Wysłany: Pon 21 Lut, 2011 [49] Iż 49 z pierwszego roku produkcji
Losketh napisał/a:
Gaca tylko po zdjęciu potrafił ocenić który to rocznik wiec są to wyraźnie widoczne drobiazgi...
Hehe. Gaca podpytał sprzedającego o fotki numerów i się dowiedział o roku produkcji. Dodatkowo do kompletu będziesz potrzebował dekiel sprzęgła z napisem Iż350. W związku z tym te kartery już nie robią się tak atrakcyjne, bo wywalasz kasę nie dostając kompletu.
W roku 51 na pewno występował jeszcze inny numer katalogowy (długi) a silnik wyglądał tak samo jak z Iża350. Miał również podłą powierzchnię, bardziej chropowatą. To ostatnie spostrzeżenie wcale nie musi dotyczyć twojego egzemplarza, dodałem tylko informacyjnie.
Nie neguję, masz 51 to szukaj fantów do niego.
Jedno jest pewne w przypadku iża będzie to samo co z wczesną emką i jankiem m07.
Kwestia czasu, ale tendencja już jest Czas gromadzić stare fanty...
Ja widziałem zdjęcie iża z września 52 roku z takim deklem, więc na pewno była wersja na syberie różniąca się tym napisem na deklu (oczywiście ni epokażę nikomu tego zdjęcia, proszę poszperać w archiwum). Oza tym miała uchwyt na łopatę do śniegu i wiadro z piaskiem (do podsypywania pod koła). Na kierownicy było mocowanie na palenisko (ogrzewanie rąk na syberyjskich trasach).
Dekli mało sie zachowało, bo były wykonane z żółtego sera obitego słoniną (wytrzymuje mrozy na syberii).
Mam nadzieję, że pomogłemw temacie
Warto niszczyć część dedykowaną dla innego motóra dla dwóch literek?
Nie kumam zdania.
panz napisał/a:
Na logikę to przy 20tys. egzemplarzu "49" to tych liter już nie było
Wg mnie to właśnie wtedy zmienił się dekiel z dekla 350 na wczesny 49 (bardzo wczesny). A dekli do 49 było przynajmniej 3 typy. Widziałem silnik z 53 roku z deklem jak na powyższym foto.
Widać ewolucję... Przy numerze ponad 30000 mogło być już bez liter
Było by debilizmem z punktu "modernizacji" likwidować numer a potem do niego wracać. Moje dekle starego typu pochodzą z silników późniejszych niż 51.
Tym bardziej, że z pierwowzoru dekla, jaki był w Iż350, konstruktorzy usunęli Saturna z podkreśleniem. Nazwa i napis został dokładnie w tym samym miejscu. Kolejna modernizacja wykluczyła rzeczowy napis i numer, a nad niego wstawiono ponownie Saturna - znowu w to samo miejsce na którym widniał na deklu w Iżu350. Tak wprowadzane zmiany najmniej ingerowały w posiadane formy.
Owszem, zmiana mająca wyeliminowanie samego numeru byłą równie prosta jednak nie widzę sensu aby pozostawiać sam napis marki w żaden sposób nie wyśrodkowany w tym reprezentacyjnym miejscu.
Było by debilizmem z punktu "modernizacji" likwidować numer a potem do niego wracać. Moje dekle starego typu pochodzą z silników późniejszych niż 51.
Tzn, że masz silniki po '51 z jednego kawałka czy same dekle?
A nie było debilizmem likwidowanie saturna, a następnie powrót do niego?
Z faktami ciężko dyskutować iżak У17009 to chyba najstarszy "49" w jednym kawałku. Foty gdzieś na forum powinny wisieć.
Jak wiemy, na wschodzie istniała pewna dowolność wykonania poszczególnych elementów przez poszczególnych wykonawców. Najbardziej widocznym tego przykładem jest jak to (przy innym temacie) zauważył mcfrag było wykonanie np. szparunków.
Czy nie mogło tak być, że dekle wykonywane były przez różnych podwykonawców (robotników) na różnych -choć teoretycznie takich samych formach? To choć po części wyjaśniało by dość duży rozrzut specyfikacji występowania poszczególnych części -cyfry, napisy czy inne oznaczenia.
Inną sprawą mogły być braki w zaopatrzeniu, w poszczególne elementy i w miejsce danej części -odpowiedniej dla danego typu i rocznika, montowano części leżakowe z magazynu a niekoniecznie idealnie pasujące typo-rocznikiem z montowanym modelem
.
Oczywiście mogły się zdarzyć ewentualne uszkodzenia w transporcie, czy podczas eksploatacji, i wtedy użytkownik czy sprzedawca mógł sam wymienić uszkodzoną część na nową (taką jaką udało się akurat zdobyć).
Należy pamiętać, że pierwsze iż-e powstawały zarówno w okresie jak i gospodarce która do najbardziej prężnych nie należała, a pierwszoplanowe były inne priorytety niż cywilne motocykle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach