Mineły trzy tygodnie, a przy moto nic nie drgneło. Utknąłem na poszukiwaniu miejsca, gdzie mogę oddać silnik do remontu, ale wszędzie mi odmawiają, bo to mały rusek i boją się o dostęp części.... Caly czas szukam w Warszawie i okolicach, ale chyba będe musiał poszukać gdzieś dalej..
Inne tematy ostatnio mnie pochłoneły, ale powoli zaczynam składać pokrakę, brakuje mi sporo części, ale chcę w końcu na nim usiąść. Z tego co zorientowałem, to bez piaskowania/lakierowania się nie obejdzie, za dużo rudej a i malowany był chyba kiedyś zwykłym pędzlem.
Paru części nadal mi brakuje, musze poczekać na jakiś motobazar, bo ceny w internecie są astronomiczne.
By wszystko spamiętać, jakiś czas temu założyłem stronę https://minskm1m.wordpress.com/ , od czasu do czasu wrzucam tam zdjęcia naprawianych/rozkładanych elementów, może się komuś przyda jako referencja.
[ Dodano: Pon 03 Paź, 2016 ]
Mam też kilka pytań technicznych do posiadaczy M1M.
1. czy tylne szklanki/amortyzatory, występowały takie same w innych moto? Górne śruby mocujące posiadają kalamitki.
2. czy posiada ktoś zdjęcie zamocowanego hamulca skrętu/dolnej półki ? - dolna półka posiada otwór, tak samo sztyca, ale gdy dam tam śrubę, nie mogę założyć hamulca.
3. Szukam schematu/zdjęć instalacji elektrycznej oraz wkładu reflektora.
4. mam org lampę bez prędkośćiomierza, czy włącznik, przęłącznik świateł bym z kluczyka czy na kierownicy ?
1. Moja lampa posiada w dolnej części przełącznik, otwór na niego wygląda na fabryczny, do czego mógł służyć?
2. nie widzę na powyższym schemacie podłączenia lampki przy stacyjce - tak przy przy okazji, to jaka powinna mieć żarówkę, oprawkę?
3. od jakiego innego motocykla do tej stacyjki będzie pasował kluczyk, jak ew. najłatwiej obejść jego brak ?
4. odbłyśnik lampy posiada otwór na pozycję, czy M1M ją posiadał - na schemacie nie widzę, jaka była tam żarówka i jej gniazdo?
5. Na poniższym zdjęciu jest zrobiony mostek pomiędzy 3 i 9 - jaki cel miał poprzedni właściciel robiąc go ?
6. czy do lampy będzie odpowiadać żarówka 6V 32/21W?
7. tak przy okazji mam pytanie odnośnie samej lampy, po złożeniu całości, odbłysnik wraz ze szkłem wpada mi do środka, czy czegoś może brakować - użyte elementy są oryginalne, nic nie dokupowałem. Skorupa lampy, odbłysnik, szkło, uszczelka oraz ramka lampy.
Motocykl chce przywrócić do stanu w jakim był ostatnio jeżdżony w latach 60-tych, stąd też zostanie dodana tylna lampa od WFM'ki oraz włącznik stopu.
Do wczesnej lampy z prostownikiem, którą pokazałeś, właściwy będzie taki schemat:
tobiasz napisał/a:
Moja lampa posiada w dolnej części przełącznik, otwór na niego wygląda na fabryczny, do czego mógł służyć?
Tak rozwiązano przełączanie między światłami drogowymi i postojowymi.
tobiasz napisał/a:
nie widzę na powyższym schemacie podłączenia lampki przy stacyjce - tak przy przy okazji, to jaką powinna mieć żarówkę, oprawkę?
Bo patrzysz na zły schemat. Nie mam pod ręką oprawki i żarówki, dziś nie pomogę.
tobiasz napisał/a:
od jakiego innego motocykla do tej stacyjki będzie pasował kluczyk, jak ew. najłatwiej obejść jego brak?
Jaka stacyjka? Były różne wersje.
tobiasz napisał/a:
odbłyśnik lampy posiada otwór na pozycję, czy M1M ją posiadał - na schemacie nie widzę, jaka była tam żarówka i jej gniazdo?
Pozycja była jak najbardziej. Oprawka z trzema "listkami" wkładana w otwór "na wcisk". Typowa dla chyba wszystkich sowieckich motocykli - dużych i małych.
tobiasz napisał/a:
czy do lampy będzie odpowiadać żarówka 6V 32/21W?
Do lampy będzie odpowiadać typowa ruska żarówka z kołnierzem. Zapasuje, gdy wyjmiesz przejściówkę, którą ktoś tam zamontował - nie jest oryginalna.
tobiasz napisał/a:
tak przy okazji mam pytanie odnośnie samej lampy, po złożeniu całości, odbłyśnik wraz ze szkłem wpada mi do środka, czy czegoś może brakować - użyte elementy są oryginalne, nic nie dokupowałem. Skorupa lampy, odbłyśnik, szkło, uszczelka oraz ramka lampy.
Odbłyśnik i szkło dociskane są do ramki kilkoma drucianymi "sprężynkami", dokładnie tak samo, jak w większości lamp motocyklowych. Do dokupienia w serwisach aukcyjnych.
Do wczesnej lampy z prostownikiem, którą pokazałeś, właściwy będzie taki schemat: Obrazek
Dzięki, gdzieś już go widziałem, ale jest to schemat do wersji z akumulatorem, u mnie, bez akumulatora prostownik będzie raczej zbędny? Wydaje mi się, że w moim przypadku bliższy prawdzie będzie ten, tym bardziej że widnieją tam żółte kable, które na schematach wcześniejszych moto nie występują, w błotniku miałem również zielone poprowadzone do stopu, a na Twoim schemacie są czarne. (tak tylko na głos myśle.
Cytat:
Bo patrzysz na zły schemat. Nie mam pod ręką oprawki i żarówki, dziś nie pomogę.
Chętnie zobaczę zdjęcie, bo wydaje mi się, ze brakuje mi jakiegoś elementu.
Cytat:
Jaka stacyjka? Były różne wersje.
Stacyjka, która oryginalnie znajdowała się w lampie wygląda tak:
Posiada 3 pozycje.
Cytat:
Do lampy będzie odpowiadać typowa ruska żarówka z kołnierzem. Zapasuje, gdy wyjmiesz przejściówkę, którą ktoś tam zamontował - nie jest oryginalna.
Oprawka, która się znajdowała w lampie wygląda tak:
Tak przy okazji, czy w wolnej chwili mógłbyś zrobić zdjęcia paru elementów swojego M1M?
Osłony łańcucha, sprężyna podnóżka, kierownica z armaturą, hamulec skrętu - od dołu, górne mocowanie tylnych sprężyn(przy tej śrubie z kalamitką) bo mam tam spore boczne luzy.
Może również masz pomysł co to mogło być. Znalazłem wraz z motocyklem, ma nawet ten sam kolor...
I chyba obecnie najważniejsze, szukam osi tylnego koła, czy będzie pasowała od jakiegoś nowszego motocykla?
jest to schemat do wersji z akumulatorem, u mnie, bez akumulatora prostownik będzie raczej zbędny? Wydaje mi się, że w moim przypadku bliższy prawdzie będzie ten, tym bardziej że widnieją tam żółte kable, które na schematach wcześniejszych moto nie występują, w błotniku miałem również zielone poprowadzone do stopu, a na Twoim schemacie są czarne.
Na Twoim miejscu nie sugerowałbym się kolorem kabli na błotniku, tylko urządzeniami elektrycznymi, które zamontowano na Twoim pojeździe. Sprawa jest prosta: jeżeli w silniku masz alternator G-37, klakson C-23 był zamontowany do ramy i lampa jest krótka (a taką masz) - Twój M1M był wczesną wersją (datę produkcji odczytasz oglądając np. elektrownię lub numery silnika) i powinieneś odbudować go w oparciu o schemat, który pokazałem. Jeżeli upierasz się na wersję późną, musisz wiedzieć, że oparta jest ona o inny alternator (G-38-6 lub G-401). Licznik i klakson C-34 wbudowano w reflektor, który m.in z tego powodu został przekonstruowany i jest zdecydowanie dłuższy.
tobiasz napisał/a:
Stacyjka, która oryginalnie znajdowała się w lampie wygląda tak:
Moge pomóc jedynie w ten sposób, że pokaże Ci jak powinien wyglądać oryginalny klucz. Ewentualnie mogę go obmierzyć.
tobiasz napisał/a:
Oprawka, która się znajdowała w lampie wygląda tak:
Kształt jak najbardziej ok, choć wypadałoby rozejrzeć się za czymś w lepszym stanie.
tobiasz napisał/a:
Tak przy okazji, czy w wolnej chwili mógłbyś zrobić zdjęcia paru elementów swojego M1M?
Nie ma problemu, gdy tylko nabędę M1M natychmiast podeślę foty.
tobiasz napisał/a:
I chyba obecnie najważniejsze, szukam osi tylnego koła, czy będzie pasowała od jakiegoś nowszego motocykla?
znalazłem M1M oryginalnie w dość oryginalnym malowaniu:
Zapomniałeś o cudzysłowie.
Oryginalne malowanie M1M (późna wersja - bez aku, z długą lampą i cygarem) zobaczysz tu:
Znam ten film, często go oglądam by sprawdzić czego mi jeszcze brakuje.
Dziś wziąłem się za koła, po wymianie łożysk zacząłem składać całość i okazało się, że brakuje mi tylnej osi, a przednia ma totalnie zjechany gwint. Masz pomysł, w czym jeszcze mogły występować takie same osie by szybko je kupić zamiast szukać zapewne całych kół dla samej osi?
Osie już mam, musze jedynie znaleźć tokarza by dorobić nowe na wymiar a przy okazji pewnie górne śruby tylnego zawieszenia (te z kalamitkami), ale to zostawiam na sam koniec gdy skompletuję całość.
Z dużych braków, to nadal szukam mocowań kierownicy z dobrym gwintem, jednego ze wsporników tylnego błotnika, sprężyny stopki, napinaczy łańcucha, łożysk główki ramy, opon, linek, klaksonu, osłon łańcucha, ruskiego przełącznika świateł, napinacza przedniej linki hamulca, sprawnego silnika i paru innych drobiazgów. Brakuje mi też śrub, nakrętek z "epoki".
Z tego co udało mi się ustalić, wylądował w piwnicy jakoś w latach 60'tych po wypadku właściciela, ma niestety wygięte lagi oraz podnózki. Cały czas zastanawiam się, czy przywracać go do stanu fabrycznego, czy też sprzed wypadku, z wprowadzonymi paroma modyfikacjami. No i czy po pełnym skompletowaniu dać go do lakierowania czy zostawić tak jak jest...
Takiego mocowania szukasz?
http://Allegro.pl/minsk-k...6565793139.html
Co do lakieru. Ten co jest, jest oryginalny? Jeśli tak, bym go nie ruszał. Chyba, że wolisz wersję cukierek, zamiast patyny.
Takiego mocowania szukasz?
http://Allegro.pl/minsk-k...6565793139.html
Co do lakieru. Ten co jest, jest oryginalny? Jeśli tak, bym go nie ruszał. Chyba, że wolisz wersję cukierek, zamiast patyny.
Dzieki za cynk, już kupiony, będzie się trochę gryzł z oryginałem, ale narazie musi wystarczyć.
Co do koloru, to ma fabryczny, albo prawie fabryczny, bo na niektórych elementach widać ślady pędzla. Boje się, że dziwnie będzie wyglądał, gdy brakujące elementy kupię w innych kolorach. Może tylko niektóre z nich odnowię.
Jakie podkładki oraz gdzie powinienem zastosować przy składaniu piasty tylnego koła? Te, które zastalem, są totalnie zjechane i chyba zostały użyte przez porzedniego właściciela takie jakie miał dostępne.
Łożyska wymieniłem na nowe 6201 ZZ
[ Dodano: Pon 07 Lis, 2016 ]
Igor z Iwanem musieli składać mojego grata na poniedziałkowym mega kacu, zobaczcie jak otwór na sztycę w dolnej pólce jest przesunięty w prawo.
A tak na poważnie, to jaką śrube dać zamiast tej na zdjęciu. Obecnej muszę spiłować łeb do 4mm bym mógł wsunąć amor. skrętu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach