Żółte blachy moim zdaniem to gówno i tylko same problemy z tym związane, niby motocykl jest Twój ale nie jest bo jak chcesz np coś w niem zmienić czy też przemalować to trzeba to zgłaszać do wojewódzkiego konserwatora, (
Jak zwykle w takich sytuacjach, są plusy dodatnie i plusy ujemne.
Osobiście mam starucha na białych tablicach, bo parę lat temu była to nowość i jak każda nowość była stosunkowo droga
Ale lata płyną i czasy się zmieniają. Oraz postrzeganie problemu.
Osobiście coraz częściej rozważam przejście na "żółte", a ostatni przypadek mojego kolegi,
przemawia za tym jeszcze dobitniej.
Motocykl H-D Knucklehead sprowadzony za duże pieniądze z za wody.
Spacer 15 sierpnia po okolicy, z podporządkowanej wyjeżdża paniusia autkiem, prosto przed nadjeżdżający motocykl. Koleżka ucieka ile może w lewo, niestety został dopadnięty.
Na szczęście kierowca katapultuje się z motocykla do miękkiego rowu.
Auto, w które ostatecznie uderzył motocykl, wjeżdża na motocykl rolując bike.
Efekt: nietknięte pozostało tylne koło, siodełko kierowcy i skrzynia biegów, silnik na szczęście po za urwanymi uszami ocalał; reszta, zrolowana, springer i osprzęt oraz przednie koło bananowe, rama pęknięta itp, itd.
I teraz, jeśli motocykl byłby na białych tablicach ... sami wiecie...
A tak decyzja od konserwatora zabytków o obowiązkowym przywróceniu pojazdu
do stanu z przed kolizji, bo zabytek. Ubezpieczalnia wycene szkody zleciłą rzeczoznawcy.
Nie mogli skorzystać z tych ich programików itp.
W konsekwencji z powodu godziwego odszkodowania, motocykl ma szansę naprawdę powrócić do pełno-sprawności. Sprawa wyglądała by diametralnie inaczej w przypadku
białych tablic i to na 100%
...
Sam widząc, co się dzieje z cenami części do mojego 'dziada' na przestrzeni ostatnich 5 lat,
gdzie ceny poszły w górę x5, zaczynam jeździć coraz rzadziej i rozważniej... ??:
Może niech się wypowiedzą nasi białotablicowi wypadkowicze ---jak wygląda odszkowanie
Było 100% wartości motocykla. Czyli nie więcej 2500zł, bo tyle był "warty" wtedy Iż49. W moim przypadku pewnie dużą, niekorzystną rolę odegrał matowy lakier. Gdyby motocykl wtedy wyglądał jak teraz, pewnie było by jakieś 3000zł.
Jak widać kolorowo nie było. Taka kwota nie zwraca za prace remontowe czy zakup części zniszczonych podczas wypadku. Z tego co pamiętam przypadek Crovaxus'a był nieco bardziej finansowy, ale kokosów również na tym nie zarobił. Zarobił za to choć trochę na sprzedaży na części
Wiadomo, że nikt z Nas nie wystawi się na dzwon dla zarobku, ale jeżeli do tego dojdzie , to dlaczego mamy do tego dokładać jeżeli na żółtych jest wypas i nie trzeba żeżbić, bo jest ;;konserwator;; ------ nie miałem takiej sytuacji i chcieć nie chcę
_________________ Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
Choćby to był wehikuł Benza albo kareta Zygmunta Augusta to i tak przy likwidacji szkody liczy się wartość rynkowa - to jest górna granica odpowiedzialności (obojętnie firmy ubezpieczeniowej, czy bezpośrednio sprawcy). Po prostu jest wyższa, jeśli jest to naprawdę zabytek. Jeżeli zarejestrujemy sobie VW Golfa II na zabytek (czy na przykład Iża 49 też ), to i tak nie będzie wart milion złotych
Żółte tablice to też porządek w papierach. Mój Iż w starym dowodzie rejestracyjnym miał wpisane, że jest Iżem 350, a w komputerowej ewidencji widniał jako Iż-49, numer ramy był pomniejszony o literę "E" poprzedzającą cyfry. Gdyby pozwolili mi go zarejestrować bez całej tej zabawy w rzeczoznawców itd. to pewnie zostałby formalnie Iżem 49 z niepełnym numerem ramy, a tak wszystko jest zgodne z rzeczywistością.
Sądzę, że Komarowi chodziło raczej o sytuację, gdy po szkodzie z OC oddaje motocykl- np. Iża 49 - do firmy specjalizującej się w odbudowie pojazdów zabytkowych. I ta firma wystawia rachunek na przykład na 20 tysięcy zł. I Komar wtedy idzie z tym rachunkiem do firmy ubezpieczeniowej, i chce żeby ta firma zapłaciła za ten rachunek. Nie zapłaci, bo żaden Iż 49 nie jest wart 20 tysięcy zł. Fakt zarejestrowania na zabytek nie podwyższa aż tak drastycznie wartości pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach