IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot P112 De Luxe
Autor Wiadomość
FK
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 517
Skąd: Warszawa/ łomianki
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Jak jest kasa to nawet z dnia na dzień. :)
_________________
Iż-49 żółte tablice, Iż-49 w słoikach już na żółtych,Simson sr2 1958(paragon zakupu) Tata
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 01 Lis, 2013   

Dokładnie. A jak nie ma to można odłożyć zawsze gdyż nie są to koszta jak kupno nowego auta w końcu.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

Po dłuuugim czasie, zakończeniu studiów, znalezieniu pracy, ogólnym lenistwie i jeżdżeniu w kółko ruskiem zaczyna sie powoli wyczekiwany remont silnika od Peugeota.

Przyczyna zatarcia się silnika została zlokalizowana, zbyt duzy luz międzyzębny na pompie, co spowodowało zbyt małe smarowanie na tłok i niestety sworzeń złapał. W silniku musiała byc taka gorączka że aż sworzeń rozhartowało. Wgniótł się prawie pół milimetra na średnicy w miejscy tulei korbowodu. Cylinder ostro porysowany i tuleja do wymiany. Przyt okazji okazalo się, że cylinder był juz tulejowany wcześniej. Wał również dostał po dupie więc ZNOWU regeneracja. Tak samo prowadnice zaworowe w cylindrze.

Roboty co niemiara ale w końcu jest czas i fundusze na wszystko także zaczynamy działać. Może jutro jakieś fotki porobię uszkodzonych gratów. :)
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Zdjęcia! Zdjęcia, inaczej nijak się ponabijać :D
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1439
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

crovaxus napisał/a:
Przyczyna zatarcia się silnika została zlokalizowana, zbyt duzy luz międzyzębny na pompie, [...]

Luz międzyzębny? Jesteś pewien? Lepiej poszukaj właściwej przyczyny.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
tofman


Motocykl: Planeta
Posty: 280
Skąd: Stryków
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Spiker napisał/a:
Luz międzyzębny? Jesteś pewien? Lepiej poszukaj właściwej przyczyny.

Czemu nie? Zbyt duży luz - zbyt małe lub brak ciśnienia oleju - brak smarowania = zatarcie
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Bardziej nadmierny luz między powierzchnią czołową trybu i korpusu pompy, wówczas taka pompa "mieli", a nie pompuje. A jak tam Jacku wyglądał bypass?
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Ogólnie luz międzyzebny na trybach, między trybem a obudową w pionie (pływał sobie jeden tryb góra-dół) i też od czoła trybu do obudowy.. Gęsty olej pompuje lecz gdy spróbowałem na rzadkim oleju to praktycznie nic nie pompowała.. Postaram się w tym tygodniu dostarczyć do frezera całą pompę aby dorobił nowe tryby pod wymiar korpusu.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

W końcu nastała ta wiekopomna chwila czyli postęp w remoncie silnika. Wczoraj dostałem tłok po regeneracji od Legry. wymiar tłoka zmieniony na 70mm oraz przeniesienie pierścienia olejowego nad sworzeń. Dorobiony został również nowy sworzeń i pierścienie do kompletu...

Prądnica za niedługi czas powinna byc gotowa także teraz w najbliższym czasie oddaję cylinder do tulejowania oraz wysyłam wał do regeneracji z nowym sworzniem.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Mam nadzieję, że wreszcie przesiądziesz się na porządny motocykl :D
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

ja tam mojego ruska kocham i tak :) lejesz w niego i jeździsz. nawet nie trzeba go myć z błota od 2 lat :grin:
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

crovaxus napisał/a:
nawet nie trzeba go myć z błota


No bo kto widział czystego wieprza :)
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014   

no niestety są tacy co uważają iż duży rusek to jakiś swoisty zabytek i pucują go non stop by plamek nie było...zgroza. Po 2 rozmowach telefonicznych wysyłam w poniedziałek wał do Poznania do regeneracji a krzywkę wraz z konikami od zaworów do Świątka w Bydgoszczy.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014   

No to widzę, że bezkompromisowo robisz.

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2014 ]
Ja też Legrę zatrudniam.
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Tak wygląda ów rozrząd. Krzywka jak widać dość złuszczona na powierzchni + wgnieciona w 2 miejscach po obwodzie. Koniki równiez złuszczone oraz wgniecione od strony popychaczy.


_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3833
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

Oleju żeś Waść nie lał ? Pokaż jak wrócą i napisz co z nimi zrobili.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1803
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 13 Paź, 2014   

crovaxus napisał/a:
krzywkę wraz z konikami od zaworów do Świątka w Bydgoszczy.


Ile taka przyjemność? I co wchodzi w jej skład? Czy tylko szlifowanie i chrom techniczny?
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1439
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014   

crovaxus napisał/a:
Tak wygląda ów rozrząd. Krzywka jak widać dość złuszczona na powierzchni + wgnieciona w 2 miejscach po obwodzie. Koniki równiez złuszczone oraz wgniecione od strony popychaczy.

Nie jest źle - ja bym nic z tym na razie nie robił. Złuszczeń warstwy utwardzonej nie widać, nie ma wżerów - tylko normalne ślady eksploatacji. Być może pracowało to przez chwilę bez oleju (stąd te zatarcia), ale nie przypuszczam, żeby przetarło warstwę utwardzoną. Gorsze krzywki bywają w o wiele młodszych Junakach. Oczywiście lepiej było by mieć części jak z fabryki (ułatwiające precyzyjne ustawienie luzów zaworowych i zapewniające cichobieżność pracy), ale ... przy niewłaściwej regeneracji może być jeszcze gorzej! Innych części raczej łatwo (i tanio) nie dostaniesz.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
crovaxus


Motocykl: Peugeot
Posty: 308
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014   

rozrząd idzie do regeneracji tak czy siak. nie widać tego tak na zdjęciach ale krzywka jest złuszczona mocno w 2 miejscach a koniki mają solidne wgniecenia od storny krzywki. Regeneracja takiego zestawu (obróbka gładzi, utwardzanie oraz chrom techniczny na warstwie ślizgowej) to 290 zł za krzywkę, 150 zł od konika...I jest to niestety cena brutto :angry: wolę jednak by był ten silnik zrobiony RAZ a SOLIDNIE by nic mi nigdy bokiem nie wyszło..Co do jakości obróbki jeszcze nie słyszałem by ktoś narzekał na Świątka więc jestem o to spokojny.
_________________
Peugeot P112 DeLuxe '34, Dniepr MT10 '76, Jawa 175 356 '60
 
 
 
Michał H


Motocykl: Iż-56
Posty: 61
Skąd: Ełk
Wysłany: Wto 14 Paź, 2014   

jak brutto to chyba dobrze ;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Peugeot P108 z 1928r.
grigorius Pozostałe 5 Pon 29 Sty, 2024
Komar


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna