IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
EMW R35
Autor Wiadomość
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 05 Lut, 2019   

:) "cedzak" to już historia.
Trafiło się pracować przy takim specyfiku firmy SIKA, który służy do wzmacniania konstrukcji mostowych i wszelkich stropów pod dużym obciążeniem.
Wcześniej, stężały glut kleju moczyliśmy dwa miesiące w benzynie.
Perforowane powierzchnie zbiornika, wyklejaliśmy od wewnątrz płytkami i paskami blachy, klej jest szybko wiążący, otwory "techniczne" umożliwiały małym, tybuszowym rączkom dostęp do najdalszych zakamarków.
Na deser zalaliśmy wnętrze chemią i podrzuciliśmy do piwnicy, żadne żyjątko nie miało prawa tam przeżyć :hmm:
Ogólnie bak przybrał trochę na wadze, ale dźwięczy jak dzwon :thumbup:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019   

Przyszły chromy, dużo ich nie ma w EMW, może jeszcze ramka lampy i mocowania klamek, które miałem w dobrym stanie.

Całość 3 stówki i dwa miesiące oczekiwania.
Podsumowując, piękna robota :thumbup:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019   

tybusz napisał/a:
piękna robota

I krzywa kierownica :puppyeyes:
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 16 Lut, 2019   

Żebyś widział ją wcześniej, dalej strach było prostować :hmm:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 16 Lut, 2019   

W sumie to ja mam w każdym motocyklu krzywą kierownicę, więc się nie przejmuj, jak ja :]
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Kolejny element układanki idzie na półkę :]

Parę zbliżeń charakterystycznych oznaczeń, znanych niektórym z awo turista.




_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Ale ta półka jest przeraźliwie cienka.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Bo to lichy motorek jest :shifty:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Nie to co w Iżu półka odlana finezyjnie jak wieża w T-34. :shifty:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

tybusz napisał/a:
to lichy motorek

Tak, tak, nie kryguj się tak :chillout:
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 29 Lip, 2019   

Gdzieś już pisałem, że lekko nie będzie :ehh:
Aktualnie silniczek wygląda tak:

Wcześniej było drutowanie

grzanie

jeszcze raz drutowanie

i znowu grzanie


chyba za dużo wymienialiśmy się częściami z Andrzejem ;)


Przy okazji współczesny zamiennik, łożysko 16006 w tarczy dociskowej.
Drut wrócił na śruby, to taka wewnętrzna "biżuteria" ;) o lactotilu też nie zapomniałem.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 09 Sie, 2019   

Elegancko :thumbup:
Jaki łańcuch rozrządu zastosowałeś tzn. jakiej firmy?
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 23 Sie, 2019   

Stare dobre łańcuchy z PRL są najlepsze. ;-) Tybusz, a w Ośle macie taki sam przerywacz i kowadełko jak w M10? :hmm:
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Sie, 2019   

Łańcuch maszynowy za 2 dychy. W międzyczasie trafił nam się nowy, epokowy, ale nikt już rozbierać nie będzie.

Jak widać, strzałki na zębatkach skierowane ku sobie.
Najwyższy czas zająć się skrzynią biegów. Jak wszystko co przyjeżdża ze wschodu, pomęczona okrutnie :ehh:


Miedziany klin.

Ścięty,( jakby to powiedział Gaca) wpust czułenkowy ;)

Ktoś już ją remontował, wszystkie łożyska "made in CCCP i ciekawe zegerki, nie wiem czyj to produkt :hmm:

Suchy, co do przerywacza to są takie same, będzie Bosch.
cdn.
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
awtowelo


Motocykl: BMW
Posty: 95
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

tybusz napisał/a:
Łańcuch maszynowy za 2 dychy.

Dzięki :) , ja kupiłem łańcuch "z metra" w "Agromie" i zastanawiałem się czy będzie wystarczającej jakości :hmm:
_________________
BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Lut, 2020   

Trochę wody upłynęło w pobliskiej Ślęzie, a my dalej walczymy z silnikiem. :ehh:

Było naprawdę blisko. Wrzuciliśmy w ramę, sprzęgliśmy ze skrzynią i wreszcie go usłyszeliśmy. :viva:



Niestety, w głowicy sucho jak na pustyni, zero smarowania olejowego. Kanały przestrzelone, drożne, poziom oleju dochodzi tylko do górnej krawędzi bloku, zwiększając obroty ( również wiertarką) zdecydowanie się obniża. Pompa sprawna, te same objawy mieliśmy na pożyczonej od Andrzeja. Powoli możliwe przyczyny eliminujemy.

Mamy pewne podejrzenia, ale byłaby to najgorsza dla nas wiadomość, ;
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Sob 01 Lut, 2020   

A moze to wina oleju?
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Nie 02 Lut, 2020   

Smarowanie na głowicę idzie po zewnętrznej stronie panewki wałka rozrządu. Czy była wymieniana i panewka ma kanał po zewnątrz? Widziałem już takie przypadki, że ktoś udoskonalił panewkę skutecznie likwidując smarowanie na głowicę.
 
 
 
hary048


Motocykl: Iż-49
Posty: 67
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 03 Lut, 2020   

Witam.
Miałem identyczną sytuację w swoim R 35 , przyczyną były luty na rurce a przy tej części którą się wkręca w blok luty zatkały rurkę i był brak przepływu oleju.
Pozdrawiam.
_________________
Hary048
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 03 Lut, 2020   

Takim to ustrojstwem napędzaliśmy pompę. Z marnym wynikiem. :ermm:

Dzięki za zainteresowanie problemem, ale chyba już zdiagnozowaliśmy przyczynę słabego ciśnienia oleju. Tak wyglądała przed remontem, tuleja wału:

Tak powinna wyglądać (sorry zdjęcie zdjęcia):

Taką mamy po remoncie: :(

Zamiast podawać olej sekwencyjnie na wał, szło nieprzerwanym strumieniem na wał i rozrząd.
Co się będzie przeciskać na głowicę, skoro może wcześniej i na luzie? :/

Pewnie fachman, podobnie jak my, sugerował się wyżłobieniem zrobionym przez szczątki łańcuszka i go powielił.

PS. Andrzeju, nie korci Cię? :mrgreen:
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna