Biorąc instrukcję Iża 56 do ręki na 1. stronie napisane jest, że instrukcją dotyczy Iża 56 i Iża 56K. Z opisu zawartego w środku domyślam się, że K jest od dwuosobowej kanapy. Do tej pory myślałem, że dwuosobowa kanapa to wyznacznik Planety więc proszę Was o pomoc.
Dziękuję serdecznie. Właśnie się dowiedziałem, że jestem szczęśliwym posiadaczem wersji K
Podrążę jeszcze trochę temat. W instrukcji jest pokazany motocykl z dwuosobową kanapą. Pod nim widnieje podpis Iż 56. Do tej pory myślałem, że podstawowym rozróżnienie pomiedzy 56 a Planetą jest kanapa dwuosobowa w stosunku do siodła i kanapy pasażera. Podpowiedzcie proszę jak to właściwie jest.
Jeszcze jedna sprawa: Iż 56 kontra Iż 350. Czy to są oddzielne modele Iża czy zmienna nomenklatura (np. Iż 350 z 56r.)?
O, tu juz różnica jest fundamentalna. Iż 350 to w zasadzie zerżnięta żywcem z DKW wersja niemieckiej maszyny. Ruscy wywieźli do Iżewska praktycznie cała fabrykę z okupowanej strefy wraz ze schwytanym personelem. Modernizując troche i dostosowując do swoich warunków. Następcą 350-tki był Iż 49. Iż 56 to kolejna modyfikacja. Silnik by jeszcze dość podobny (ale tylko podobny) ale cała reszta uległa przebudowie. Motor zmienił sie z wersji wojenno-terenowej w szosową. To tak w dużym skrócie. Szczegóły znajdziesz bez trudu na forum.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Wszystko wydaje się być zrozumiałe. Pozostaje tylko pytanie dlaczego mając Iża 56K w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane, że jest to Iż 350 z 57r? Poszukam jeszcze na forum, może numery ramy mi coś powiedzą.
tym wpisem w dowodzie się nie przejmuj, błąd urzędnika dla którego iz 350 i iż 56 z pojemnością 350 to jedno i to samo. Ja mam w cepiku dopuszczalną masę całkowitą 1300 kg (iż 56), skąd te dane?... nie wiem.
Ostatnio zmieniony przez tomaszek_le Pon 28 Maj, 2018, w całości zmieniany 1 raz
Tak naprawdę rzeczoznawcą danego typu pojazdu staje się użytkownik po kilku (kilkunastu) latach użytkowania.
Specjaliści od wszystkiego zazwyczaj tylko wmawiają niedoświadczonemu, nowemu użytkownikowi (właścicielowi) wierutne bzdury. Choć i nie zawsze. Czasem trafiają się prawdziwi pasjonaci którzy naprawdę potrafią zaskoczyć posiadaną wiedzą.
Tak więc jeśli chcesz naprawdę poznać posiadany pojazd, jego wady i zalety, to drogi do tego masz dwie:
Pierwszą jest mozolne zdobywanie doświadczenia i wiedzy poprzez własne, osobiste i często będące wynikiem wielu błędów doświadczenia.
Drugim natomiast jest zdobycie wiedzy dzięki osobom które punkt pierwszy przerobiły osobiście.
Tu właśnie trafiłeś w miejsce gdzie tych "drugich" jest zdecydowanie więcej.
Sergiusz wydrukuj sobie tą opinie i pokaż temu swojemu, niech przepisze dane motocykla takie jakie powinny być, a nie powiela bzdury z dowodu rejestracyjnego.
Jak już bierze te 300 zł lub więcej to mógłby się chociaż wysilić i poszukać właściwych danych motocykla, a nie powielać bzdury z dowodu rejestracyjnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach