W sobotę po awarii Siwego Iża znalazłem alternatywne rozwiązanie na zerwany gwint zamiast ogólnie stosowanych redukcji. A mianowicie świecę z gwintem 18 mm od starych fordów, NGK APR6FS.
Świeca jest na standardowy klucz 21, więc nie trzeba wozić jakiegoś dodatkowego. Ma tylko inne uszczelnienie, bo nie jest na płasko z podkładką jak w standardzie tylko stożkowe. I jest trochę cieplejsza niż ta od malucha, ale cześć użytkowników na takiej wartości cieplnej też jeździ.
Robiłem tym gwint w Audi. Trzyma od 1,5 roku , +/- 15 tys. km. Dla pewności przy wkręcaniu sprężynki użyłem dwuskładnikowego kleju do metalu o odporności na temperaturę do 350 stopni. Świeca już była ze 2 razy wykręcana.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach