IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak ETZ 350
Autor Wiadomość
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 721
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Michał napisał/a:
Sprawiasz wrażenie laika, więc chciałem ci wytłumaczyć ;)

Bo i pewnie nim jestem, ale nie do tego stopnia. :)
Michał napisał/a:
Oryginalny to on nigdy nie był, bo to składak z kilkunastu Junaków (a wcześniej z również z innych motocykli).

Zawsze można odratować kolejnego Junaka. :)
Koza , i na świecach z 67r. cały czas pomykam ;) .
Bez przesady, piszemy tu o pchaniu do Junaka alternatora. Po co psuć coś tak fajnego i klimatycznego, przecież ta żarówka 21w czy 35W ledwo świecąca ma swój urok.
Ostatnio zmieniony przez grigorius Czw 19 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

No widzę że Junak wiecznie żywy :smile:

Ja muszę przyznać że targają mną wszystkie wcześniej wymienione "przeciw" i "za". Dlatego nabyłem, choć trochę za nowoczesny, trochę nie ta sylwetka, przekonam się sam na własnej skórze i będę miał zdanie.

Przeróbkom mówię NIE, ale to tylko moje zdanie.
_________________
jarcco
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

KOZA napisał/a:
Ze względu na zaawansowanie techniczne, to chyba żaden Iż Junakowi nie dorówna

Silnik czterosuwowy = zaawansowanie techniczne? Ale za to mniejsza niezawodność.

Ciekawe czy w latach produkcji Junaka i Iża-56 porównywano ze sobą oba te motocykle, tak jak robi się to obecnie w różnych czasopismach. Fajnie byłoby znaleźć taki stary artykuł.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

grigorius napisał/a:
żarówka 21w czy 35W ledwo świecąca ma swój urok.

Urok jak urok. Wiem dobrze, że 25W z przodu daje radę nawet w nocy.
jarcco napisał/a:
Przeróbkom mówię NIE ,ale to tylko moje zdanie.

Ja jeszcze się zastanawiam. Myślę, że przeważą tu względy ekonomiczne: regeneracja prądnicy około 350 zł - alternator do studni 1000 zł :)
Archi88 napisał/a:
Silnik czterosuwowy = zaawansowanie techniczne ? Ale za to mniejsza niezawodność.

Raczej niższa sprawność, niż dwusuwa - ale tylko teoretycznie. Co do niezawodności czy trwałości silnika nie sądzę, żeby były znaczne różnice. Jugosłowiańska milicja w latach sześćdziesiątych osiągała przebiegi międzyremontowe Junaków w granicach 60 tysięcy km. A wynikało to ze stosowania dobrej klasy olejów zachodniej produkcji.
Ostatnio zmieniony przez Michał Czw 19 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
regers


Motocykl: Iż-49
Posty: 1575
Skąd: Wołów
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Junak to Junak czyli jak dla mnie bez rewelacji (kiedyś miałem). Klang może być ale jakoś do gustu przypadł mi dźwięk AWOka.

Jak bym miał teraz wchodzić w czterotakty to był by to angol jakiś np. Norton. Nie wiem czemu ale od dawna Janki mnie nie kręcą, może przez to że za dużo tego jeździ?

Michał rób to i zasuwaj. ;)
_________________
Iż-49, Iż-56, Africa Twin rd4
 
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Fragu a moze zrobimy zamianke na Jawke i 56 mojego za twojego Janka? Od knopa o tym marzę i jakoś nigdy kasy na to nie mogę nazbierać.

Nie piszę że Iża mam dość bo je lubię, ale jakoś mam sentyment do Junaków, to chyba po tacie. :mrgreen:
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Archi88 ja nie napisałem, że Junak jest niezawodny dlatego, że jest czterosuwowy tylko dlatego że ma iskrownik. Ale prawdą jest, że Junak był zaawansowany technicznie bardziej niż Iż 49, 56, czy Planeta
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Chodziło mi o to, że tym wyższym "zaawansowaniem technicznym" Junaka w stosunku do Iża może by uznać silnik, chociaż nie do końca. Co poza tym jest lepsze w Junaku ? O prowadzeniu nie mówmy, bo to subiektywne odczucie.

Iż-56, który był na rynku konkurentem Junaka (Junak w 1963 kosztował 24 tyś. zł, Iż-56 w 1962r. 22 tyś. zł), też był nowoczesną konstrukcją jak na tamte lata.
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
krzysztof


Motocykl: Iż-56
Posty: 223
Skąd: Luzino
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Bo Junak jest polski a Iż ruski. ;)
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

krzysztof napisał/a:
Bo junak jest polski a iż ruski ;)

Tak Jest! Jestem Polakiem, jeżdżę Junakiem!

Archi88 napisał/a:

Ciekawe czy w latach produkcji Junaka i Iża-56 porównywano ze sobą oba te motocykle, tak jak robi się to obecnie w różnych czasopismach. Fajnie byłoby znaleźć taki stary artykuł.

Było Badanie Drogowe tygodnika Motor. Wyniki porównano tam ogólnie do innych podobnych motocykli. Właśnie w ówczesnej prasie motoryzacyjnej podkreślano szczególnie udaną konstrukcję ramy i dobre prowadzenie - lepsze od dostępnych wówczas motocykli.

Archi88 napisał/a:

Iż-56, który był na rynku konkurentem Junaka (Junak w 1963 kosztował 24 tyś. zł, Iż-56 w 1962r. 22 tyś. zł), też był nowoczesną konstrukcją jak na tamte lata.

Powiedzmy, że oba udawały motocykle nowoczesne. ;)
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 721
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Michał napisał/a:
Było Badanie Drogowe tygodnika Motor.

Michał, masz może ten artykuł, jakiś skan? Fajnie byłoby przeczytać.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

No właśnie muszę poszukać.
Miałem link do strony Jacota (zresztą dałem go kiedyś na forum), gdzie była treść tego artykułu, ale ostatnio strona nie działa.
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

A zgadza się - dlatego też właśnie lepiej mieć własnoręcznego składaka :)
O Iżach takich notatek nie było bo w tych latach używali ich głównie niepiśmienni :D
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 721
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Iż na pewno nie był tak inwazyjnym motocyklem jak Junak. Chyba prostszego konstrukcyjnie silnika jak w Iżu nie było i dodatkowo tak mało wysilonego. A i wykonanie całego motocykla było bardziej solidne.
 
 
jarcco


Motocykl: Iż-49
Posty: 1323
Skąd: Lublewo Gdańskie
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Wydaje mi się że nie powinniśmy rozpatrywać przewagi jednego modelu nad drugim dzisiaj. Takie rozważania mogą ewentualnie dotyczyć czasu gdy oba były produkowane. Dzisiaj nie ma to znaczenia, Janek i Iż mają teraz przecież głównie wartość że tak powiem sentymentalną ;) Dla każdego inną, nie ważne czym się lepiej jeździ....tylko chyba co się bardziej podoba ;) W porównaniu do dzisiejszej motoryzacji, dawne wynalazki i tak wypadną jako awaryjne.
_________________
jarcco
 
 
Michał


Motocykl: Iż-56
Posty: 2449
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

http://www.junak.riders.pl/BIBLO/TESTY/test2.htm
 
 
golot


Motocykl: Iż-49
Posty: 176
Skąd: Szczytno
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

chłopy chyba chcecie mnie znerwić :) :P .
junakiem zrobiłem duuuużo km i złego słowa nie powiem na niego.
Oczywiście ma swoje wady ale za to się go też kocha :) , a jak z junakiem się zaprzyjaźni człek, to on się odwdzięcza dowożąc np tu: http://moto.pl/Motocykle/...Nordkapp__.html , do dom także przywiezie :P :)

Jeżem też się kiedyś wybiorę gdzieś :P ino nie wiem gdzie jeszcze i cztery litery muszę przyzwyczaić do gumy siedzenia :)

pozdro G
 
 
Archi88


Motocykl: Iż-56
Posty: 1347
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Porównując wykres przyśpieszenia Junaka i Iża-56 to Iż jest bardziej zrywny :mrgreen:

Golot, co innego gdy maszyną zajmuje się pasjonat, a co innego eksploatacja przez zwykłego Kowalskiego. Mój dziadek na pytania czy Iż mu się psuł odpowiada, że w ogóle, nawet jak miał już kilka lat. Tylko nie wiem, czy mojego dziadka można podciągnąć pod zwykłego użytkownika z tamtych lat, bo zwracał bardzo dużą uwagę na smarowanie wszystkiego co się rusza :wink: Nawet obecnie jak do niego pojadę to pyta mnie czy zmieniam olej w przekładni i naciska klamki sprawdzając czy lekko pracują. Raz mi nawet sam nasmarował linkę sprzęgła :wink:
_________________
IŻ-56 '62, Suzuki GSX400E '83
 
 
KOZA


Motocykl: Iż-49
Posty: 1020
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Troszkę "buzujemy" w miejscu. Archi88 porównywanie silnika dwusuwowego skonstruowanego bodajże w 1935, bez ulepszeń, do silnika czterosuwowego górnozaworowego z 1952r. jest co najmniej śmieszne. Silnik Iża 56 rozwijał 14KM przy 4500obr., a Janek M07 miał 17KM przy5500obr. do tego niższe spalanie i nieporównywalne przebiegi "międzynaprawcze". O stosunku mocy do masy, nie wspomnę. Kiedyś jak posiadałem Iża 56, to robiłem porównanie, o ile dobrze pamiętam, to mój motorek wypadł blado. Na trasie wyprzedzałem tylko SHL M11, a Gazela, Junak i AWO S zostawiały nas w tyle, przy długich odcinkach tylko czterotakty nie wykazywały "zmęczenia". Tylko moja iskra biła ich na głowę. To, że posiadam i uwielbiam mojego Jeża nie wypatrza mi obiektywnej oceny (wg powiedzenia:"...niech te plusy, nie przesłonią wam minusów..."), a gdybym miał wybrać motocyk,l do użytku codziennego i żyłbym w latach 60tych, to wybrałbym SHL M11 lub Jawę 175/250 (chociaż nie podobają mi się wcale).
_________________
ИЖ 49 1956', ИЖ 49 1956' przejściówka, Honda CB 550 1977'
 
 
grigorius
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 721
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012   

Michał napisał/a:
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/TESTY/test2.htm

Z wózkiem 86km/h to nie wiele. Tym bardziej że wózek Junaka jest lżejszy od Iżowego, bodajże Junakowy 70kg a Iżowy 95kg.
Jupiterem, co prawda bez pasażera, lecz sam ważę 130kg spokojnie rozpędzałem się do 80km/h i czułem że mogę sporo więcej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak M10
drugi motocykl w garażu
jarcco Pozostałe 106 Pon 06 Kwi, 2015
jarcco
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna