IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 18 Cze, 2018   

https://www.old-motorcycl...k_M10_-_M07.pdf

Generalnie są wały z krótkim czopem i długim. Jak masz z długim, czyli pod amortyzator zrywu, to na czop idzie na sztywno podkładka z falbanką, na tą falbankę idzie zebatka z falbanką a na górę sprężyna, żeby w razie wibracji zebatka się ruszała na falbance. Ale proponuję stronę Jacota i forum SFM, tam sprawa była opisywana zyylion razy. Kwestia dystansu tej zębatki też zależy od wysokości bieżni łożyska. Np ja mam krótki czop, łożysko kulkowe, na to idzie podkładka dystansująca ok 4 mm, która sam wykonałem ze starej bieżni, albo zębatki, na to u mnie idzie zębatka która jest na sztywno dokręcona do wału.
 
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Pon 18 Cze, 2018   

A co to zatem jest nr 33 i 34 na zdjęciu w katalogu? A ta podkładka falbanką to już całkiem mnie zdezorienrowałeś. Tego to na bank nie ma w katalogu.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 18 Cze, 2018   

Trochę odwrotnie napisałem, bo ja mam inaczej. 36 z falbaną dociska zębatkę. 33 i 34 nie wiem nic ponad to co napisane w katalogu. 33 nie zawsze się stosowało, bo już był simmering, a 34 to chyba dystans 4 mm łożysko- zębatka. Ale poczytaj dobrze forum SFM, tam wszytko już było. A ja nigdy nie miałem długiego wału. Ale najprościej, - najpierw osadź wał w łożyskach, luz poosiowy powinien być chyba 0,1-0,2, a potem się będziesz martwił, czy dawać dystans, czy nie, czy kupować wyższą zebatkę czy nie- byle by była w jednej linii ze sprzegłem i tyle .
 
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Kameraden.
Trochę siadłem do Junaka i taką mam zagwozdkę na zdjęciu widać zaznaczyłem oś odmy. Czy ona powinna byc czymś zaślepiona ?Widziałem na zdjęciach u Jarcoo ze u niego to wygląda troche inaczej niż u mnie np.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

To może być oś koła z odmą w pokrywie rozrządu. Późniejsze M10 miał wyjście na koło łańcuchowe.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Tuftufek napisał/a:
To może być oś koła z odmą

To jest oś koła z odmą :)
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1779
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Nie zaślepiaj, to kanał odmy który u Ciebie idzie w deklu i wyjście jest na dół.
 
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

To wychodzi, ze mam niewłaściwy dekiel. Bo nie mam dekla z kanałem to raz a dwa i tak idzie rurka od odmy na łańcuch napędowy.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Tak ma być u Ciebie https://www.google.pl/sea...dz31i0g9nqZVLM:
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

No nie bo u mnie jest tak

Czyli muszę dopasować do tego pokrywę silnika. Czy ktoś ma może zdjęcie takowej?
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

https://www.google.pl/sea...sAT28h98nRzFlM:
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

hrabia_T napisał/a:
No nie bo u mnie jest tak

To nic nie znaczy. Kartery masz z odmą czy bez? Bo może będziesz teraz miał podwójny zawór oddechowy :grin:

[ Dodano: Wto 19 Cze, 2018 ]
W sumie to nic złego, będzie się po prostu lać ze wszystkich stron :rotfl:
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Kartery mam z odmą ciul na razie skladam dekle zawsze moge zmienic.
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
Tuftufek


Motocykl: AWO T
Posty: 103
Skąd: Pińczów
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Musisz zaślepić oś.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 20 Cze, 2018   

hrabia_T napisał/a:
ciul na razie skladam

Nie tak szybko, sprawdź czy aby na pewno ośka koła napędu prądnicy jest przelotowa.
Potem lepiej:
Tuftufek napisał/a:
zaślepić oś.

PS. Na koniec poprawnie ustaw fazę otwierania odmy. :D
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Sro 20 Cze, 2018   

Marek, wszystko się zgadza jest przelot odmy na łańcuch. Odma ustawiona na znaki a jak wał jest na dole to się otwiera Z Odmy mogę napisać doktorat .

Teraz wyszedł inny problem. Na wałku głównym pomiędzy trybem biegu 1 i 2 powinien być druciany pierścień, który podobno jest niezbędny. Czy ktoś wie gdzie takie coś można dostać? To straszna duperela... :ehh:
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
tybusz
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1153
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 20 Cze, 2018   

Takie cóś ?
http://www.skuterdebica.h...?p=junak&str=12
_________________
ИЖ-49 z 1956, Junak M10
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

hrabia_T napisał/a:
Z Odmy mogę napisać doktorat .

To powinieneś zdawać sobie sprawę profesorze :] , że w takiej konfiguracji ta odma nie będzie działać poprawnie.
 
 
hrabia_T


Motocykl: Iż-49
Posty: 485
Skąd: Nowa Marchia
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

Irek tak na stronie skutera jest ten pierścień za całą złotówkę
Dodatkowo jest tam coś takiego: http://www.skuterdebica.h...lay.php?id=4708
Pierścień oporowy skrzyni biegów Gdzie go się stosuje ?

Marek czy masz na myśli teorię o przestawieniu ustawienia odmy o ok 2 ząbki ?
_________________
ИЖ-49 '57
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3822
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 21 Cze, 2018   

hrabia_T napisał/a:
czy masz na myśli teorię o przestawieniu ustawienia odmy o ok 2 ząbki?

Możesz przestawiać i o cztery, a to i tak nie zmieni faktu, że przekrój odmy jest za mały.
Tak jak Michał już nadmieniał, jak nie masz wczesnej pokrywy z odmą, to lepiej zaślepić otwór na ośce, bo inaczej będzie wdmuchiwało gazy z powrotem do silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna