IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
HD WLA42
Autor Wiadomość
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3542
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

skrzydlaty napisał/a:
Zdolności penetracyjne 'zielonego' są zdumiewające

Dlatego zaleciłem
Marek napisał/a:
smar półpłynny

aby nie wyglądało jak kiedyś w moim francuzie :)
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 11 Sty, 2021   

Po tej lekturze już mi wycieki nie przeszkadzają..., i tak będzie to egzemplarz po przejściach więc utytłany olejem tu i ówdzie nie będzie raził czystością. Będę szukał jakiegoś gęstego oleju, poczytam o tym hipolu 85w140.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 23 Sty, 2021   

Cylindry z biżuterią wyjeżdżają w daleką podróż, musiałem sporządzić sobie solidne pudełko.


 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3542
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 23 Sty, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
wyjeżdżają w daleką podróż,

Na front? :)
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 23 Sty, 2021   

tucholski front robót
wszystko musi być w jednym fasonie
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 06 Lut, 2021   

Zakupiłem kolejny element o zoologiczo-warzywnej nazwie. Pod grubą skorupą stwardniałego smaru i brudu (poprzedni właściciel nader obficie i często napełniał kalamitkę) nie wyglądało to obiecująco.


Ale jak to umyłem okazało się, że część jest w zaskakująco dobrym stanie, brak luzów na tulejach no i dużo ładnie zachowanej oryginalnej farby.


Raczej nie była nigdy wcześniej rozkręcana więc poczułem się jak archeolog. Teraz przesmarować i na skrzynię.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 07 Mar, 2021   

Macie jakiś bezpieczny sposób na prostowanie lekko skrzywionych żeberek aluminiowych. Jak nie warto lub ryzyko pęknięcia to zostawię tak jak jest, ale jak można to jakoś zrobić to poproszę o wskazówki.


 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 155
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

zamocować głowicę - np. przykręcić do jakiejś podstawy.
nagrzać palnikiem - wystarczy na p-butan - grzać po całości, żeby głowica lekko dymiła/parowała.
używając płaskiego szmela, który wejdzie w przestrzeń i będzie napierał możliwie szeroką powierzchnią, gniemy z wyczuciem.
aluminum musi być gorące, jeśli w trakcie zabiegu lekko przestygnie - grzejemy znowu.
jak za słabo nagrzejesz - złamiesz;
jak z mocno - możesz upalilć żeberko - dlatego grzać po całości.
jeśli są pęknięcia i korozja, pewnie i tak ułamiesz, coby nie robić.
U ciebie widać, że jest szansa powodzenia.
 
 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 208
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

Stary sposób prostowania klamek aluminiowych i aluminium to smarowanie mydlem elementow i grzanie palnikiem. Gdy jest odpowiedni kolor czyli temperatura mozna giąć bez strachu. W zależnosci od temperatury kolor mydla sie zmienia dzieki czemu mozna kontrolować proces.
Osobiscie tego nie robilem tylko wiele razy zlecalem to sąsiadowi, staremu majstrowi. Jesli chcesz to ci dam do niego nr telefonu.
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
kajot858
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 65
Skąd: Limanowa
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

słyszałem jeszcze o metodzie sprawdzania temperatury nagrzanego aluminium za pomocą kawałka cyny lutowniczej. Jeśli po przyłożeniu cyny do prostowanego kawałka cyna się topi to znak że temperatura jest odpowiednia.
Zastanawiam się tylko czy to nie aby za niska temp. do prostowania aluminium? - prośba do fachowców żeby potwierdzili lub obalili tą metodę.
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

Zamierzam to grzać opalarką elektryczną, będę mierzył temp. pirometrem tylko do jakiej mam nagrzewać całość?
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1548
Skąd: Wołów
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

Opalarka ma za mało mocy, palnik jedynie.
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 08 Mar, 2021   

Dziękuję za dobre rady, spróbuję na jakimś kawałku aluminium na początek.
 
 
Komar


Motocykl: DKW
Posty: 208
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 29 Mar, 2021   

W WLA o
_________________
"..wolność i przestrzeń niczym nieograniczona.."
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 29 Mar, 2021   

Dziś dotarł filtr. W filtrze pełno owsa, chyba jakieś myszy mieszkały wewnątrz do niedawna.





i opaski nos do węża, jeszcze w kosmolinie
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 06 Kwi, 2021   

Dziś przyszła skrzynka z cylindrami. Teraz reklamuję porządnego rzemieślnika. Wszystko wg mnie super wykonane, cena nie zwala z nóg, termin jak dla mnie dobry. Remont cylindrów wykonał Jarosław Stybaniewicz z Bladowa zakład STYBA classic bike doctor. Dodam, że nie prosiłem o uzupełnianie połamanych żeber i malowanie.






 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3542
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 06 Kwi, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
Teraz reklamuję porządnego rzemieślnika

Patrzcie, jeszcze nie pojeździł a już chwali. Widziałem ostatnio ten złom :mrgreen:
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

nickeledon napisał/a:
Widziałem ostatnio ten złom :mrgreen:

I jak oceniasz? Jeszcze mam wał do złożenia, kurczę żałuję że wszystkiego na raz nie wysłałem ale nic, trzeba cierpliwie do przodu.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3542
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
I jak oceniasz?

Ale co tu oceniać? Jarek jest dokładnym gościem, więc wszystkie pasowania są zrobione poprawnie i chyba już się wyleczył z ciasnych tolerancji także pod tym względem na pewno nie ma się co czepiać. Kiedyś tylko tulejowanie sprawiało problemy, bo tuleja lubiła się odkształcać i zaciskać tłok, ale podobno to już zamierzchłe czasy. Założysz, uruchomisz, dasz w palnik to się okaże ;)
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 260
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2021   

pasowanie tłoka mam na 0.04, ale nie dyskutuję z tym bo sami nie wiem do dziś jakie producent zaleca
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna