Wysłany: Nie 10 Sty, 2010 [49] Kolejny IŻ do wyjaśnienia
Witam
Wszedłem w posiadanie IŻ-a 49. Przy rozbiórce nie obyło sie bez niespodzianek:
Pierwsza literka numeru silnika sugeruje rok 54(i tak jest w papierach) ale cylinder jest bez zaślepek kanałów płuczacych ...
Co to za silnik ?, a moze tylko cylinder inny ?
Oznaczenia na głowicy :
1-2-1
Oznaczenia na cylindrze:
Planeta 1-4-Z lub (S) i wybite 13 9
Co to za przeróbka ? Nie ma przerywacza itp ...
I do tego zniszczone dwa gwinty mocowania prawego dekla- nici z wciskania sprzegła ;/ - jak to uratować ?
I tapuszka wygląda jak jakiś regulator
Wychodza z niej 3 kable.Jeden do cewki , a dwa do 'iskrownika'
Czacha lampy wygląda podejrzanie ;/
Napewno czeka mnie duużo pracy...
Co o tym myślicie
_________________ Iż-49,Iż-56, Минск M1M '58, Jawa 20,
Masz bardzo ładne kartery z 1954, drugich szybko nie trafisz z tego roku. Myślę, że trzeba je uratować. Takie spawanie będzie trochę kosztować, ale chyba warto. Otwory i gwinty już sobie sam zrobisz z czystą przyjemnością i satysfakcją, że udało się.
To koło zostało wzmocnione, ale nie przez fabrykę. Takie wzmocnienia spotyka się w ruskich zaprzęgach.
Odnośnie cylindra to jest to jakiś nowszy cylinder. Ma on już okrągłe kanały przelotowe. Mógł on być stosowany jako częśc zamienna po zakończeniu produkcji 49, lub jeszcze w końcowych egzemplarzach.
Jeżeli wnikamy już w tego Iża maksymalnie to zastanawia mnie fakt występowania tutaj dźwigni hamulca tylnego o przekroju dwuteowym. Czyli takiego który występował w 57 roku.
Trójkąty są też już nowego typu. Wcześniej się przyglądałem, ale brak górnej śruby zaciskowej suwaka zasugerował również brak dolnej. Teraz popatrzyłem trochę dokładniej i zauważyłem brak nacięcia z dołu. Wynika z tego, że trójkąty pochodzą z 57 roku.
Jaki masz numer na lewym trójkącie? Masz jakąś tabliczkę znamionową? Jakieś pewne informacje odnośnie numerów?
Wszystkie detale (prócz silnika i podnóżków) wskazują na Iza rocznik 57.
Jeżeli wnikamy już w tego Iża maksymalnie to zastanawia mnie fakt występowania tutaj dźwigni hamulca tylnego o przekroju dwuteowym. Czyli takiego który występował w 57 roku.
Bo to jest mieszaniec. silnik z 54 wrzucony w nowe nadwozie. Szczegółów nie badalem, bo mi sie nie chce kikać w linki. Taki jestem leń
He he, niezły pasztet. Masz piękny przyklad "silnika przejściowego". To znaczy silnika po przejściach
Fajnie, że już wklejasz fotki, ale powalcz jeszcze z rozmiarem. Tu umówiliśmy się na 640x480. Zmniejsz je więc przed wysłaniem. A te też możesz poprawić. Wystaw nowe, mniejsze i podnień linki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach