Wysłany: Pon 15 Sty, 2007 [350] Iż 350 - gdzie można dostać części?
Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Ostatnio na bazarze szukałem części do Iża 350 (beskutecznie). Czy ktoś wie gdzie można załatwić części do tego Iża? Obiło mi się o uszy, że ten sam silnik montowany był do Iża 49. To prawda? Części od 49 będą pasowały do 350 (chodzi mi głównie o cylinder i głowicę)? Pozdrawiam.
Ja mam 1 silniczek do 350 niestety z cylindrem od 56 i jakiś pajac zmazał na lewej kapie napis z tego co wiem miał go przy dkw i zrobił to dla niepoznaki, i zauważyłem że jest on bardziej masywny, grubszy odlew a udało mi się go kupić z osprzętem gaźnik prądnica puszka bez cewki za 100zł 2 lata temu na Łodzi.
Wszystkie czesci pasuja ze soba zamienie z innych modeli, ale roznice polegaja na odlewach.
Cylinder ma prostokatne kanały przelotowe, co za tym idzie ma inne zaslepki (rózni sie w tym miejscu troszeczkeorzebrowaniem, czyli nie ma takiego pelnegorzebra nad zaslepką).
Głowica ma wiecej pełnych rzeber, świece i odpręznik wkreca sie tak jakby w tunel wywiercony w rzebrach
Skoro cylineder ma kanały prostokątne to i kartery tez takie cos powinny posiadac.
Kolejna róznica to dekiel boczny od strony sprzegła, ma on po prostu napis IZ 350, i tylko to go rózni od późniejszych modeli "49"
Własnie, możliwośc edycji postu to dobra sprawa, ja nie bede edytował tego co tam nabazgrolił Błazej na czerwono... HAHA, niech sie ludzie smieją, MOD warsztatu nawalił byk za bykiem. Bede musial Błażejowi kupi czerwony długopis, bo przeze mnie mu sie wyczerpał
A teraz w temacie:
To zdjecie powyżej z silnikami jest gówno warte, dlaczego tak twierdze? Poniewaz silnik na zdjeciu odpowiadajacy Iżowi 350 ma głowice odpowiadajacą iżowi 49 ze środkowych i koncowych lat produkcji. Prawidlowa głowica jest poprawej stronie na górze i na dole (rózni sie tylko tymi 4 kółkami na plaskim fragmencie pod świecą zapłonową).
To samo jest z cylindrem, ma owalne kanały przelotowe (widac to po załamaniu światła widocznym przy DKWoskim silniku) dalczego te silniki maja polamane zaślepki, tylko ten od tzw. Saharki ma ladne zaslepki, choc takich nie powinien miec, bo saharki nie mialy zaślepek i mialy tylko wzdłuż naciecie.
Gażniki w tych silnikach izowych to rowniez śmiech na sali, co to kurna jest za komora pływakowa, taka mała? Powinna przynajmniej odpowiadac rozmiarami komorom z silników obok.
Nie będę wspominał juz o napisie Iż 350 czy rysunku saturna na kapie sprzęgłowej bo ich po prostu nie widac (jest lekki zarys planety, ale co z napisem).
Jeżeli ktoś nie widzi tych odstawowych rzeczy to okulary chyba potrzebne. Łapanie szczegółów na fotkach róznego rodzaju po prostu bardzo lubie, tak jak jak Błażej lubi "łapac" za język To jest moje takie male zboczenie z czasów kompletowania i remontowania SHL M04.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach