Co myslicie, o tym iżu, wersia eksportowa, a może przejsciówka pomiedzy 49 a 56? Znalazlem to na niemieckiej stronie... zwróćcie uwage na osłone łańcucha
Prawda ze dziwny, juz myslalem ze błotnki tył podobny jak moj w 56 ale chyba za duzy sam nie wiem. Dziwny
_________________ Iż 56 z 1958 , WSK M06 Bc Gil z 1977, K-750 z 1964
Posty: 0
Wysłany: Nie 13 Sie, 2006
mnie sie wydaje ze to przerobka...silnik, blotniki jak i lampa przednia jest z 56 a reszta z 49. zwroćcie uwage na reczny zmieniacz biegow na zbiorniuku paliwa...dlaczego nie jest podlaczony? juz odpowiadam, dlatego ze silnik Iża 56 nie byl przystosowany na reczna dzwignie zmiany biegow przy baku a jezeli bylaby to wersja przejsciowa to napewno bylby zaslepiony badz silnik mialby nieco inne rozwiazanie podobne do 49. Jezeli wlasciciel tego nieokreslonego Iża zmienilby zbiornik paliwa z 56 to napewno bym sie zastanawial czy to faktycznie nie jest wersja przejsciowa. I jeszcze jeden detal ktory mi nie pasuje to ta cewka wys. napiecia przymocowana do ramy....nie wiem ale troche mi to "smierdzi"
Błotniki są jak najbardziej od 49, tylko ze przerobione, silnik jest tez od 49 wiec brakuje tu tylko pręta łączącego silnik z dzwignią, taka osłone lancucha widzialem na rysunkach iża 350
To pewnie jest jakiś "super unikat oryginał nie chodzony" sprzedany szwabom za ciężkie dulary przez cwanego Polaka albo Białorusina
Posty: 0
Wysłany: Nie 13 Sie, 2006
qrcze...szkoda ze nie moge sie przyjzej blizej tym zdjeciom...bo kilka rzeczy mi tu nie pasuje...nie pokoi mnie ta cewka... wydaje mi sie ze nie zmiescila sie pod zbiornik tak jak to jest w 56 poniewaz 49 ma mniejsza przestrzen pod bakiem...chetnie bym go pobadal:) z bliska ale faktycznie mozecie miec racje. Nie slyszalem o wersji przejsciowej pomiedzy 49 a 56...no ale czlowiek uczy sie cale zycie....a i tak umrze glupi
Byly wersje przejsciowe 49 jak i 56. mam instrukcje z warszawski zakladow samochodowych i tam np sa dwie wersje '56 dokladnie 56 i 56K czy jakos tak. Roznica polega ze jedna jest z kanapa a druga ma sercowe i ta mala kanapke.Dla mnie tez iz to jest skladak, ten blotnik jest wedlug mnie z 56 i poszerzony o pas blachy z jednej i drugiej strony. Co to za problem dospawac, zeszlifowac, podklad i farba i tak to wyglada.Juz prowadzilismy na forum dyskusje o blotnikach wiec nie bede pisal. dla mnie ten motor to jedno wielkie pomylenie, a oslone lancucha to chyba z tlumika od czolgu zrobili;p tzw. patenty za wschodniej miedzy ale o tym to mozna pisac i gadac godzinami.
Według mnie cała sprawa wygląda tak. Motocykl zakupiony jako iż 49, oryginalny ale, że w latach 50-tych wyglądał już dośc staro właściciel postanowił go zmodernizować stosując częsci od bardziej nowoczesnych modeli. Jest to sytuacja dosyć częsta i za "nieboszki komuny" tak postępowano. Widziałem już kilka takich wynalazków i jak dla mnie to ni dziwnego.
Doczepili sie chłopaki tego błotnika, ale on jest z "49" wiem cos o tym bo przebadalem ten temat, zreszta one sa takie plaske i plytkie jak odejmiemy w wyobrazni ten caly szajs po bokach a co do osłony to prosze spojzeć na to:
Wydaje mi sie że to nie jest przejściówka tylko składak, jeśli byłby to oryginał to natkneli byśmy sie na ten model w literaturze czy też w internecie, choć w tym roku na rotorze był podobny iż, też miał taki błotnik z tyłu, poniżej zamieszczam jego zdjęciehttp://imageshack.us
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach