robił w tym samym czasie co twoje cylindry od HD moje od Dykty. Nawet się nie zająknął na wielkość luzu, a włoski producent tłoków wymaga 0,08 mm i to nawet pomimo zastosowania powłoki antyzatarciowej na płaszczu tłoka. Producent, czyli niemiecki Auto Union robił z tolerancją na poziomie 0,05 mm, ale to było 70 lat temu
Dla informacji i ku przemyśleniom średnica tłoka to 63,50 mm
Ja mu nie mówiłem jaki luz ma być, sam się dowiadywał. Nikt nie pytał to ja nie szukałem. Mówił , że człowiek który całe życie wlki robił taki właśnie stosowął luz i on też. Ja muszę komuś zaufać. Dzisiaj to pomierzę dokładnie i napisze co i jak. Tłoki mam oryginalne hd johnson & johnson.
Nawet bardzo zyczliwie, lubie Jarka choc tylko z kontaktow wirtualnych - w koncu sam jestem o wiele wiekszy dziaders od niego.
Ciezko dopasowywac luzy miedzy cylindrem i tlokiem sprzed 2 wojny do obecnych warunkow, bo nie znamy skladu stopow uzywanych do odlewania owczesnych tlokow. Juz po wojnie Triumph uzywal co najmniej 2ch rodzajow stopow, jeden z nich o wiele mniej rozszerzalny od drugiego, wiec w latach 50 tych przez kilka klat luzy byly mniejsze a potem wrocily do duzych 0.1 mm i wiecej. Obecne luzy trzeba dopasowac do obecnie robionych tlokow, ale 0.04 mm to strasznie ciasno. No i trzeba b.dobrze znac swoje maszyny zeby taki luz uzyskac. Najlepiej jeszcze raz zapytac Jarka co tam wykombinowal.
Albo sprawdzic kto wyprodukowal tloki i jakie luzy poleca.
poszukałem w tym co mam i znalazłem to. Gówno widać, nie mogę w lepszej jakości załączyć ale piszą:
Piston should be .001" to .002"smaller than cylinder
dla każdego z tłoków oznaczonych od .010" do .070". Wynika z tego, że to 0,025 do 0,05 mm.
???
mam opisane średnice tłoków, front 69,67
tył 69,70
tu też potwierdzenie
Ostatnio zmieniony przez tomaszek_le Pią 16 Kwi, 2021, w całości zmieniany 2 razy
Jak można lubić tę zrzędę ale przynajmniej ja nie jestem dziadersem i nawet się nie zanosi abym miał być
tomaszek_le napisał/a:
Wynika z tego, że to 0,025 do 0,05 mm.
???
W sumie to może być i 0,01 bo to wszystko zależy jeszcze od kształtu i wymiarów tłoka. Jeżeli możesz to zmierz tłok na dole płaszcza i w górnej części pierścieniowej, zobaczymy ile tam ma luzu.
nie mam takiego mikrometru niestety. Suwmiarką to już widać, że są owalizowane (to mówil też Jarek).
szerokość:
- przy pierścieniach (w osi sworznia) 69,09
- na dole płaszcza (w osi sworznia) 68,99
analogicznie prostopadle do osi sworznia
- 69,09
- 69,71 i jeżeli moja suwmiarka ma błąd 0.01 lub za słabo ją zacisnąłem to może być to maksymalna średnica tłoka opisana przez Jarka na denku (69,70)
[ Dodano: Czw 08 Kwi, 2021 ]
czyli mam minimum 0,65 przy pierścieniach i 0,04 na samym dole płaszcza w grubości tłoka mierzonej prostopadle do sworznia. Czy dobrze myślę?
Nie może być inaczej. Z twoich pomiarów wychodzi, że owalizacja i zbieżność tłoka są bardzo duże, max. luz w granicach 0,65 mm to tłumaczy takie "ciasne" pasowanie. W przypadku DKW I BSA ten parametr jest poniżej 0,30 mm i dlatego też pasowanie jest na poziomie 0,07 -0,08 mm. Prościej mówiąc ja mam tłoki bardziej walcowe, ty stożkowe a w twoim przypadku duża zbieżność i owalizacja kompensuje rozszerzalność cieplną.
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 2021 ]
PS czyli będzie Gut
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 2021 ]
PS2 jednakże tak duża zbieżność tłoka powoduje ukosowanie tłoka w cylindrze i nierównoległe doleganie pierścieni do gładzi, więc zanim dasz mu w palnik pierw go rozgrzej
Podczas gdy mój silnik przechodzi katusze remontowe ja dla odstresowania postanowiłem zregenerować (czytaj wymienić uszkodzone na nowe elementy) przerywacz. Wydaje się przekombinowany w porównaniu do iżowego. Tu Amerykanie na pewno nie skopiowali Niemców.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach