IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
ZIM-350
Autor Wiadomość
zim350


Motocykl: inny
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: Nie 07 Cze, 2020   

Mam to cudo od 7 lat, z czego przejeździłem... 1 rok. Zarejestrowałem się na tym forum właśnie ze względu na ZIM-350. Niestety od 7 lat nie mogę kupić przystawki rolniczej na tył.

Korzystając ze świeżego doświadczenia założyciela tego wątku - mzim - możesz mi poradzić jakie amortyzatory kupić do ZIMa?
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Pon 08 Cze, 2020   

No - zaraz mi raźniej - jest nas dwóch! Niestety nie poradzę jakie amortyzatory bo jeszcze do nich nie doszedłem w swoich próbach doprowadzenia sprzętu do jakiej takiej sprawności. Mogę podesłać jeśli nie masz strony z instrukcji dotyczące amortyzatora, zdaje się że nie ma tam informacji od jakiego pojazdu on pochodzi ale może na podstawie danych da się dobrać - tu powinien pomóc producent lub sprzedawca amortyzatorów.
Przystawkę hydrauliczną miał do sprzedania gość spod Warszawy handlujący motocyklami - może jeszcze ma. Ma też jeden gość z Tuszyna (blisko mnie) ale ma też ZIMa i pewnie wolałby sprzedać w komplecie. Proszę spróbuj tutaj czy jeszcze jest: http://www.russian-boxers...aczep-pluga.jpg - w dziale "inne części" na końcu.

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2020 ]
Jeśli podasz adres mailowy mogę wysłać całą instrukcję ściągniętą z netu. No i sam będę miał jakieś pytania...

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2020 ]
Przede wszystkim czy masz zarejestrowany i jak Ci się jeździło?

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2020 ]
A czy istniejących amortyzatorów nie da się zregenerować? Zdaje mi się że tu na forum są tacy co rozbierają wszystko i i odtwarzają stan pierwotny.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
zim350


Motocykl: inny
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: Wto 09 Cze, 2020   

Równierz mi ulżyło, ze nie tylko ja mam to cudo ;)
Dzięki za info. Mam instrukcję do ZIM i dodatkowo instrukcję do Iż Julpiter (silnik).
Nie jest zarejestrowany - jeżdżę po polach. Jeździło się całkiem fajnie po szosie, choć na kołach w V ze względu na zepsute amortyzatory, jazda przy 30kmh wymagałą dużej siły - dobrze, ze się w kowala bawię w wolnych chwilach :D W terenie na biegacj "żółw" jest naprawdę dzielny, ale przy szybszej jeździe brakuje amortyzacji z tyłu. Woziłem córki koleżanki na imprezie - wszystkie miały obite tyłki :D e.

Dla mnie dobry sprzęt na uprawę polową na dużych stokach - mam 2,5ha lessowych stoków pod KAzimierzem. A i do wyciągania drewna z lasu - nie testowałem jeszcz. Kupiłem ten sprzęt na użytek winnicy, ale nie mam czasu ani na winnicę.

Dodajesz dodatku przeciwstukowego do paliwa?

Russian boxers - nie jestem pewien, ale tego quada kupilem chyba właśnie tam w 2013 bodaj :D


[ Dodano: Wto 09 Cze, 2020 ]
Pamiętasz moze jakie tam świece idą?

[ Dodano: Wto 09 Cze, 2020 ]
Jest egzemplarz na sprzedaż - https://www.olx.pl/oferta...html#fb56b9d6d2
Ostatnio zmieniony przez zim350 Pią 02 Paź, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Sro 10 Cze, 2020   

Nawet dobrze wygląda - ten z ogłoszenia. Szkoda, jakby był wcześniej może jego bym kupił? Ale na razie nie ma co płakać, jeszcze trochę działań i mój też będzie na chodzie. Uprzedzam że TUZ w przystawce jest rozmiaru "O" praktycznie nie spotykanego czyli nie dostaniuesz pasujących narzędzi (minitraktorki Iseki, Kuboty, itp maja rozmiar "1") ale skoro bawisz się w kowala to pewnie dasz radę przerabiać. Ja też kombinuję.

[ Dodano: Sro 10 Cze, 2020 ]
Chyba to samo dotyczy wałka odbioru mocy ale tu nie robiłem jeszcze poważnego rozeznania. Co do TUZa potrzebuję pomocy jak zapobiec lataniu całości na boki. Nie widzę żadnej blokady a po prawdzie nie wiem czy w innych ciągnikach się to unieruchamia? U mnie też koła w V ale nie bardzo rozumiem jak na to wpływają amortyzatory? Za sztywne, za mocne? Nie jechałem jeszcze 30 na godzinę ale 25 raczej tak i nie czułem jakichś sił próbujących wyrwać mi kierownicę... - na asfalcie. W terenie nie próbuję takich prędkości ze względu na sztywne zawieszenie tyłu.

Ciekawe z winnicą... ja mam taką mini winniczkę na 30 krzaków Leon Millot. Żona lubi z nich wino. Ja za takim czerwonym nie przepadem, ale nie jest złe.

Dodatku przeciwstukowego nie dodaję a powinienem chyba spróbować - na razie mam taki przerobiony układ wydechowy w ogóle bez tłumika i chcę wrócić do normalnego - byłbym wdzięczny za zdjęcia układu rur między silnikiem a tłumikiem zwłaszcza w tylnej części choć myślę że warsztat robiący układy wydechowe powinien sobie poradzić.

Nie mam tez połączenia między pompką hamulcowa a przednimi bębnami i nie wiem co tam jest w środku? Niedługo się okaże.

Świece wg instrukcji są A17B ja kupiłem wg tabeli zamienników świece NGK BP6HS Na razie jeżdżę na "jakichś" jakie w nim były. Tabelę juz tu gdzieś wstawiałem ale jeszcze raz:

Tu mamy jeszcze jednego kolegę który kupił już po mnie tylko jak ostatnio z nim pisałem to z powodu coronawirusa jeszcze nie odebrał. nie wiem jak teraz.

[ Dodano: Sro 10 Cze, 2020 ]
Są jakies takie trójkąty zaczepowe: https://www.grene.pl/troj...-tuz-kat-0.html ale za te pieniądze wolałbym sobie sam pospawać (choć spawanie nie jest moją mocną stroną).
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Pon 15 Cze, 2020   

Z bólem serca rozstałem się (tymczasowo) z ZIMem przekazując go mechanikowi na rozebranie silnika celem dania wału do centrowania (prostowania?), zrobienie hamulców, uszczelnienie tylnego mostu i sprawdzenie czy da się zmienić geometrię przednich kół. Może i zrobienie wydechu.

[ Dodano: Pon 15 Cze, 2020 ]
Czy czasem lepiej nie wiedzieć? Mechanik zadzwonił i miał złe wieści. Zaczął rozbierać silnik i mówi że w środku pełno jakichś włókien, opiłków, zamek (?) wybity, tłok zatarty, gumowe sprzęgiełko (rozumiem że od wentylatora zniszczone (a było nowe dorabiane) i w ogóle sieczka. Ja się łatwo nie zniechęcam ale np. żona będzie bardzo krzywo patrzeć na to że zajmuję się złomem... Muszę się zastanowić nad koncepcją innego silnika (w ogóle innego np. czterosuwu). Chyba że ktoś obroni ten iżowy.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 15 Cze, 2020   

Włożenie innego silnika problem i remont też problem. Ogółem będzie kłopot z częściami (wały korbowe, tłoki cylindry) gdyż są w Polsce niedostępne. Ten silnik to wynalazek dla cierpliwych i znających się na mechanice. Jego eksploatacja dla laika może być udręką. Toto jest prymitywnie zrobione i ma niską typowo ruską jakość. Co do opiłków i włókien to daj jakieś zdjęcie bom ciekawy.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1783
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 15 Cze, 2020   

Mzim, masz słuszny zapał, ale ja bym Ci radził tego na razie odstawić, a przerzucić się na jakiegoś np Iża Jupitera z wózkiem. Łatwiej ogarniesz, pojeździsz a i żona się ucieszy bardziej. Z tego co piszesz, to relacja kosztów do korzyści została chyba już niestety przekroczona.
 
 
 
zim350


Motocykl: inny
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: Pon 15 Cze, 2020   

JA oddałem swojego na 2 miesiące do mechanika i wrócił w pełni sprawny. :) BYła masa frajdy z jazdy.

Zdecydowąłem dziś, ze sprzedaję swój ZIM 350. Ktoś chętny? ;)
Ostatnio zmieniony przez zim350 Pią 02 Paź, 2020, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Wto 16 Cze, 2020   

Jeden ZIMowiec odpada ale pojawił się następny... wczoraj pogadaliśmy. Co do ewnntualnego zniechęcenia się do dalszych działań to na razie mowy nie ma. Zresztą po wizycie u mechanika i obejrzeniu pokazanych elementów raczej nie popadłem w rozpacz. W końcu to jeździło... tak jak jest. Tłok taki jakiś z jednej strony czarny ale czy to przytarcie czy okopcenie? załóżmy że przytarcie. Ale czy wymaga wymiany tłoka? Wątpię. trzeba by go pomierzyć. Może to chyba być wynik krzywego wału? Te śmieci w środku to wyglądały trochę jak taka wata stalowa do czyszczenia ale nie twierdzę że to to. Może jakieś inne włókna, nie metalowe piorun wie skąd. Opiłków trochę ale np. zębatki skrzyni wyglądają dobrze, sprzęgło raczej też. W sumie może najbardziej zmartwiła mnie taka gumowa wkładka sprzęgła bo była nowa dorabiana na wymiar i przenosiła nie taki znaczący moment z głównego wału na wentylator. Tego nie macie w swoich Iżach... I tę gumę grubości 10 mm olejoodporną poszarpało i pozrywało i nie wiem dlaczego?

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2020 ]
Jakieś zdjęcia wrzucę później, może tych śmieci już nie będzie.

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2020 ]
https://photos.app.goo.gl/hE9Vid1GJbUkDyLs9
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Ok. byłem wczoraj w zakładzie regenerującym wały korbowe i inne takie mechaniczne. Pan inżynier pomierzył tłoki i cylindry i uznał że nie trzeba nic zmieniać może tylko pierścienia. Jakieś znaczenie miało tu jego przekonanie że nowe tłoki są niedostępne. Była jakaś lekka owalizacja cylindrów ale w stopniu uznanym za dopuszczalny i we "właściwym" kierunku. Kategorycznie za duże okazały się luzy na sworzniach tłoków i na korbowodzie. Również potwierdziło się że oba wały są krzywe. Jeden bardziej. Naprawa wałów i luzów wyniesie mnie ok. 400÷450 zł.do tego dojdą nowe łożyska i simeringi, które mam zakupić. Acha i jeszcze wymiana pierścieni - tego nie rozumiem bo one są przecież sprężyste i o tych parę setek się chyba dopasowują?
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
matthew100


Motocykl: Planeta
Posty: 239
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

mzim napisał/a:
Jakieś znaczenie miało tu jego przekonanie że nowe tłoki są niedostępne.

Tłoki Ukraińskie dostaniesz bez problemu :) Np; Link
mzim napisał/a:
dojdą nowe łożyska i simeringi, które mam zakupić

Pierwszy lepszy sklep z łożyskami tylko weź na wzór, na stronach z częściami dedykowanymi do motocykli jest straszna przebitka. szukaj dobrej marki- Timken/SKF
mzim napisał/a:
Acha i jeszcze wymiana pierścieni - tego nie rozumiem bo one są przecież sprężyste i o tych parę setek się chyba dopasowują?

Jak były dopasowane do mniejszej średnicy, to po szlifie też się dopasują do większej, lecz powstanie szczelina w miejscu styku pierścienia i będzie słaba kompresja :ermm:
_________________
Iż Planeta 63' + BP 65
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Szlifu nie będzie, ale faktycznie, pytałem - pierścienie najbardziej się wycierają więc trzeba zanieść tłoki i cylindry i ktoś powinien dobrać.

[ Dodano: Czw 18 Cze, 2020 ]
Z simmeringami też nie jest prosto - nietypowe rozmiary
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Skoro jesteś z Łodzi, to simmeringów spróbuj poszukać w sklepie "Uszczelka" na ul. Kacprzaka obok Art Domu. Mają na prawdę ogromny wybór wszystkiego co służy uszczelnieniom. Ostatnio kupowałem tam O-ringi do pokrywy filtra oleju do Yamahy. Za 10 zł kupiłem chyba 6 szt. o różnych grubościach, żeby odpowiednio spasować. W firmowych sklepach za 1 płaci się 15-20!
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Pią 19 Cze, 2020   

Oczywiście dzwoniłem do "Uszczelki" tylko się nie dodzwoniłem... Dzisiaj będę trochę jeździł po mieście to postaram się do nich zajrzeć.

[ Dodano: Pią 19 Cze, 2020 ]
Oczywiście dzwoniłem do "Uszczelki" tylko się nie dodzwoniłem... Dzisiaj będę trochę jeździł po mieście to postaram się do nich zajrzeć. Mechanik (wioskowy) nie zaakceptował opinii że tłoki i cylindry mogą zostać - potrzebuję drugiej opinii fachowca. Zdaje się że luzy były rzędu 7 setnych... minimum 2 setne max 9 setnych lekka owalizacja oceniona przez fachowca jako nieszkodliwa bo we właściwym kierunku. Dzisiaj będę pytał tam gdzie będę szukał pierścieni czyli na Bema w Łodzi https://blus-mk-sc-produkcja-pierscieni-samochodowych.business.site/.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
Darek
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 442
Skąd: Aleksandrów
Wysłany: Pią 19 Cze, 2020   

Jeśli piszesz o luzach tłoka w cylindrze rzędu 7-9 setek, to daj Boże, żeby czasem w nowym tyle było! Oczywiście, jeśli dobrze pomierzono. Wymiana pierścieni w 100% załatwi sprawę. Gorzej, że jak piszesz, są powiększone luzy pomiędzy sworzniami tłokowymi, a piastami tłoków. To by wymagało zdobycia nadwymiarowych sworzni i rozwiercenia piast i główek korbowodów. Na Bema chyba ci to zrobią.Tylko sworzni poszukaj.
_________________
Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Pią 19 Cze, 2020   

Nie, to nie o tych luzach pisałem. Tylko w łożyskach igielkowych i na sworzniach w tulejkach? Brak mi określenia. Na Bema już byłem, pierścienie będą i owszem mówili że jakbym miał oryginalne tłoki do kupienia to ok, dobrze by było, ale jak Chiny lub nowe ukraińskie to lepiej zostawić stare.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Wto 23 Cze, 2020   

Wczoraj kupiłem parę łożysk wg tabelki z instrukcji do skrzyni biegów i silnika. Gorzej z uszczelniaczami bo jednak takich rozmiarów nie ma. Facet w punkcie zajmującym się renowacją starych motocykli poradził kupić takie jakie są o mniejszych średnicach i wcisnąć na wał - może będzie się wycierał, trudno. Jak za małe na zewnątrz to coś nawinąć. Szukałem na ukraińskim OLXsie kompletu bo dzień wcześniej go widziałem - nie znalazłem... No to będziemy rzeźbić tym co się da.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 946
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 23 Cze, 2020   

Nawinąć, wcisnąć...
Ten facet niech się lepiej zajmie no nie wiem może sadzeniem ziemniaków!
_________________
Iż 49 1956r.
 
 
mcfrag
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 3297
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: Wto 23 Cze, 2020   

mzim, Zadzwoń do Edmunda Cerberona. Myślę, że będzie w stanie Ci pomóc.
http://izhmoto.pl/viewtopic.php?t=5869
Pytaj o simmeringi do Jupitera.
 
 
mzim


Motocykl: ZIM 350
Posty: 124
Skąd: Łódź i okolice
Wysłany: Wto 23 Cze, 2020   

Napisałem maila, telefonu nie odebrał. Zobaczymy. Coś mają chyba na klasykmoto muszę też napisać. Oni zdaje się mają więcej niż pokazują ale ceny wydają się trochę jakby z sufitu.

[ Dodano: Wto 23 Cze, 2020 ]
Mam problem bo mechanik który mi ten silnik rozebrał upiera się żeby kupować nowe tłoki i robić szlif cylindrów a fachowcy straszą że jak kupię nieoryginalne to szybko padną i zostanę z niczym bo tych starych tłoków już sie do szlifowanego cylindra nie włoży... wolałbym jeździć aż faktycznie się zatrą czy coś. Swoją drogą próbowałem w necie znaleźć kiedy powinno się robić szlif i nie znalazłem jednoznacznej porady takiej dla mechanika. Czyli że luzy takie a takie czy coś. Że jak dymi i nie ma kompresji to albo szlif albo pierścienie bla, bla... nic mi to nie daje.
_________________
ZIM 350, inaczej ZIM 6.901, silnik IŻ 350 Jupiter 5, czterokołowy motocykl (?) do celów gospodarskich.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna