IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Norton ES2 1954 r.
Autor Wiadomość
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 221
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Sob 28 Sie, 2021   

Gratulacje za wytrwałe parcie do finalizacji odbudowy i uprawomocnienia na drodze publicznej.
Słuszny pojazd adekwatny do postury właściciela,
teraz ten Iż będzie częściej ujeżdżany - do lepszego człowiek się szybko przyzwyczaja :lmao:

Mam nadzieję, do zobaczenia na drodze.
 
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 16 Paź, 2021   

Nortonem zrobiłem prawie 500 km. Cały czas coś w nim poprawiam. Najpierw problem z zaworem wydechowym. Zbyt ciasne pasowanie powodowało, że przy mocniejszym odkręceniu gazu zawór się podpierał. Wymiana prowadnicy i zaworu (oczywiście w ramach reklamacji) załatwiła sprawę. Dopieszczam jeszcze ustawienie zapłonu.
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, to są bardzo pozytywne. Spodziewałem się sporych wibracji, ale moje obawy były na wyrost. Pozycja kierowcy w czasie jazdy jest bardzo wygodna. Hamulce jak we współczesnych motocyklach. Silnik bez problemu rozpędza motocykl do 100 km/h. Jednak w czasie jazdy trzeba cały czas pamiętać, że motocykl ma wajchę tylnego hamulca z lewej strony, a wajchę zmianę biegów z prawej.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 18 Paź, 2021   

Te motocykle z racji swego dlugiego skoku walu korbowego nie byly specjalnymi wibratorami, jesli chodzi o hamulec przedni to mialem go lata temu w mojej "Kasi" i bylem zaszokowany jak ten maly bebenek potrafi skutecznie hamowac. Co do roznicy w polozeniu obu wajch to za malo nim jezdzisz, jakbys zrobil wiecej km to stalo by sie to bardziej automatyczne ( z dana pozycja na moto od razu wpadasz we wlasciwy sposob zmiany biegow ). Tak to jest u mnie a caly czas zmieniam motocykle z Tridenta na BMW i odwrotnie.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 11 Sty, 2022   

Trochę z nudów, trochę z przyczyn praktycznych, trochę z oszczędności (550zł +cło i VAT i przesyłka) wykonałem bagażnik do Nortona.


_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2022   

Klakson Lucas Altette zakupiony w Ameryce. Bardzo solidny wyrób. Obudowa z odlewu. Całość waży 1,3 kg. Trochę musiałem posiedzieć nad regulacją, ale udało się. Na mocowanie zabrakło już kasy. Wyrzeźbiłem z jakiegoś zdjęcia - zamiennik.


Tak ten element prezentuje się na motocyklu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2022   

No wyglada niezwykle elegancko. Zauwazylem rowniez ze masz o wiele mniej roznych przewodow wiszacych miedzy przodem a reszta motocykla niz moja BSA, ktora ma tam cala gromade kabli, co prawde mowiac tak sobie wyglada.
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2022   

Przewody mam podpięte do ramy. Biegną pod siedzeniem i bakiem.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2022   

Jak to Lucas hf1234 to mam taki sam, regulacja faktycznie dość trudna, ja jeszcze mam trochę do zrobienia na tym polu.
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 11 Maj, 2022   

Pierwszy tysiączek już za nami. :]

_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Czw 12 Maj, 2022   

Well done. I would like to read your assessment of this classic British machine.
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 12 Maj, 2022   

mobydick, przed zakupem założenia były takie:
1. Jeden cylinder, bo ma być „paf, paf, paf”.
2. Skrzynia biegów oddzielna - będzie wyglądał na stary motocykl.
3. Miękkie zawieszenie z przodu i z tyłu – powody zdrowotne.
4. Silnik 500 cm3 – masa kierowcy.
To wszystko jest w Nortonie ES2.
Wizualnie, piękna klasyczna brytyjska stylistyka.
Jeżeli chodzi o odczucia w czasie jazdy, to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dynamika silnika jest wystarczająca. Bez problemów można poruszać się w dzisiejszym ruchu drogowym. Motocykl można rozpędzić do 100 km/h. Najprzyjemniej jednak porusza się z prędkością 70-80 km/h. Przy tej prędkości silnik ma jeszcze na tyle mocy, że można w miarę bezpiecznie i szybko wyprzedzać inne pojazdy. Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie hamulce. Motocyklem hamuje się jak współczesnymi maszynami. To dla mnie bardzo ważne, bo jadąc Iż-49, muszę cały czas się pilnować. Przy takim samym rozstawie osi jak Iż-49, Norton prowadzi się zupełnie inaczej. Środek ciężkości ma sporo wyżej, dlatego pokonywanie zakrętów jest trochę inne. Tu muszę popracować nad techniką jazdy. Do hamulca nożnego po lewej stronie i zmiany biegów po prawej, już się przyzwyczaiłem. Wyższa pozycja kierowcy i podwójna kanapa sprawia, że motocykl jest wygodny w prowadzeniu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Sro 24 Sie, 2022   

Ponieważ przednie zawieszenie nie pracowało zadowalająco, postanowiłem nie czekać do zimy i zakupiłem nowe rury, tuleje i uszczelniacze. Pomimo zapewnień sprzedającego, że będą pasowały, okazało się, że są za krótkie. Chciałem oddać, ale niestety kontakt ze sprzedawcą się urwał.

Tym razem pomierzyłem stare i zakupiłem już właściwe.

Po złożeniu motocykl na drodze zachowuje się zupełnie inaczej niż wcześniej. Stał się sztywny. Przestał pływać i nurkować przy hamowaniu.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
mobydick


Motocykl: Planeta
Posty: 109
Skąd: Peterborough England
Wysłany: Czw 25 Sie, 2022   

were the incorrect ones from a UK supplier?

The shorter ones are used with the featherbed frame and referred to as 'short roadholder forks'
_________________
1954 IZH 49, 1980 Motobecane 51V
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Czw 25 Sie, 2022   

Yes, UK seller. Anyway, I had already bought a few items from this seller before and was satisfied.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Nie 16 Paź, 2022   

W Nortonie brakowało mi sakw bocznych. Długo poszukiwałem. W końcu zdecydowałem się na zakup płócienno-skórzanych. Do bagażnika dospawałem stelaże i teraz mam gdzie zapakować suchary, wodę i trochę kluczy. ;)



_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1797
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 16 Paź, 2022   

Szefie nie chcę być złym prorokiem, ale przykręcanie bagażnika do błotnika często kończy się pęknięciem. Tak, że tylko lekkie rzeczy.
 
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Nie 16 Paź, 2022   

Jestem tego świadomy. Dlatego tylko suchary, woda i może jeszcze przeciwdeszczówka. :thumbup:
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3830
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Stylowe i gustowne, pasują do ducha motocykla.
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Mam wrazenie ze ten bagaznik wyglada identycznie do bagaznikow robionych w latach 60 / 70 tych do owczesnych anglikow. Gdzie go nabyles?
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 958
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Wto 18 Paź, 2022   

Bagażnik wykonałem sam.
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Wózek Junak W03A 62', Yamaha Road Star 1700 07', Piaggio New Fly 125 16'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów The Norton Project
mcfrag Hyde Park 3 Wto 27 Gru, 2011
KOZA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna