IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Victoria KR 25 Aero & KR 26
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 30 Sty, 2019   Victoria KR 25 Aero & KR 26

Obrodziło w tym roku prawdziwkami. Dopiero co w weekend wjechało RT 250 H

To dziś na dokładkę dwie pannice :mrgreen:

Victoria KR 25 Aero z 1950 roku i KR 26 z 1953.

Piękne.

Będę chyba walczył, aby została w oryginalnym malowaniu.



Ale ten temat wróci na tapetę nie wcześniej niż za pół roku...
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 46
Skąd: Limanowa
Wysłany: Sro 30 Sty, 2019   

widzę że choroba postępuje :lmao:
ładne te Pannice.. ale widzę że powiedzenie mojego kolegi się sprawdza - "kto raz rozbierze jakiś niemiecki sprzęt ten już nie chce dłubać ruskich angielskich i francuskich" :)
Dlaczego każesz czekać z nowym sezonem serialu pod tytułem ekspresowa renowacja aż tak długo?
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 31 Sty, 2019   

kajot858 napisał/a:
Dlaczego każesz czekać

Kolejka jest i parędziesiąt innych powodów, a tak na marginesie to Victorie przyjechały z Limanowej :]
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 46
Skąd: Limanowa
Wysłany: Czw 31 Sty, 2019   

granatową kojarzę z ogłoszeń :thumbup:
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 480
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Czw 31 Sty, 2019   

Marek ,w końcu Cię z roboty wyjebią ;)
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   

motolis napisał/a:
w końcu Cię z roboty wy...


Przyjdzie mi zostać niebieskim ptakiem i płytki wykładać :D
 
 
motolis


Motocykl: Iż-56
Posty: 480
Skąd: Szwecja k.Wałcza
Wysłany: Nie 03 Lut, 2019   

Jak coś ,bezrobotny glazurnik szuka pomocnika :hihi:
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   

motolis napisał/a:
szuka pomocnika

Kurczaczki, ale Gibon jest tańszy. Nic nie bierze i jeszcze piwo stawia, mnie nie stać :D
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 46
Skąd: Limanowa
Wysłany: Czw 14 Mar, 2019   

nickeledon jak tam sytuacja u Ciebie na froncie?? Victoria czyli zwycięstwo już blisko czy narazie zawieszenie broni? :)
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Jeszcze chwila cierpliwości, na razie muszę znaleźć na to koncept :)
 
 
Szwagier


Motocykl: DKW
Posty: 18
Skąd: Słupsk-Bochum
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Kojot kupiles w koncu rury NZ czy iz,owe :lmao:
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 46
Skąd: Limanowa
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Od początku szukam do iża tylko myślałem że pasują zamiennie z NZ350.
Teraz ćwiczę jeszcze inną ścieżkę-prostowanie oryginalnych ale nie wiem jak wyjdzie z chromem.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 14 Cze, 2019   

No to zaczynamy zabawę. Na pierwszy ogień idzie KR 25 Aero z 1950 roku.






I po dwugodzinnym wysokociśnieniowym prysznicu. Oj zapuszczona była ta pannica.







Plan jest taki, aby poddać to tylko zabiegom konserwatorskim, zrobić pod względem mechanicznym i zachować z oryginału ile tylko się da. Zastanawiam się jak będą wyglądały nowe chromy i ocynki w tej konfiguracji i czy na przykład uzupełniać duże ubytki lakieru.
Wszelkie porady z zakresu wiedzy konserwatorskiej mile widziane, zanim zdążę coś popsuć. Czas na myślenie jest do po Pikniku :)
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 14 Cze, 2019   

No nareszcie!!! Już chciałem się upominać o kolejny sezon serialu Markowych renowacji:) I nareszcie jest:) Co rano przed pracą lektura obowiązkowa:)
_________________
IFA BK350
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 10 Lip, 2019   

andryś napisał/a:
Co rano przed pracą

Nie za dużo żądasz aby :wht:

Przyszedł czas, aby zajrzeć panience pod sukienkę.


I po wymontowaniu silnika dokończyć etap higieniczny.

Pomału i z wielkim pietyzmem kombinuję jak odświeżyć powłoki lakiernicze. Duży brud z baku usuwałem za pomocą papieru wodnego 3000 już wielokrotnie używanego, to prawie tak jakby gładzić gazetą.


Zamówiłem super-hiper pasty polerskie o różnych stopniach ścieralności i będę próbował wydobyć coś jeszcze więcej.

Ćwiartka na stole.


A w ćwiarteczce tłok z deflektorem. Niestety przymarzł.

A więc nafta i namaczanie.

Po dniach dwóch puściło :mrgreen:

Elektrownia jak nówka.


Wirnik z kołem zamachowym.
 
 
kajot858


Motocykl: Iż-49
Posty: 46
Skąd: Limanowa
Wysłany: Sro 10 Lip, 2019   

Masz pomysł jak zabezpieczyć blachy na których już pojawiła się korozja? będziesz czyścił całość a później bezbarwny czy jest na to jakiś inny sposób?

Przy okazji tutaj masz jeszcze jednego członka rodziny - tym razem maleństwo.
https://www.olx.pl/oferta...html#b2dc40c73a
jeśli się nie mylę to z tego samego domu z którego przywiozłeś starsze siostry
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 11 Lip, 2019   

kajot858 napisał/a:
Masz pomysł jak zabezpieczyć blachy na których już pojawiła się korozja? będziesz czyścił całość a później bezbarwny czy jest na to jakiś inny sposób?

Na rdzę która pozostanie, czy ubytki powłoki lakierniczej pójdzie fertan lub inny ant-rust i ewentualne uzupełnienie lakieru. Lakierem bezbarwnym, choć był też i taki pomysł, nie będę tego wszystkiego przykrywał, bo to jednak odejście od oryginalnej struktury, na sam koniec pójdą twarde woski.
 
 
rastuch


Motocykl: MZ
Posty: 158
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: Pią 12 Lip, 2019   

Asekuracyjnie można by po fertanie dać Corizon



Corizon jest reaktywną farbą antykorozyjną która reaguje chemicznie z metalem tworząc powłokę przyczepną do podłoża, wytrzymałą mechanicznie, odporną na działanie wody morskiej, benzyny i olejów mineralnych.
Corizon jest zawiesiną pigmentów i wypełniaczy w roztworze żywic syntetycznych w mieszaninie rozpuszczalników organicznych z dodatkiem składników reaktywnych.
Farba stosowana jest do zabezpieczania niedokładnie oczyszczonych z produktów korozji powierzchni stalowych, żeliwnych i aluminiowych pod emalie akrylowe, renowacyjne, farby: ftalowe, olejne, poliwinylowe, chlorokauczukowe oraz masy bitumiczne.
Powierzchnia metalu przed nałożeniem farby musi być oczyszczona od luźno z nią związanych produktów korozji i dokładnie odtłuszczona.




Ja ostatnio stosowałem na elementy ramy kampera, uprzednio wyczyszczone z rdzy :thumbup:
_________________
[MZ ES 250/2] [IWL BERLIN] [NSU 201 ZDB] [MZ ES 250/1] + inne
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3345
Skąd: Słupsk
Wysłany: Czw 01 Sie, 2019   

Na czym to skończyliśmy? A na silniku, więc za pomocą wysokospecjalistycznego oprzyrządowania udało mi się ściągnąć wirnik nie uszkadzając go.

Aby było ciekawiej, wirnik jest osadzony na kole zamachowym.

Który to zespół razem waży prawie 4 kg, dodaję tę uwagę kierując mój wzrok w stronę kolegów Awokowców których wały pokonuje koło magnesowe od CDI, ważące niecałe kilo :D

Układ wyprzęgania, niezwykle prosty i trwały. Podobne rozwiązanie od lat 70 zaczęto stosować w angielskich motocyklach, 20 lat różnicy :)


Wskaźnik załączonego biegu, w późniejszych latach Japończycy skopiowali to rozwiązanie i umieścili wyświetlacz obok zegarów :chillout:

To jest rok 1950, a obydwa wałki, zmieniacza biegów i startera są uszczelnione!


Jak zapewne pamiętacie tłok był zastały, ale udało się bez strat ściągnąć cylinder.

Tłok z deflektorem i oknami jak w budynku wielorodzinnym.

I częsta bolączka dwutaktów, widać że też kiedyś przytył w sposób niekontrolowany.

Ta świeca daje pojęcie w jakim ostatnio okresie był użytkowany ten motocykl.

I cylinder, ale zaraz gdzie kanały płuczne?

Koszmarny sen formierza w odlewni.

Idąc dalej, automat zmiany biegów.

A pod nim ukryta dodatkowa śruba pokrywy sprzęgłowej, oj nieładnie, nieładnie.

Po otwarciu silnika zaskoczenie, sprzęgło nowe. No dobra myślę sobie, ktoś już zdążył wymienić tarcze, ale nie pojeździł.


Ale tu wszystko wygląda dziewiczo :O


Łożyska rolkowe wału toczą się bezpośrednio po czopach, tak jak w DKW NZ, już miałem czarne myśli.

Ale i tu po oczyszczeniu miłe zaskoczenie, prawie nie ma śladów użytkowania, nawet nie piszę "zużycia".


Wszędzie gdzie nie dotarła wilgoć części są w stanie idealnym, skrzynia biegów również, ale nie pokażę teraz bo gdzieś zdjęcia pożarło.
Szczęki hamulcowe, chyba ktoś się bał naciskać dźwignie.

Koła jak przystało na rok '50 toczą się na łożyskach konusowych, również w stanie perfekcyjnym.

Koproducent.

Typowy zaplot 6/2

W tym motocyklu wszystkie śrubki, pomimo występowania w niektórych miejscach znacznej korozji odkręcają się jakby były nasmarowane.

Kierownica dwuczęściowa, jak ktoś ma którąś rączkę krótszą to może sobie skompensować ;D

Górna półka fabrycznie była najpierw chromowana, a później malowana poza końcami gdzie wchodzą golenie.

Przednie zawieszenie ktoś sobie podmalował na czarno :X


Na szczęście przy użyciu specjalnych rozpuszczalników udaje się zdjąć zewnętrzną powłokę nie uszkadzając oryginalnego lakieru.

Po wyjęciu rur teleskopów, tak jak i w pozostałych przypadkach oczom mym ukazał się widok części które wystarczy tylko umyć!

Miejsca do których dotarła wilgoć, pod chorągiewkami, nie ma znaczenia w eksploatacji.

Oryginalne, fabryczne śruby imbusowe!

I jeszcze taki widok.
Ostatnio zmieniony przez nickeledon Pią 02 Sie, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andryś


Motocykl: IFA
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 02 Sie, 2019   

Ale szczęście!!! Piękny stan, nie mogę się doczekać jak ja usłyszę:) :thumbup:
_________________
IFA BK350
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Victoria
Hrubesch Hyde Park 4 Pią 12 Kwi, 2013
Hrubesch
Brak nowych postów Victoria KR 35
1930
VictoriaKR35 Pozostałe 9 Pon 11 Sty, 2016
nickeledon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna