutaj dochodzi profesjonalne przezwojenie cewki, namagnesowanie, ustawienie, itp. na czym wielu się nie zna lub nie ma możliwości warsztatowych. Ale to już inna historia ...

Brawo Tybusz. Dobra robota!
Parafrazując klasyka "a ile zajęło wam pomalowanie prądnicy"? ;)
_________________
Iż Planeta '63 oraz NSU 351 OSL '38, M-72 '60, Junak M10 '64, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 992
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 14 Mar, 2018   

Teraz coś dla Komara.
Wersja późniejsza z osłonką stacyjki, bez języczka mocowania oprawki.





Jedyna na Okrilli, więc przygarnęliśmy :hmm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, junak m10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna