Witam, mam przyjemność zaprezentować poczynania załogi Skodillaka, której jestem załogantem , do tegorocznej edycji Złombola:
Tegoroczna edycja jest dwustopniowa, ponieważ pierwszą metą jest Palermo na Sycylii, a etap specjalny to wyjazd do Tunezji. My ze względu na fundusze i ograniczony czas, odpuszczamy Tunezję i jedziemy jedynie do Palermo.
Link do strony Oficjalnej rajdu: http://zlombol.pl/index.php/pl/ Link do naszego profilu na Facebook: www.facebook.com/zlombolskodillac
Skąd wziął się pomysł? Już od kilku lat obserwowaliśmy z kolegą tą imprezę oraz relacje uczestników z tras. Potem, pojawiło się marzenie żeby wziąć udział w niej udział, ale zawsze było nie po drodze, szkoła, brak kasy i itp.
W tym roku mieliśmy przełom, jako że obchodziliśmy ćwierćwiecze urodzenia, postanowiliśmy zrobić coś szalonego, spełnić marzenie i wyruszyć na Złombol pomimo przeciwności( ...puk...puk...puk...) niestety tych już było sporo i to dość mocnych , ale się nie poddajemy
Rozglądając się za autem, rozważaliśmy kilka opcji: wartburga 1.3, ładę albo jakąś skodę.
Po oglądnięciu paru potencjalnych pojazdów, zdecydował element ekonomiczny (czyli cena).
Proszę Państwa, przedstawiam naszego Skodillaca, czyli Favoritke 135 LS '92r. kupioną za jedynie 800zł ( foty z dnia zakupu)
Mając auto, od razu postanowiliśmy się zarejestrować
Ale wracając do tematu rajdu. Jak wiadomo, impreza ta ma charakter charytatywny. Celem jest zebranie jak największej kwoty pieniędzy, która zostanie wykorzystana w 100% na zakup dóbr oraz wycieczek dla dzieci z domów dziecka. Patronem jest Fundacja Nasz Śląsk im. gen. Józefa Ziętka z siedzibą w Chorzowie. W roku 2007, podczas I edycji rajdu zostało zebrane ponad 15 000,00. W roku 2008 kwota ta wyniosła blisko 40 000 zł, w 2009 r. niemal 44 000 zł., a w 2010 przekroczyliśmy 170 000 zł. Kolejno w roku 2011 ponad 230.000 zł, w 2012r. ponad 340.000 zł ,w 2013r. ponad 302.000zł w 2014r. ponad 676.000zł, a w 2015r. Ponad 734.000 zł!!!! Środki te pozwoliły na zakup mnóstwa sprzętu RTV i AGD, zabawek, materiałów edukacyjnych oraz wyposażenia wnętrz dla dzieci z domów dziecka z Katowic.
Dla tego, jak reszta uczestników, oferujemy udostępnienie darczyńcom powierzchni reklamowej na naszym pojeździe. Więc jeśli ktoś chciałby wspomóc dzieci i wystawić reklamę na naszym skodillacu to zapraszam na PW, chętnie udzielę dodatkowych informacji, również na stronie rajdu jest kilka wskazówek dotyczących darowizn http://zlombol.pl/index.p...q-darczycy.html
Z favoritą walczymy już od końca kwietnia, relacje z remontów dodam później, bo już tego trochę się nazbierało
ufff.
Tak więc C.D.N.
Oryginalny sposób uczczenia ćwierczwiecza. Aż mi szkoda że to tak daleko za mną
Skodillak to niegdyś marzenie.
Podziwiam, kibicuję i liczę na ekstra relację!
Daleko od 25 lat ale ja mam blisko do 2x i nysą jeździłem i ją naprawiałem wielokrotnie w rowie -- np. sprzęgło
jak patrzę na zdjęcia to zazdroszczę tych chwil i emocji
_________________ Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
Dzięki za ciepłe słowa
Zostało już tylko 30dni do wyjazdu, więc czas się kurczy. Jednak auto jest już praktycznie na finiszu, jedynie trzeba dokończyć polerkę i nalepiać nalepki
Aktualnie w skodillacu zrobiliśmy:
-wymiana rozrządu + ustawienie zapłonu i regulacja zaworów
-nowa pompa paliwa z epoki
-wymieniony olej w silniku i skrzyni
-wymienione przewody hamulcowe
-wymienione tarcze, tłoczki i klocki z przodu
-wymienione tłoczki, szczęki, łożyska i linki ręcznego z tyłu
-nowy układ wydechowy
-nowe świece, przewody i palec rozdzielacza
-naprawione zostały lampy przeciwmgielne i ogrzewanie tylnej szyby
-dodaliśmy głośniki z tyłu
-naprawiony został licznik kilometrów, bo wcześniej jedynie pokazywał aktualną prędkość
-nowy termostat
-pozbyliśmy się również termostatu w filtrze powietrza i teraz ciągle podaje zimne, zamiast ciepłego powietrza
-przeczyszczony gaźnik i wymienione zużyte membrany
czekamy na alternator zapasowy, który został oddany do zakładu, przed wyjazdem zaglądniemy jeszcze do pompy wody oraz do siedzenia kierowcy, bo z niewyjaśnionych przyczyn wypadła blacha podtrzymująca gąbkę od dołu
Kilka zdjęć z przebiegu poszczególnych etapów
Pierwsze paczki z częściami, były wielkościowo niczym kostki siana
Tarcze jeszcze z czeską ulotką
Po myciu silnika, była tam już taka skorupa że mechanik nie chciał się podjąć roboty
Dokładniejsze inspekcje ujawniły domowe sposoby naprawy cięgna tylnej klapy , jak na razie działa więc zostawiliśmy w spokoju.
Oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o klimatyzacji, przynajmniej dla kierowcy
Kolejnym gadgetem był dodany Voltomierz na tablicę zegarów
Test na uszczelkę pod głowica z wynikiem POZYTYWNYM
Jakby była walnięta, to na zielono by się zabarwiło.
To nie daje 100% wiedzy na temat uszczelki. Pewne jest, że nie jest palnięta na kanałach płynuchłodzącego. Zawsze jeszcze może być palnięta na styku "garnków", a wtedy powyższy test również będzie pozytywny. Na szczęście Favoritka nie należała do tych popularnie katowanych pojazdów, więc z wysokim prawdopodobieństwem można zarekomendować dobry stan "szczelniwa"
4 dni do startu a my jeszcze w powijakach , chociaż jestem już w połowie spakowany, nie wiem jak koledzy, a będzie nas trzech, wyruszamy do Katowic w sobotę.
parę dni temu dorwałem tegoroczną ulotkę:
Od ostatniego postu w samochodzie niewiele się zmieniło, została wymieniona pompa wody na nową, oraz zabezpieczyliśmy korki przed zaginięciem (już raz zgubiłem od płynu wyrównawczego)
Dokończyliśmy również polerkę, niestety mam tylko fotkę z początkowych etapów, ale i tak wyszedł "kosmos"
Udało się też opanować temat gaźnika, okazało się, że zawór iglicowy wyrobił się przy pływaku, przez co był wyższy poziom paliwa. Dodatkowo dzisiaj została przeprowadzona regulacja na analizatorze spalin, w jednym z pozostałych wrocławskich zakładów "regulacji gaźników" u pani Stefanii.
Został jeszcze do ogarnięcia temat nalepek, już są podrukowane, jedynie trzeba je dociąć i nakleić, ale tym się zajmiemy już w piątek rano (mieliśmy we wtorek ale niestety plany się pokrzyżowały).
C.D.N.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach