Jak zawsze z tego zakładu piękne i porządne spawy. Co do zawartości magnezu w stopie, to z tego, co pamiętam Marek poinformował mnie, że gdzieś to wyczytał. Jest on dla mnie kopalnią wiedzy i ja tego, co mówi nie neguję. Będzie piękna IFA. No i jeszcze parę dni i odpalenie silnika, coś czuję w kościach.
Łożyska na wał w kartery wrzucałeś po nagrzaniu karterów czy na wcisk na prasie?
_________________ IFA BK350 1956 x 2,DKW LUXUS 200 SPEZIAL 1930, DKW SB200 1936,DKW SB200 1937,HD softail haritage EVO i trochę części do dkw SB250
Łożyska na wał w kartery wrzucałeś po nagrzaniu karterów czy na wcisk na prasie?
Tylko i wyłącznie na gorąco.
[ Dodano: Pią 02 Lut, 2018 ]
Dzień po gratach magnezowych dotarł oryginalny wspornik tylnego błotnika, a wraz z nim kilka grantów. Czymże sobie zasłużyłem to nie wiem, może to taka forma abonamentu w naturze
Skoro już wspornik był, trzeba było go niezwłocznie przywrócić do życia i umieścić we właściwym mu miejscu.
Można było wówczas zamontować również fotel pasażera.
No i gdzie siedzieć już jest.
Do fachowców zaczyna pomału docierać, że renowacja tej eMZety to nie przelewki. Szczepan wreszcie spiął się i wyszkiełkował jak się należy.
Ja zaś niezwłocznie wziąłem się za wyplatanie szprych.
Sama frajda praca na nówkach szprychach.
Dla odświeżenia pamięci, bo to już całe wieki minęły, tak było.
Kurcze, co za dziadostwo! Półgodziny wymywałem resztki z zabieraka, płukałem, wydmuchiwałem sprężonym powietrzem, a i tak co stuknę to dalej skądś pył się wysypuje
Informację dotyczącą ewentualnej zawartości magnezu w mieszaninie metalu, z której są wykonane detale w IFIE/MZ BK 350 otrzymałem z Firmy CENTR SPAW Marki, ul. Piłsudskiego. Fachowcy w/w firmy rodzinnej od kilkudziesięciu lat będącej na rynku zalecili konieczność zastosowania elektrody magnezowej do spawania w osłonie argonowej z powodu tak dużej zawartości właśnie magnezu w mieszaninie metalu. Spawanie inną elektrodą nie daje pożądanego efektu. Spawanie inną elektrodą niż magnezowa powoduje odparowywanie materiału z elementów suwaka, osłony, dyfra, piasty kół podczas spawania. Spawanie elektrodami aluminiowymi nie daje oczekiwanego efektu.
Załączę zdjęcia detali pospawanych elektrodami aluminiowymi i prześlę do oceny. W CENTR SPAW wykonuję od wielu lat spawania detali do IFY/MZ BK oraz innych metali. Załączę też zdjęcia, jak przygotować detale w miejscach uszkodzeń pęknięć do spawania - takie przygotowanie detali obniża koszty wykonania usługi.
Bardzo dziękuję przedmówcy za zajęcie stanowiska i szczegółowe wyjaśnienie zagadnienia. Mam nadzieję, że szacowni malkontenci są usatysfakcjonowani.
Tymczasem ja zająłem się dość dużym problemem, jakim było przednie zawieszenie. Stan dolnych rur niestety nie pozwalał na jakąkolwiek regenerację zawieszenia poprzez wymianę tulejek. Trzeba był pójść na całość.
Korozja, jaka zżera zawieszenie w Ifie jest chyba spowodowana pracą tych rur w osłonach gumowych, gdzie zbiera się wilgoć i dokonuje dzieła zniszczenia.
Dokonałem więc dekapitacji dolnych odkuwek i tak jak sądziłem, rury są osadzane na trzpieniu ustalającym. Ułatwiło to trochę zabawę.
Drogą kupna nabyłem rury o odpowiednich wymiarach (no prawie)
Tokarz dokonał cudów, dociął, zatoczył pod tulejki, nagwintował, spasował z odkuwkami i rozwiercił.
Mając wszystkie elementy układanki mogłem przystąpić do końcowego etapu. Problemem było złożenie tego wszystkiego prosto.
Odkuwki osadzone na gorąco.
Skorzystałem z pomocy Japończyków, aby wykonać przyrząd montażowy. Może nie jest to jakaś wielka finezja ale osiągnąłem to, na czym mi zależało. Po dokonaniu kilku skomplikowanych obliczeń, użyciu młotków i przyrządów mierniczych powstała taka konstrukcja.
Teraz z drżeniem serca mogłem przystąpić do końcowego etapu, czyli zespolenia wszystkiego w jedną całość.
Powiem tak: łatwo nie było, ale chyba się udało. Przednie zawieszenie będzie funkiel nówka sztuka.
Rozumiem, że zastosowałeś rury chromowane (np. takie do siłowników hydraulicznych). Powłoki chromowej nie było w oryginale, ale popieram ten ruch - same zalety jak mniejsze tarcie i poprawiona jakość pracy zawieszenia. Dużo czy mało będzie jeżdżona ta Ifa - robota ma być dobrze zrobiona - szacun za bezkompromisowe podejście. Kto robi prowizorki ten później narzeka ...
Sprawdzałem i taką możliwość, jednak nie trafiłem na nic rozsądnego, bazą są współczesne rury motocyklowe, tylko trzeba się było trochę napocić, aby pasowały.
motolis napisał/a:
... na Junaki
Ale, że niby ja?
[ Dodano: Pon 05 Lut, 2018 ]
Jeszcze słów parę w kwestii przedniego zawieszenia, bo nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę, że jest to chyba pierwsza na świecie konstrukcja typu upside-down!
Gdy jest kompletnie złożone to ciężko to dostrzec.
Jak już nadmieniałem z Poznania wrócił wał po regeneracji, jak zwykle bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Do wału doszły sworznie.
Bieżnia łożyska rolkowego po lekkim podgrzaniu wskoczyła na swoje miejsce.
Kartery już czekają.
Bieżnię zewnętrzną łożyska rolkowego osadziłem już nie za pomocą grzania, ale niestety przy użyciu kleju.
Blok silnika powinien być składany bez uszczelki, niestety uszkodzenia przylg powstałe podczas wcześniejszych prac eksploracyjnych nie rokowały dobrze, dlatego uszczelka + silikon.
Blok silnika powinien być składany bez uszczelki, niestety uszkodzenia przylg powstałe podczas wcześniejszych prac eksploracyjnych nie rokowały dobrze, dlatego uszczelka + silikon.
Marku, ja tez mam pytanie.
Dlaczego uszczelka+silikon, a nie sam silikon ?
Tłoki z jakiego są źródła oraz jak przedstawia się różnica w wadze w porównaniu z oryginałem?
Dostępne obecnie na Allegro wersje De Lux cokolwiek to znaczy Nie ważyłem i nie porównywałem, bo nie miałem nawet do czego.
jarcco napisał/a:
Dlaczego uszczelka+silikon, a nie sam silikon ?
Jakby ci to obrazowo opisać? Użycie młotka i przecinaka tudzież innych tępych narzędzi podczas rozpoławiania silnika spowodowało w niektórych miejscach uszkodzenia powierzchni, nie chciałem ryzykować.
[ Dodano: Czw 08 Lut, 2018 ]
Ponadto nie wspiąłem się jeszcze na poziom uszczelek silikonowych, no i to nie Junak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach