IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

Jeżeli okaże się, że instalacja jest 12V, to który amperomierz polecacie:



I jeszcze jedno pytanie. Jaki akumulator zakupić? Czy 4.0 Ah wystarczy?
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

Sprawdź jeszcze light speed teem, polski sklep z częściami do Anglików, mieli oryginalne amperomierze Lucasa, kupowałem od nich. Jaki amperomierz: najlepiej przeanalizuj katalog do twojego Nortona, ewentualnie z drugiej strony: niektóre katalogi Lucasa zawierały informacje w jakich sprzętach były montowane. Przeszukaj stronkę Bright Spark magnetos (jakoś tak). Ewentualnie odczytaj moc zamontowanej prądnicy, podziel przez napięcie w instalacji- 6V/12 jak uwazasz- i będziesz miał zakres amperazu jaki potrzebujesz.a
Ja bym instalacje przywrócił na 6V, ale to moje osobiste zdanie. Żarówki możliwe że masz typu BPF British pre-focus, widziałem gdzieś w polskim sklepie internetowym z częściami do traktorow prod. Lucas
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
Ostatnio zmieniony przez sztyga20 Wto 03 Mar, 2020, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

Osobiście w BSA - przy konwersji prądów na 12V - zastosowałem akumulator żelowy 12V9Ah od instalacji alarmowej. Sprawdza się znakomicie.

A propos części do anglików - osobiście korzystałem z: https://degroot-bsa.nl/
Ale jest i polski dystrybutor pewnych akcesoriów do angoli. Posiłkowałem się też oferta chłopaków z LST: http://lightspeedteam.pl/shop/pl/24-amperomierze

Jak masz wątpliwości co do swojej prądnicy, możesz wziąć regulator i prądnicę i podjechać do mnie (Lublin) sprawdzimy ją na stole probierczym, co sobą reprezentuje. Grzebałem w tych prądach więc może w czymś pomogę.
 
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

Panowie, jeszcze raz dziękuję za kolejne linki.
skrzydlaty, na pewno się odezwę.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

Jeszcze co do 12V - często "konwersje" robiło się zmieniając nastawy regulatora, w instalacji jest co prawda 12V ale tylko jak masz średnie-wysokie obroty silnika, moim zdaniem bez sensu, druga opcja jest taka, że masz przewinięty wirnik lub jakąś późniejsza 12V wersja prądnicy (o ile takie byly, bo z tego co pamiętam to 12V pojawiło się równo a alternatorem) wtedy pozostanie przy 12V jest sensowne.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 03 Mar, 2020   

sztyga20 napisał/a:
"konwersje" robiło się

Na zachodzie robili i robią to jak cywilizowani ludzie :D
https://www.alton-france.com/
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

Do czego służy tu amperomierz? Pytam dlatego że jestem elektrykiem, wiem oczywiście do czego służy amperomierz ale w samochodach zwykle nie ma takiego czegoś, jedynie w warszawie, którą kiedyś jeździłem było coś w tym rodzaju i służyło do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora. Stąd pytanie - co mierzy w tym przypadku ten amperomierz?
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

mzim napisał/a:
Do czego służy tu amperomierz? ... służyło do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora. Stąd pytanie - co mierzy w tym przypadku ten amperomierz?


Sam sobie odpowiedziałeś :puppyeyes:

mzim napisał/a:
... służy (ło) do orientacji czy prąd płynie do czy z akumulatora.
 
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

skrzydlaty, w takim razie nie ma możliwości odpowiedzieć jaki ma być zakres amperomierza. W każdym razie nie taki jak prąd wynikający z mocy prądnicy (choć taki będzie na pewno bezpieczny, bo więcej raczej nie popłynie) ani z wartości prądów odbiorników (lampy, sygnał itp.) bo nie to mierzy.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

Z amperomierza w takim starym rupciu ;) możemy odczytać kilka informacji. Pokazuje on nam mianowicie poziom naładowania akumulatora, sprawność prądnicy, bilans prądowy i ostrzega przed występowaniem zwarcia w instalacji wcześniej niż bezpiecznik. Zakres wskazań takiego amperomierza powinien być większy niż maksymalny prąd ładowania. Dokładność pomiaru ma tu drugorzędne znaczenie.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

Takie małe, a tyle może. :]
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
francuz


Motocykl: Iż-49
Posty: 39
Skąd: Kojdy
Wysłany: Sro 04 Mar, 2020   

Piękny komplet gratulacje , szukaj oryginalnego uszkodzonego ampermetra i nawiń cewkę od nowa , te repliki kłują w oczy , tu by się przydał taki umęczony z mosiężną ramką .
_________________
podkuwator
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 12 Mar, 2020   

Rozpoczynam inwentaryzację motocykla z jednoczesną rozbiórką w celu położenia nowego lakieru. W sumie nie jest źle. Naprawy blacharskiej będzie potrzebował tylni błotnik.


Zabrałem się za wyciągnięcie skrzyni i silnika. Niestety nie wiem jak odkręcić nakrętkę zębatki z wału korbowego. Jaki jest tam gwint. Prawy czy lewy. Jak zablokować obracanie się wału podczas odkręcania nakrętki.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Pią 13 Mar, 2020   

Normal right hand thread also the clutch. The gearbox sprocket is LEFT HAND THREAD.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pią 13 Mar, 2020   

mobydick, dzięki za informację. Pozwól, że wkleję tłumaczenie po polsku. Zostanie dla potomnych.
Normalny prawy gwint, również sprzęgło. Koło zębate skrzyni biegów, to lewy gwint.
Już odkręciłem. Poszło bez problemów. Muszę jeszcze zdjąć koło zdawcze. Niestety bez ściągacza się nie obędzie.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
francuz


Motocykl: Iż-49
Posty: 39
Skąd: Kojdy
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

Nie rób takich rzeczy w angliku , to się zawsze zemści , ściągnij serwisówki , ktoś na pewno ma narzędzia lub ich repliki czy rysunki , to jest zupełnie inny świat :)

[ Dodano: Sob 14 Mar, 2020 ]
A te narzędzia , ściągacze do zębatek , iskrowników kosztują grosze .

[ Dodano: Sob 14 Mar, 2020 ]
Uważaj na układ smarowania , gdzieś może być tajemniczy zaworek zwrotny z małą kuleczką , jak ją zgubisz będzie problem .
_________________
podkuwator
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

Czy taki ściągacz do zębatek wystarczy? Regulacja w zakresie 50-100 mm.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3826
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

francuz napisał/a:
Nie rób takich rzeczy w angliku

Spokojnie, byś widział jak to robią na wyspach...

[ Dodano: Sob 14 Mar, 2020 ]
tomboj napisał/a:
Czy taki ściągacz do zębatek wystarczy?

Pewnie tak, ja jednak bym wolał nie chwytać za zęby, lepiej gdyby był łapki i można by było głębiej złapać. Nie wiadomo jak mocno trzyma na stożku.
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

There not that tight on the taper (also key) Use puller and tap centre bolt with a hammer when puller tight.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 954
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 14 Mar, 2020   

Dzisiejszy dzień spędziłem na rozkręcaniu i myciu ze starego brudu motocykla.

_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna