Motocykl: Iż-49
Posty: 397 Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020
Sprawdź jeszcze light speed teem, polski sklep z częściami do Anglików, mieli oryginalne amperomierze Lucasa, kupowałem od nich. Jaki amperomierz: najlepiej przeanalizuj katalog do twojego Nortona, ewentualnie z drugiej strony: niektóre katalogi Lucasa zawierały informacje w jakich sprzętach były montowane. Przeszukaj stronkę Bright Spark magnetos (jakoś tak). Ewentualnie odczytaj moc zamontowanej prądnicy, podziel przez napięcie w instalacji- 6V/12 jak uwazasz- i będziesz miał zakres amperazu jaki potrzebujesz.a
Ja bym instalacje przywrócił na 6V, ale to moje osobiste zdanie. Żarówki możliwe że masz typu BPF British pre-focus, widziałem gdzieś w polskim sklepie internetowym z częściami do traktorow prod. Lucas
_________________ Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
Ostatnio zmieniony przez sztyga20 Wto 03 Mar, 2020, w całości zmieniany 2 razy
Jak masz wątpliwości co do swojej prądnicy, możesz wziąć regulator i prądnicę i podjechać do mnie (Lublin) sprawdzimy ją na stole probierczym, co sobą reprezentuje. Grzebałem w tych prądach więc może w czymś pomogę.
Motocykl: Iż-49
Posty: 397 Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020
Jeszcze co do 12V - często "konwersje" robiło się zmieniając nastawy regulatora, w instalacji jest co prawda 12V ale tylko jak masz średnie-wysokie obroty silnika, moim zdaniem bez sensu, druga opcja jest taka, że masz przewinięty wirnik lub jakąś późniejsza 12V wersja prądnicy (o ile takie byly, bo z tego co pamiętam to 12V pojawiło się równo a alternatorem) wtedy pozostanie przy 12V jest sensowne.
Do czego służy tu amperomierz? Pytam dlatego że jestem elektrykiem, wiem oczywiście do czego służy amperomierz ale w samochodach zwykle nie ma takiego czegoś, jedynie w warszawie, którą kiedyś jeździłem było coś w tym rodzaju i służyło do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora. Stąd pytanie - co mierzy w tym przypadku ten amperomierz?
_________________ ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
Do czego służy tu amperomierz? ... służyło do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora. Stąd pytanie - co mierzy w tym przypadku ten amperomierz?
Sam sobie odpowiedziałeś
mzim napisał/a:
... służy (ło) do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora.
skrzydlaty, w takim razie nie ma możliwości odpowiedzieć jaki ma być zakres amperomierza. W każdym razie nie taki jak prąd wynikający z mocy prądnicy (choć taki będzie na pewno bezpieczny, bo więcej raczej nie popłynie) ani z wartości prądów odbiorników (lampy, sygnał itp.) bo nie to mierzy.
_________________ ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
Z amperomierza w takim starym rupciu możemy odczytać kilka informacji. Pokazuje on nam mianowicie poziom naładowania akumulatora, sprawność prądnicy, bilans prądowy i ostrzega przed występowaniem zwarcia w instalacji wcześniej niż bezpiecznik. Zakres wskazań takiego amperomierza powinien być większy niż maksymalny prąd ładowania. Dokładność pomiaru ma tu drugorzędne znaczenie.
Piękny komplet gratulacje , szukaj oryginalnego uszkodzonego ampermetra i nawiń cewkę od nowa , te repliki kłują w oczy , tu by się przydał taki umęczony z mosiężną ramką .
Rozpoczynam inwentaryzację motocykla z jednoczesną rozbiórką w celu położenia nowego lakieru. W sumie nie jest źle. Naprawy blacharskiej będzie potrzebował tylni błotnik.
Zabrałem się za wyciągnięcie skrzyni i silnika. Niestety nie wiem jak odkręcić nakrętkę zębatki z wału korbowego. Jaki jest tam gwint. Prawy czy lewy. Jak zablokować obracanie się wału podczas odkręcania nakrętki.
mobydick, dzięki za informację. Pozwól, że wkleję tłumaczenie po polsku. Zostanie dla potomnych.
Normalny prawy gwint, również sprzęgło. Koło zębate skrzyni biegów, to lewy gwint.
Już odkręciłem. Poszło bez problemów. Muszę jeszcze zdjąć koło zdawcze. Niestety bez ściągacza się nie obędzie.
Nie rób takich rzeczy w angliku , to się zawsze zemści , ściągnij serwisówki , ktoś na pewno ma narzędzia lub ich repliki czy rysunki , to jest zupełnie inny świat
[ Dodano: Sob 14 Mar, 2020 ]
A te narzędzia , ściągacze do zębatek , iskrowników kosztują grosze .
[ Dodano: Sob 14 Mar, 2020 ]
Uważaj na układ smarowania , gdzieś może być tajemniczy zaworek zwrotny z małą kuleczką , jak ją zgubisz będzie problem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach